| کد خبر: 235998 |

◄ بررسی حمل و نقل و شهرسازی فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی

موضوعات کلیدی بخش حمل و نقل و شهرسازی این حوزه‌های انتخابیه و استان فارس در جلسه جعفر قادری و ابراهیم عزیزی دو نماینده شیراز با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تهران بحث و بررسی شد.

تین نیوز

دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوعات کلیدی بخش حمل و نقل و شهرسازی این حوزه‌های انتخابیه و استان فارس در جلسه جعفر قادری و ابراهیم عزیزی دو نماینده شیراز با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تهران بحث و بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دفتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در مطلب ارسالی روز چهارشنبه از قول وی افزود: در این جلسه موضوع تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز و شروع عملیات فرودگاه شمال فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قرار شد با استفاده از ظرفیت دولت و بخش غیردولتی هر دو پروژه در سفر دولت به فارس تعیین تکلیف شود. 

قادری افزود: موضوع راه های استفاده از منابع بانکی و اعتبارات دولتی برای تکمیل خط آهن شیراز بوشهر که یکی از مصوبات دولت در سفر بوشهر است به بحث گذاشته و قرار شد در سفر هیات دولت به شیراز هم تامین مالی این پروژه مورد تاکید قرار گیرد. 

تکمیل بزرگراه شیراز - عسلویه در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری قرار گیرد

این عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در ادامه بیان کرد:  تکمیل بزرگراه شیراز عسلویه با نیاز مالی سه هزار میلیارد تومانی به بحث گذاشته و قرار شد در قالب یک پروژه سرمایه گذاری با مشارکت وزارت نفت، شستا، پیمانکار سرمایه گذار و فولاد کوار پیگیری و در مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهوری گنجانده شد که برای امضای تفاهم نامه توسط وزیر ره و شهرسازی تعیین وقت شد. 

نایب رییس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تامین زمین و ساخت مسکن برای ایثارگران موضوع بعدی بود که وزیر، قول قطعی برای حل مشکل مسکن همه ایثارگران فاقد مسکن را داد.

گره‌گشایی از مشکلات راه‌های روستایی شیراز و زرقان

همچنین در جلسه ای که با حضور قادری و عزیزی دو نماینده شیراز در مجلس، معاون وزیر راه و شهرسازی شهرسازی ومدیرعامل شرکت زیرساخت، دستیار وزیر نفت، مجری کمک های وزارت نفت، معاون وزیر تعاون و نماینده سازمان تامین اجتماعی و مدیران وزارت راه و شهرسازی در محل شرکت زیرساخت در تهران برگزار شد، شروع باقیمانده بزرگراه شیراز عسلویه حدفاصل فیروزآباد تا جم و نیز تکمیل بخشهای کوار تا فیروزآباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قادری درباره جزییات این جلسه گفت: طی صورتجلسه ای سهم هر کدام از مجموعه های ذکر شده در این پروژه به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری مشخص و قرار شد صورتجلسه تنظیمی برای گنجاندن در مصوبات سفر برای معاونت اول رئیس جمهوری ارسال شود.

همچنین در جلسه دیگری که با حضور قادری و عزیزی دو نماینده شیراز و زرقان با مهندس امانی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و پایانه ها و معاونین این سازمان و مدیر کل حمل و نقل پایانه های استان فارس در محل این سازمان برگزار شد، مشکلات راههای روستایی شیراز و زرقان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

قادری اظهار داشت: در این جلسه قرار شد هزینه اجرای مسیر کیان آباد به گردنه باباحاجی توسط این سازمان تامین و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در اسرع وقت نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی این مسیر اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.