| کد خبر: 267646 |

پیام رئیس IPCC به کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران

رئیس هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در پیام ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران گفت: امیدواریم این کنفرانس دانشمندان ایران و سایر کشورهای منطقه را تشویق کند تا دیدگاه های خود در باره تغییر اقلیم را بنویسند و ارائه کنند.

تین نیوز

رئیس هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در پیام ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران گفت: امیدواریم این کنفرانس دانشمندان ایران و سایر کشورهای منطقه را تشویق کند تا دیدگاه های خود در باره تغییر اقلیم را بنویسند و ارائه کنند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشوری، جیم اسکی امروز در پیام ویدیویی به هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران اظهار کرد: ما برای ورودی ها از تمام نقاط جهان و از همه دیدگاه ها ارزش بسیاری قائل هستیم.

وی در ادامه کنفرانس تغییر اقلیم تهران مهم برشمرد و گفت: اخیراً من به عنوان رئیس هیأت بین الدول تغییر اقلیم (IPCC) انتخاب شده ام و فکر می کنم آخرین دوره IPCC، یعنی دوره ششم، حقیقتا پُر مشغله ترین ترین دوره در تاریخ این هیأت بوده است.

رئیس هیئت بین دولتی تغییر اقلیم با بیان اینکه این دوره پرمشغله سه گزارش ویژه به اضافه گزارش های معمولِ گروه های کاری و گزارش ترکیبی ارائه شده است، افزود: عقیده دارم این دوره یکی از تأثیرگذارترین دوره های IPCC نیز بوده است و البته که بر خروجی COP 28 که در نوامبر سال گذشته در دبی برگزار شد، تأثیر بسیار زیادی گذاشت.

اسکی ادامه داد: پیش بینی می کنیم که دوره هفتم نیز دوره پرمشغله ای باشد. کما اینکه در جلسه فشرده اخیر این هیئت در استانبل، دولتها در مورد برنامه کاری دوره هفتم که بیشتر سالهای دهه بیست را در بر می گیرد، به توافق رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیم بر آن شد که سه گزارش کارگروه و گزارش ترکیبی را دوباره تهیه کنیم. گزارش ویژه

ای نیز در مورد تغییرات اقلیمی و شهرها نیز تهیه خواهد شد.

رئیس هیئت بین دولتی تغییر اقلیم اضافه کرد: از همه مهمتر، این دوره عمیقا به مسأله تأثیرات و سازگاری خواهد پرداخت، همچنین به عنوان بخشی از وظایف کارگروه ۲ در زمینه «تأثیرات، سازگاری و آسیب پذیری»; توافق کردیم تا محصولی ویژه تهیه کنیم که دستورالعمل های سال 1994 در مورد سازگاری را به روز کند.

اسکی گفت: بنابراین، موضوع این کنفرانس به دور بعدی IPCC بسیار مرتبط است و امیدوارم این کنفرانس، دانشمندان ایران و

سایر کشورهای منطقه را تشویق کند تا خود را به عنوان نویسنده معرفی کنند، زیرا ما برای ورودی ها از تمام نقاط جهان و از همه دیدگاه ها ارزش بسیاری قائل هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.