| کد خبر: 257201 |

فرودگاه شهدای داراب امسال به بهره برداری می رسد

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه شهدای داراب امسال و پس از سه دهه انتظار به بهره برداری خواهد رسید.

تین نیوز

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه شهدای داراب امسال و پس از سه دهه انتظار به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی در سفر به استان فارس که با همراهی محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، قنبر خلیل پور مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و پاسخگویی به شکایات و محمد حبیب الهی مشاور اجرایی مدیرعامل و مسئول ستاد حج شرکت فرودگاه ها، فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاههای استان فارس صورت گرفت، از فرودگاه های شیراز، داراب، فسا و جهرم بازدید کرد.

سیدی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، از سطوح پروازی، ترمینال خارجی و آشیانه وارسی پروازی بازدید کرد.

وی در ادامه سفر به استان فارس، به فرودگاه فسا رفت و از پروژه های بهسازی انجام شده، تعمیر و تعویض سقف سوله ایمنی زمینی، ساختمان و اتاق های اداری، ترمیم و تقویت جاده حفاظتی و دیوار و فنس های فرودگاه، ساخت راه آب و کانال و محوطه سازی و پارکینگ جهت ماشین و هواپیماهای فوق سبک بازدید کرد. طرح توسعه فرودگاه فسا از جمله مواردی بود که در این سفر مطرح شد.

فرودگاه شهدای داراب پس از سه دهه انتظار به بهره برداری می رسد

فرودگاه شهدای داراب سومین مقصد این سفر استانی بود که مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری ضمن حضور در جلسه کنترل پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه این شهرستان از پروژه مذکور بازدید کرد. وی در جریان بازدید از فرودگاه شهدای داراب با اشاره به انتظار سه دهه یی مردم این شهر برای بهره بردای از فرودگاه اظهار امیدواری کرد: سال جاری این انتظار به پایان برسد و پروژه ملی فرودگاه داراب عملیاتی شود.

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ضمن اشاره به لزوم بهره برداری از فرودگاه داراب گفت: این خطه به‌دلیل داشتن ظرفیت کشاورزی می تواند حتی با راه اندازی ترمینال کارگو شاهد توسعه حوزه کشاورزی و کسب کار باشد. این در حالی است که فاصله زیاد شهرستان داراب از پایتخت و شهرهای زیارتی، این انگیزه را به شرکت فرودگاه ها می دهد تا هرچه زودتر با افتتاح رسمی فرودگاه داراب خدمتی به مردم آن منطقه ارائه دهد.

گفتنی است؛ پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه داراب شامل احداث stopway ابتدا و انتهای باند، تطویل، بهسازی و روکش آسفالت باند، اجرای سیویل ورک سیستم روشنایی و همچنین بهسازی و روکش آسفالت جاده گشت زنی با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جریان است.

فرودگاه شهدای جهرم آماده برقراری پرواز می شود

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در ادامه سفر استانی خود به فرودگاه شهدای جهرم رفت و ضمن بازدید از بهسازی سطوح پروازی برای اتخاذ تصمیمات لازم در جلسه کنترل پروژه این فرودگاه حضور یافت.

وی اظهار داشت: این فرودگاه با بیش از 30 سال فعالیت و دارا بودن ترمینال و سیستم های کمک ناوبری مناسب، برای افزایش ایمنی پروازهای خود نیازمند تعریض باند بود.

سیدی افزود: عملیات مناسب سازی پارکینگ هواپیما و تعریض باند فرودگاه جهرم، پاییز امسال به اتمام می رسد و این فرودگاه آماده برقراری پرواز در مسیرهای داخلی و عتبات عالیات خواهد شد.

شایان ذکر است؛ پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه جهرم شامل تطویل و تعریض باند پروازی، توسعه اپرون و اجرای چراغ های باند است که با صرف هزینه ای بالغ بر 220 میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها در مدت 12 ماه انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.