| کد خبر: 230914 |

◄ «امیر جعفرپور» استاد دانشگاه در حوزه حمل و نقل، دارفانی را وداع گفت

امیر جعفر پور از کارشناسان جوان و خبره بخش حمل و نقل درون و برون شهری که سوابق متعدد مدیریتی در بخش های مرتبط با حمل و نقل داشت، شامگاه چهارشنبه، دار فانی را وداع گفت.

تین نیوز

امیر جعفر پور از کارشناسان جوان و خبره بخش حمل و نقل درون و برون شهری که سوابق متعدد مدیریتی و دانشگاهی در بخش های مرتبط با حمل و نقل داشت، شامگاه چهارشنبه، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش تین نیوز، امیر جعفرپور متولد سال 1353 در مشهد بود که در 23 اردیبهشت سال 1400 در جوانی چشم از جهان فروبست.

از جمله سوابق مدیریتی او می توان به معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و ترابری، معاون توسعه حمل ونقل ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور در ریاست جمهوری، عضو حقیقی شورایعالی حمل و نقل و ایمنی و دبیر کمیسیون حمل ونقل دبیرخانه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی، مدیرکل دفتر حمل و نقل و مجری طرح های زیر در سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، مدیرکل دفتر پژوهش های تخصصی حمل و نقل مرکز تحقیقات و آموزش وزارت راه وترابری، مدیرکل برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، اولین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه و لجستیک منطقه آزاد قشم، عضو شورای راهبردی حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرپرست اتحادیه سازمان های تاکسیرانی کشور و ... اشاره کرد.

او از جمله کارشناسانی بود که روابط خوبی نیز با رسانه ها داشت و مقالات و یادداشت های زیادی از وی در رسانه های مختلف از جمله تین نیوز، منتشر شده است.

در گذشت ناگهانی وی که به دلیل عارضه مغزی (سکته مغزی) رخ داد خانواده بزرگ حمل و نقل درون و برون شهری را عزادار کرد و در غم فرو برد.

برخی یادداشت های او را در صفحه وبلاگ وی در سایت تین نیوز را می توانید اینجا ببینید

شبکه خبری تین نیوز ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم ایشان و جامعه حمل و نقل و با عرض تسلیت به مناسبت این ضایعه غم انگیز، این پیام ها را به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی افراد در ادامه منتشر کرده است.

دیگر همکاران و آشنایان آن مرحوم نیز می توانند با ذکر نام در زیر این مطلب و در بخش نظرهای کاربران، دیدگاه خود را در مورد ایشان درج کنند تا با تجمیع این پیام ها، یادمانی برای ایشان در تین نیوز که ایشان چندین سال با بخش وبلاگ های آن همکاری رسانه ای نیز داشت، منتشر شود.

وزرات راه و شهرسازی نیز با انتشار پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: با نهایت تاسف آقای امیر دکتر جعفرپور معاون سابق آموزش و تحقیقات و مدیرکل اسبق دفتر برنامه ریزی وزارتخانه و از همکاران خدوم و اثربخش وزارت خانه شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ و در شب عید سعید فطر به علت سکته مغزی دارفانی را وداع گفت و اعضای پیکر وی به افراد نیازمند اهدا شد و پیکر پاک ایشان روز جمعه ۲۴ اردیبهشت در حرم امام رئوف تشییع و در رواق دارالحجه حرم رضوی در جوار صالحین آرام گرفت. ایشان فردی خودساخته و فرهیخته، اهل علم و تدبیر، خدمتگزاری بی منت برای جامعه، دلسوز در مشکلات، متعبد و مقید به آداب اسلامی و عبادات، مدیری ارزشمدار و جهادی، مومن و فداکار به انقلاب اسلامی و ولایت، توانمند در مدیریت و سازماندهی، انگیزه بخش و حامی جذب نیروهای مومن و جوان، خندان و امیدوار، متوکل به خدای تعالی، متخصص، جامع نگر و آینده پژوه در حمل و نقل بود. وزارت راه و شهرسازی این مصیبت را به همسر گرامی و سایر بازماندگان ایشان و خانواده بزرگ حمل و نقل کشور تسلیت عرض نموده و غفران واسعه را برای آن مرحوم مغفور از درگاه ایزد منان مسئلت می نماید.

شهرام آدم نژاد:

ضایعه درگذشت دوست و همکار عزیزمان، جناب آقای دکتر امیرجعفرپور، یکی از نخبگان و مدیران دلسوز و توانمند بخش حمل و نقل کشور را به خانواده محترم ایشان و جامعه بزرگ حمل و نقل کشور تسلیت عرض می نمایم. ایشان علاوه بر نام نیک و خدمات ارزنده ای که در طول سال ها از خود در خدمت به مردم برجای گذاشتند، با تصمیم خانواده آن مرحوم اعضای بدنشان نیز اهدا گردید تا وجوشان پس از مرگ نیز زندگی بخش انسان های دیگر باشد. یاد و خاطره اش همواره زنده خواهد بود روحش شاد.

داریوش آسترکی:

*بسم الله الرحمن الرحیم*

*قال الله تعالی:*

*و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون*

متاسفانه روح بلند دوست عزیزمان جناب آقای دکتر امیر جعفرپور به ملکوت اعلی پیوست. این مصیبت را به همسر گرامی و سایر بازماندگان ایشان، خانواده بزرگ حمل و نقل درون و برون شهری کشور و دوستان آن عزیز سفرکرده تسلیت عرض نموده و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم مغفور از درگاه ایزد منان مسالت می نماییم. حسب اطلاع برابر تصمیم خانواده ایشان، اعضای آنمرحوم به نیازمندان اهدا گردیده است.

*غفرالله له و رحمه وجعل مثواه الجنه و احشره مع سادته محمد و آل محمد*

*رحمه الله من یقرا الفاتحه مع الصلوات*

بابک احمدی ناقدی:

تیر ماه ۹۸ بود، در جلسه آموزشی نهایی سفر حج در استادیوم آزادی امیر رو دیدم، ابراز خوشحالی کردم از همسفر شدن با ایشون و جویای احوالش شدم. ازش پرسیدم استانداری مستقر شدی؟(آخر قرار بود به عنوان معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی مشغول به کار بشه) گفت صحبت های اولیه رو انجام دادم ولی خدمت دوستان عرض کردم همه چیز باشه بعد از اینکه از سفر خانه خدا برگشتم، اگر هم عجله ای وجود داره فرد دیگری رو منصوب کنید که من الان دلم جای دیگری است و...... یادش همیشه در دل ها زنده می مونه، عزیزی بود که بزرگترین شاخصه اخلاقیش حسن خلق و صفای باطن بود.

وحید ازوجی:

انا لله و انا الیه راجعون.

خبر درگذشت دوست عزیز و بزرگوار و دانشمند حاذق و مدیر انقلابی، جناب آقای  دکتر جعفر پور بسیار ناگواربود. این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم شان و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم و برای مرحوم مغفور آمرزش الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

سیدعلی استیری:

خبر تاثر انگیز و دردناک ارتحال مردی از صاحبان فکر و اندیشه و عمل در حوزه‌ حمل و نقل و عزیزی متعهد، متین و با اخلاق دکتر امیر جعفرپور که در جوار رحمت الهی قرار گرفت هر انسانی را به درد می آورد. این مصیبت را به خانواده ایشان و همکاران آن مرحوم در وزارت راه تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آرزوی صبر جمیل و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت الهی خواستارم.

بابک افقهی:

درگذشت ناگهانی و ناباورانه برادر عزیز و دوست داشتنی دکتر امیر جعفرپور؛ حلول عید فطر را بر ما بسیار تلخ کرد. شخصیت تلاشگر و دغدغه مند دکتر جعفرپور عزیز چه در دولت و چه در دورانی که در دانشگاه فعالیت داشتند بسیار قابل احترام بود. تصویر چهره متواضع و لبخند ملیح ایشان هرگز از برابر دیدگانم فراموش نمی شود. ما در دولت آینده و در بخش حمل و نقل امیدهای فراوانی به جدیت و تلاشگری دکتر جعفرپور بسته بودیم.حیف و هزاران حیف. این ضایعه اسفناک را ابتدا به خانواده بزرگوار این دوست عزیزمان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از ایشان بابت اقدام بسیار ارزشمندشان در اهدای اعضای امیرعزیز بسیار سپاسگزاریم. خوشا به سعادت آن مرحوم عزیز با این رفتن پر صلابت و پر خیرش. خداوند متعال به روح شریف آن مرحوم اجر جزیل عنایت فرموده وایشان را با ابرار و صلحا محشور فرماید.

غلامحسین امیری:

 بسیار ناراحت شدم، انسانی شریف و مهربان بود چند روز پیش پیرامون کاری حمل ونقلی با من تماس داشت و قرار بود باهم همکاری کنیم قسمت نبود. خدایش بیامرزد روانش شاد و یادش ماندگار.

ای چرخ فلک خرابی ازکینه توست/ بیدادگری پیشه دیرینه توست

ای چرخ اگر سبنه توبشکافند/ بس گوهر قیمتی ‌که درسینه توست

محمود ایلخان:

انا لله و انا الیه راجعون.

با عرض سلام و ادب خدمت خانواده محترم دوست بزرگوارم مرحوم دکتر جعفرپور.

این حقیر هم ابراز تاسفم را از فقدان این عزیز بزرگوار ابراز می دارم و شهادت می دهم  همواره در فکر رشد و اعتلای کشور بود و به راستی یک بسیجی بود که خداوند متعال توفیق داده بود گاهی در کارگروه حمل و نقل سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری درخدمتشان بودیم. به آن خانواده محترم تسلیت عرض می کنم و ان شاالله آن عزیز سفر کرده با شهدا و صالحین علی الخصوص سیدالشهدا محشور باشند.

مرتضی باقری:

من بعد عید فطر برایم فقط پایان ماه مبارک رمضان نیست بلکه پایان رفاقتی است که از سال ٨۴ شروع شد! هر هفته یکشنبه ها ساعت ١۴ منتظرش بودم! دیر می رسید ولی وقتی می آمد با لبخندش خستگی انتظار محو می شد؛ شوخی می کردم می گفتم «امیر تو منتظر جمعه ها هستی و من منتظر یکشنبه ها!!!» می خندید می‌گفت اخوی شرمنده خیلی گرفتارم! آنقدر بهش نیاز داشتم که قرار گذاشتیم هر وقت فرصت دارد جلسات هفتگی را برگزار کنیم! برای همین، جلسات هفتگی را از سه شنبه ها بعدازظهر جابجا کردیم به یکشنبه ها بعدازظهر!

یکشنبه دو هفته پیش در حالی که با خانواده به سمت بیمارستان برای بستری شدن به خاطر کرونا در حال حرکت بودیم جلسه تلفنی برگزار کردیم؛ وقتی به بیمارستان رسیدیم ازش خواستم که برای دقایقی جلسه را ترک کنم و مجدداً تماس بگیرم با اینکه گرفتار بود پذیرفت و مجدداً جلسه را تلفنی ادامه دادیم مثل همیشه گفت: روی کمکش برای برنامه چابهار حساب کنم؛ ازش خواستم برای سفر در پایان چابهار مرا همراهی کند که مثل همیشه پذیرفت!

...یادم می‌آید که یکبار که قشم بود خواستم که در چابهار همراهم باشد !!! تاکسی گرفته بود و تا چابهار آمده بود که دعوتم را اجابت کند یادم نیست که آخر هزینه سفرش را تسویه کردیم یا نه! وقتی رسید خسته بود چشمانش انگار که سالهاست نخوابیده! مثل سفر اربعین! در پیاده روی اربعین امیر کم می‌خوابید و اکثر شب ها بیدار بود! شنیده بودم مومنین کم خوابند! در سفر پیاده روی اربعین همراه هم بودیم عجب سفر ی بود! یادم می‌آید که سه سال پیش چند روز قبل اربعین جلسه‌ای دونفر در وزارت با هم داشتیم! آخر جلسه، صحبت از پیاده‌روی اربعین شد! پرسید برنامه ای دارم: گفتم که به جای پدر عازم هستم؛ گفت خوشا به حالت! در پاسخ حالت غبطه ای که در چهره داشت گفتم :«اگر پاسپورت همراه داشتی از کاروان امروز برایت سوال می کردم!» در کمال ناباروری دست کرد در کتش و پاسپورتش را بهم داد و گفت «امروز صبح پاسپورت را همراه برداشتم با خودم گفتم که اگر قسمت باشد می شود!» پاسپورتش را فرستادم به کاروان و همسفر شدیم !!! در این سفر از او چیزهایی دیدم ! در طول سفر اراده می کرد و اجابت می شد یادم می‌آید که اوایل پیاده روی برخی از همراهان تسبیح داشتند و ذکر می‌گفتند به من رو کرد و گفت ایکاش ما هم تسبیح داشتیم چند دقیقه نگذشت غریبه ای تسبیحی به دستش داد با تعجب نگاهش کردم گویی متوجه تعجبم شده باشد رو کرد بمن و گفت:«که این سفر اینگونه هست امام حسین (ع) هر چه طلب کنی بهت میده» و شاهد بودم که این موضوع در این سفر برایش چند بار اتفاق افتاد!!! در این سفر دوستان قدیمی که سال ها بود ندیده بودیم را زیارت می کردیم و خاطرات رفاقت را مرور می کردیم! یادم هست در فرودگاه رفیقی قدیمی را دیدیم و کلی خاطرات دانشگاه را مرور کردیم؛امیر ویژگی هایی داشت یکی این بود که سریع رفیق می شد ! خیلی نگذشت که با دوستان کاروانم رفیق صمیمی شد!

... چند روز ی از بستری در بیمارستان به خاطر کرونا گذشت که شنیدم امیر به کما رفته!!! پیام‌های واتساپ را مرور کردم دیدم برایم آرزوی سلامتی کرده! آتش گرفتم ! اخه کمتر واتساپ را چک می کرد مدام به من می گفت بله یا نشان بریز برادر! ولی در واتساپ در پاسخ به اینکه خانوادگی دچار کرونا شدیم نوشته بود «سلام و ارادت. خداوند شفای عاجل عنایت فرماید» به هر کسی که می شناختم زنگ زدم و پیامک دادم که امیر در بیمارستان به کما رفته و اگر کاری از دستشان بر میاد انجام دهیم ولی پاسخ ها منفی بود! همه می گفتند فقط معجزه ای می تواند نجاتش دهد... همیشه عجله داشت حتی برای رفتن...

امیر جان برخیز و ببین خدا دعایت را اجابت کرد! فقط مشاورم نبود ! تنها رفیقم نبود؛ برادرم بود! این روزها حس غریبی دارم؛  همه وجودم بغضی است که گلویم را می فشارد همه بمن می گویند گریه کن آرام می شوی!

امیر جان بعد تو اف بر این دنیا! همیشه در زندگیم منتظر روز موعودی بودم که تو با من تماس بگیری و بگی بیا که با هم برویم! دیگر منتظر تماست نباشم؟! امیر جان هر هفته یکشنبه ها ساعت ١۴ منتظرت هستم!

حسین پورزاهدی:

با عرض تسلیت درگذشت نابهنگام آقای دکتر جعفر پور به خانواده و دوستان ایشان، آرزوی رحمت سرشار الهی برای این عزیز از دست رفته دارم.

رضا پیل پایه:

انا لله و انا الیه راجعون.

با تاسف فراوان درگذشت ناگهانی دوست و برادر عزیزم دکتر امیر جعفر پور را که مقارن با آخرین روز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر است به حضور پدر، مادر و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و علو درجات، و برای بازماندگان محترم و دوستان و دوستداران آن مرحوم، سلامتی و صبر آرزومندم.

علی اکبر تجلی:

دوست خوب، باسواد، تلاشگر، با اراده و محجوبی بودند. خداوند رحمت کند...

مهرداد تقی زاده:

طلب آمرزش و مغفرت برای همکار عزیز دکتر جعفرپور دارم. روحش شاد.

امیر علی ثقفی:

شنیدم که یکی از گنج های بزرگی که می توانست در لجستیک کشور نقشی ایفا کند و با اخلاص و تلاش خود نام ایران را سربلند کند از این عالم رفت و به سوی پروردگار خود رفت. امیدوارم که خداوند بزرگ به ما امکان جبران زحماتش را بدهد و دیگر این گونه داغدیده نگردیم گرچه که همه چیز نزد خداست کارها سخت است و امیدوارم که امکان جبران باشد. انا لله و انا الیه راجعون.

رسول جوادیان:

انا لله و انا الیه راجعون- آقای دکتر امیر جعفرپور دوست و همکار ۲۰ ساله ما در واپسین ساعات ماه مبارک رمضان به رحمت خدا رفتند. بی شک دستاوردهای بسیاری در حوزه حمل و نقل کشور میراث این مرد بزرگ می باشد. ایشان همواره فردی خستگی ناپذیر، صاحب فکر و اندیشه و متخصص و متعهد در حوزه حمل و نقل بودند. فقدان ایشان برای همه دوستان و همکاران حوزه حمل و نقل کشور ناباورانه و غمی سنگین بود.ایشان این توفیق را داشتند که در روز عید فطر اعضای پیکر مطهر خود را به نیازمندان اهدا کنند و سبک بال به دیار باقی سفر کنند. این ضایعه و مصیبت را ابتدا به خانواده آن مرحوم و سپس خدمت همه همکاران و دوستان تسلیت عرض می نمایم. از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت را طلب می کنم.

حسین حسین پوراول:

انالله وانا الیه راجعون. برادری صدیق، استادی عالم، متواضع و کم نظیر، مدیری پاک دست، لایق و خستگی ناپذیر بودند به معنای واقعی سلم فی الاسلام را با خلاء وجودی ایشان تجربه کردیم! یقین دارم روح پاکش و مرام استوارش در خدمت صادقانه به ملک و ملت پیش روی دوستداران و همکاران و یارانش یار و مددکار خواهد بود. داغ هجران این یارسفر کرده بسیارسنگین است. از خدای مهربان طلب رفعت و علو مقام برای آن یار سفرکرده و صبرجزیل و اجرجمیل برای خانواده محترم و والدین عزیز و منسوبین به سوگ نشسته اش دارم. عاش سعیدا و مات سعیدا

محمدرضا ذوالقدر:

خداوند رحمتشان کند. چه روزگارغریبی ست.چه عزیزانی را در این کشتارجمعی به دست کرونا ازدست دادیم.چه مرگهایی خاموش و دردناک. چه ازدست دادن هایی ناگوار. چه غم هایی ماندنی و چه رفتن هایی فراموش نشدنی چه دوستان و عزیزانی چون :«مرحوم دکتر امیرجعفرپور » از جمع مان پرکشیدند و حقا جایشان پرنخواهد شد و مانندشان نخواهد آمد. قدر باهم بودن ها را بیشتر بدانیم وبایکدیگر مهربان تر وصمیمی تر باشیم.

مسعود ذهبیون:

دکتر امیر جعفر پور هم رفت! انسانی سالم و پاک و بی آلایش را از دست دادیم، انسانی متخصص و دلسوز، با آرزوهای بلند برای مردمش، پر تلاش و خستگی ناپذیر. حیف از اینکه فرصت نیافت.

خیلی به امور و مسائل نقد داشت و دوست داشت کاری کند و بنویسد، اما بهانه گیری‌های مدیران معمول مدیران ارشدش و... همیشه مانع بود، (که هنوز هم هست) و لذا تحملش سخت بود. خدایش رحمت کند و جایگاهش در کنار صلحا و شهدا باشد.

روح اله راشدفر:

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت نابهنگام مدیر بزرگوار و دوست و همسفر عزیزمان در حج سال ۹۸ را که در عین تعهد و مدیریت بالایی که داشت، دارای روح بلند و برخورد بسیار گرم و دارای اخلاق حسنه و یار و یاور مدیران سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در زمان مدیریت دفتر حمل ونقل سازمان شهرداری‌ها و سرپرستی اتحادیه تاکسیرانی ها ی کشور بود را به خانواده محترم ایشان و کلیه مدیران سازمان‌های حمل و نقل کشور تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای روح بلند آن مرحوم در آخرین ساعات ماه مبارک رمضان علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را خواستارم.

مرتضی راشدی:

بنام خدا کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام روی باز و فهم عمیق و روحیه مشارکت عالی این نیروی خدوم ضایعه ای است که مدتهای مدید از کالبد و جان محموعه حمل و نقل کشور فراموش نخواهد شد. روحیه انقلابی و تعهد علمی و نگاه تخصصی او گوشه ای از صفات عالیه او بود. حقیر به نوبه خود این ضایعه غمبار و سنگین را مقدمتا به خانواده محترم و سپس به خانواده حمل و نقل کشور تعزیت و تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان علو درجات و برای خانواده محترم معزا صبر و اجر از درگاه ایزد منان خواهانم.

امیررضا رجبی:

آمده بود مشهد هم برای زیارت و هم پیگیری برخی کارهای مشترک. علاقه به دیدنش و گپ و گفت کاری مشتاقم کرده بود که حتما ببینمش. گرفتاریهای معمول و جلسات پی در پی تنظیم دیدارمان را مشکل کرده بود.ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود. صادقانه بهش گفتم: امیرجان ظهر روز شهادت در حسینیه نزدیک حرم مطهر روضه داریم اگر می تونی بیا اونجا ؛ هم روضه است و هم دیدار. بی ریا و مشتاقانه و با همان ادب و تواضع همیشگی اش قبول کرد. ظهر شهادت به اتفاق خانواده و مادر گرامیشان آمدند. تجدید دیدار خودمان و خانواده ها هم انجام شد. الان در این روزهای سخت که آرزوی صبر برای خانواده و دوستانش دارم از درگاه خداوند متعال می خواهم سرسفره بی بی دو عالم مهمانش کند. رفیق قدیمی زود رفتی ....

محمد حسین رضائیان:

اللهمّ انّا لا نعلم منه الّا خیراً

زمانی که در سیاست گذاری حوزه ترانزیت متمرکز بودم هر وقت به خیرالموجودین این حوزه برای کشور فکر می کردم یکی از نفرات اول که به ذهنم می رسید دکتر امیر جعفرپور بود. یکی از دوستان عزیز که اخلاص، اخلاق و روحیه خستگی ناپذیر و انقلابیش متفاوت و متجلی بود. خودم گاهی که فشار کار و بن بست های ظاهری گاهی خسته ام می کرد، تصور ایشون بهم نهیب می زد که تنبل نشو پسر! ببین دکتر جعفرپور رو، هیچ وقت غر نمی زنه و شش سیلندر داره کار می کنه. حقاً حفره ای در پیگیری مسائل کشور در حوزه حمل و نقل ایجاد شد. باور نمی کنم خداوند با شهدا محشورشون نکنه، نشانه ش هم وصال به معبود در ساعات پایانی ماه مهمانی خداوند. خدا رحمتتون کنه دکتر جان، رفیق همیشگی، برای من دعا کن. واقعا بغض دارم. اللهمّ انّا لا نعلم منه الّا خیراً

سیدعلی سرکشیکیان:

هرچه تامل میکنم می بینم ایشان چقدر در همه ابعاد انسان کاملی بودند... در استعداد و هوش، در تلاش بی منت برای پیشرفت کشور، در روابط با زیردستان، در روابط با خانواده، حتی در روابط با بدخواهانشان، در خدمت به کشور، در تعهد و پاک دستی و ... دکتر جعفرپور در قلب های ما جاودانه هست. به خاطر دارم ایشان چه شخصیت استواری در فراز و فرودها داشت. یک بار برای ایشان اتفاق ناگواری (در زمینه کاری) پیش آمد. تیم همراه ایشان مدتی در شُک و ناامیدی بودند و دست از هر کاری کشیده بودیم. در همان روز ایشان را هر بار می دیدم، خم به ابرو نیاورده و امیدوار ادامه می دادند... حتی در حال آماده کردن عیدی نوروز (یک کتاب) برای همکارانش بود ... یکی یکی و شخصا کتاب ها را یادداشت نوشت و تحویل دوستان داد. در همان روز!

محمد سعیدنژاد:

از میان دو چشم یک تن کم/ و از میان خرد هزاران بیش. خبر تاثر انگیز و دردناک ارتحال مردی از صاحبان فکر و اندیشه و عمل  در حوزه‌ حمل و نقل کشور و عزیزی متعهد، متین و با اخلاق دکتر امیر جعفرپور که در میانسالی بار سفر بست و در جوار رحمت الهی قرار گرفت هر انسانی را به درد می آورد. این مصیبت را به خانواده ایشان و همکاران او در وزارت راه تسلیت می گویم و برای انها ارزوی صبر جمیل و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت الهی خواستارم.

علیرضا سلمانی:

بسیار غمگینم، ایشان فردی متواضع، با ایمان، دلسوز، تلاشگر و.. بودند. برای من فراتر از یک استاد بودند. روحشان شاد

حمید سیادت موسوی:

چقدر دشوار و دردناک و باورنکردنی است نگاشتن سطوری در وصف  دکتر امیر جعفرپور روزی که می دانیم او دیگر در میان ما نیست. دکتر جعفر پور از آن دسته همکاران بود که از دریچه حمل و نقل آرمان ها و آرزوهای بزرگی برای کشور در سر داشت. حمل و نقل را ورای اثرات بخشی پذیرفته شده، فضایی می دانست که در آن اصلاح بسیاری از مناسبات مدیریت کشور، مناسبات اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی را قابل پرورش میدانست.

هر طرح و پروژه ای- چه در بخش حمل و نقل یا دیگر بخش ها -هدف یا اهدافی دارد. هدف ها همواره بایستی در مسیر سیاست های بالادستی و در نهایت در مسیر آرمان ها و ارزش های متعالی باشند. دکتر جعفر پور عزیز که دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و بi خصوص گروه بی بدیل حمل و نقل  آن دانشگاه بود، بر سبیل استادان خود جمله Kرهروی در راه خدا» که آرمان غائی بشری است را همواره در صدر ارزش های متعالی یادآور می شد و سلسله اهداف تا سیاست ها و ارزش ها را تا آن نقطه اوج مد نظر داشت و این فقط یک عبارت تشریفاتی برای درج در گزارش مطالعات نبود. گوئی او این مسیر را در جای جای کار و زندگی خود پیش چشم داشت و به آن عمل میکرد.

ضایعه درگذشت دکتر امیر جعفرپور  را به سهم خود به خانواده محترم و جامعه حمل ونقل و برنامه‌ریزی کشور صمیمانه تسلیت می گویم و برای او سهمی فراخ از رحمت بیکران الهی مسئلت دارم.

علیرضا سید وکیلی:

در پایان ماه مبارک رمضان و به پاس یک ماه روزه داری و عبادات خالصانه، خداوند سبحان دکتر امیر جعفر پور، این انسان مخلص را به سوی خود دعوت کرد و او مشتاقانه به سوی معبودش شتافت،  تا از دست  محبوب، پاداش اعمال خدایی و نیک خود را در جشن رمضان  دریافت کند،هرچند که ما هنوز از برکات وجودی این انسان متعهد، متخصص و با اخلاص به علت کوتاهی عمر شریفش، بهره کافی و وافی را نبردیم، ولی چه کنیم که شتاب او برای دیدار معشوق، این فرصت را از  ما گرفت و او به ابدیت و به خدا رسید، به اطلاع همه دوستان و آشنایان و همراهان می رساند.

سیدعلی شفیعی:

انا لله و انا الیه راجعون. با تاسف فراوان درگذشت ناگهانی دوست، همکار و برادر عزیزتر از جانم دکتر امیر جعفر پور را که مقارن با آخرین روز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر است به حضور پدر، مادر و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و علو درجات، برای بازماندگان محترم و دوستان و دوستداران آن مرحوم، سلامتی و صبر آرزومندم.

مسعود شکیبایی:

خوشا به سعادت دکتر جعفرپور عزیزمان. چه زیبا زندگی کرد، چه زیبا خدمت کرد، چه زیبا صبوری کرد، چه زیبا همه دوستان را با مهربانیش شیفته خود ساخت و  چه زیبا در کنار علی ابن موسی الرضا آرام گرفت.

مزدک عبایی:

امیر به معنای دقیق کلمه، محترم و نجیب بود و خبر فقدانش شوک‌آور و باور نکردنی. روحش و یادش گرامی. کار ارزشمند امیر و خانواده‌اش در اهدای اعضای بدنش، تکمیل کننده تمام خوبی‌هایی بود که از امیر سراغ داشتیم.

حمزه  علی‌بخشی:

انا لله و انا الیه راجعون.مصیبت وارده درگذشت فقید سعید دکتر جعفر پور را به خانواده محترم شان و بخش راه و حمل و نقل کشور و دوستان ایشان تسلیت عرض می کنم و برای مرحوم مغفور آمرزش الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند متعال صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

محمد اسمعیل علیخانی:

خبر دردناک درگذشت تاسف بار شادروان دکتر امیر جعفر پور همه کسانی که ایشان را دیده و یا می شناختند را سخت متاثر کرد و در غمی عمیق فرو برد. ضمن عرض تسلیت به خانواده، بستگان و وابستگان آن روانشاد از پیشگاه ایزد یکتا برای این عزیز ازدست رفته آرامش روح و برای بازماندگان شکیبایی و سلامتی مسئلت می‌نماییم.

سیدرضا فاطمی امین:

الذین اذا اصابتهم مصیبة

قالوا انا لله و انا الیه راجِعون

در روز ۵ شنبه صبح بعد از احیای شب های قدر با علائم سردرد به بیمارستان رفت. جمعه مرگ مغزی شد و در روز عید فطر با اهدای اعضای خود، دعوت حق را لبیک گفت و به وصیت خودش در جوار امام رئوف در مشهدالرضا آرام می گیرد. مجاهدی خستگی‌ناپذیر که صفای درونش در اولین مصاحبت با وی بر همگان نمایان می شد. در راه اندازی جنبش ازما نقش موثر و ویژه‌ای داشت و جزو اولین افرادی بود که در فرآیند ارزیابی این جنبش شرکت کرد و بالاترین نمرات شایستگی را کسب کرد. اگر از من بارزترین شاخصه ایشان را بپرسند می گویم صفای باطن.  بهشت و رضوان الهی بر او باد. با فاتحه ای بدرقه راهش شوید.

سعید قصابیان:

درگذشت دکتر جعفر پور را به خانواده ایشان و جامعه حمل و نقل کشور  تسلیت عرض می کنم.

محمد کامیاب:

به راستی که: یاران چه غریبانه رفتند ازین خانه. به راستی که اندیشمندی فرهیخته و دلسوز بود. تسلیت به خانواده محترمش و به جامعه حمل و نقل کشور، خدایش رحمت کند جوانی با اخلاق با فضیلت، آگاه و دلسوز و صادق بود.

حامد کرمانیون:

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند مجاهد نستوه، بسیجی تلاشکر، استاد وارسته، دکتر امیر جعفر پور به ملکوت اعلی پیوست، به نمایندگی از اعضای ایرانی انجمن مهندسین مکانیک امریکا، ضایعه فقدان استاد عزیز را تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان و خانواده محترمشان آرزومندم.

مردی از جنس ایثار، مهربانی، بزرگ‌منشی، مردم داری، دانش، جوانمردی از میان ما رفت، باور این ضایعه سخت و طاقت فرسا و زجر آور است، روح مرد خدایی که با رفتنش نیز به خیلی ها جان داد و اعضای پیکر مطهر شان اهدا شد به خدا پیوست، امیر عزیز مهربانترینم برادر عزیزم رفتنت در باورم نمی گنجد، عیدت مبارک مرد خدا ، برادر مهربانم.

سید میثم لاجوردی:

دکتر جعفر پور از جمله مسئولان و کارشناسان دلسوز حوزه حمل و نقل بود که بواقع تلاش بی وقفه و مخلصانه ای را برای ارتقاء و اعتلاء کشور در حوزه مهمی نظیر حمل و نقل داشت. اخلاق و اعتقاد راسخ این بزرگ مرد زبان زد کارشناسان این حوزه هست. روح بزرگش قرین رحمت باد.

پرویز محسن پور:

وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ (155) الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ (156) أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ (157)}( بقره)

در کمال ناباوری و بهت و حیرت، خبر جانگداز رحلت ناگهانی برادر عزیزتر از جانم دکتر حاج امیر آقا جعفرپور را دریافت کردم. بسیار متأثر و متأسف شدم. گریستم که ارض خدا از نعمت وجود و حضور یکی از خاصّان درگاه پروردگار متعال بی نصیب شد. این روزها امتحان الهی در از دست دادن عزیزان بسی دشوارتر از اوقات دیگر است. زیرا باید در غربت و در نهایت از طریق فضای مجاز ی این درد را تسکین و تسلی داد. رجاء واثق دارم که این پدر و همسر مهربان و انسان فداکار و دوست و همراه مؤمن و گرانقدر، تا ابد مهمان و قرین لطف حضرت سیدالشهدا(ع) و با ایشان محشور خواهندبود و غربت این ایام با رحمت واسعه اهل بیت علیهم‌السلام جبران می‌شود. با قرائت فاتحه و ملتمسانه از پروردگار سبحان می‌خواهم جایگاه شان اعلی علیین خلد برین قرار دهد و برای شما خانواده محترم و همه بازماندگان اجر و صبر جزیل مسئلت دارم.

مسعود مصدقی:

درگذشت دوست و همکار عزیزم جناب آقای دکتر امیر جعفرپور را به جامعه حمل و نقل کشور و خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض می نمایم. باب آشنایی بنده با دکتر جعفر پور به حضور هر ساله ایشان در مرز شلمچه و چذابه جهت خدمت گذاری به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی بر می گردد. ایشان انسانی وارسته، دلسوز، متخصص، متعهد و عاشق امام حسین (ع) و ائمه اطهار بود. روحش شاد و یادش ماندگار

علیرضا مقدسیان:

از شنیدن خبر ناباورانه ضایعه دردناک درگذشت جناب دکتر جعفرپور، دانشمندی دلسوز، حمل و نقل دانی بی همتا، مومنی یگانه و دوستی وارسته، بهت زده و فوق العاده متاسف شدم. خدمات ایشان در حوزه های مختلف حمل ونقل و ایمنی و اخلاق بی نظیر و شخصیت به غایت دوست داشتنی ایشان، تا ابد در اذهان خواهد ماند.روحش شاد ، راهش گرامی و راهش ماندگار

علیرضا منظری:

فردی عزیز و سخت کوش و متخصص و آگاه و با آرزوهای زیاد برای انجام خدمت از میان ما رفت. ای کاش فرصت می یافت تا به اهداف بلند خود می رسید و شناخته می شد. این رفتن غریبانه را به تمامی دوستان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای خانواده او صبر را خواستارم.

سید حسین میرشفیع:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت برادر و دوست عزیزم در آستانه عید فطر جانگداز و عبرت آموز بود. مدت زندگی نیست که به آن برکت می دهد. بلکه بهره ایست که از آن در طلب رضای الهی و عبودیت حق از آن می بریم. به حق که دکتر جعفرپور در معنا دادن به زندگی و کارش متبحر بود و مرگش را هم درس آموز کرد. همه ما همین لحظه را پیش رو داریم و در همین راهیم، اگر قدر فرصت ها، نعمت ها و دوستی ها را بدانیم امید رستگاری داریم و مثل امیر خوب  کوچ می کنیم. خدا او را بیامرزد و با ائمه معصومین علیهم السلام محشور گرداند.

مرتضی ناصریان:

خدای تعالی مرحوم دکتر جعفرپور را رحمت کند و با اولیای الهی محشور کند. نزدیک بیست سال دوست بودیم و در موضوعات متعددی با هم کار کردیم. فردی: خودساخته و فرهیخته، اهل علم و تدبیر، دلسوز و خدمتگزاری بی منت برای جامعه، متعبد و مقید به آداب اسلامی و عبادات، مدیری ارزشمدار و جهادی، مومن و فداکار به انقلاب اسلامی و ولایت، توانمند در مدیریت و سازماندهی انگیزه بخش و جذب نیروهای مومن و جوان، خندان و امیدوار، متوکل به خدایتعالی،متخصص، جامع نگر و آینده پژوه در حمل ونقل

روح اله نجد عطائی:

در گذشت نابهنگام برادر بسیار کاردان و کارشناس مهربان حوزه حمل ونقل و ترافیک کشور جناب آقای دکتر امیر جعفر پور را به اصحاب حمل ونقل صمیمانه تسلیت عرض نموده و علو درجات این عزیز از دست رفته را از درگاه ایزد سبحان مسئلت می نمایم.

رضا نخجوانی:

همسر و فرزندان گرامی دوست، رفیق، همفکر و عالم، پرتلاش ایثارگر و مسلمان، ولایتی و انقلابی ام،

از عمق جان افسوس می خورم که انسانی شایسته به تمام معنا از میان ما رفته است و روح ملکوتی اش بعد از حیات بخشی به انسان های دیگر در جوار رحمت حق آرام خواهد گرفت. قطعا او به آرامش خواهد رسید و نظاره گر راه نیمه تمامی است که توسط دوستانش طی می شود، خواهد بود. لیکن ما در غم فقدان جانکاه اش بی صبریم و با تذکر رحمت واسعه ایزد متعال خود را التیام می بخشیم. جای آن عزیز سفر کرده در جلسات ماهیانه تفسیر صحیفه سجادیه توسط خانواده و دوستانش خالی نخواهد ماند.

محمدجواد نظرزاده:

امروز با دلی آکنده از غم‌ و چشمانی اشک بار، انسانی از افلاک بر خاک شد تا دگر بار در اذهان ما موت جلوه کند بگوییم لامفر الا الیک. امروز دوست و رفیق و استادم جلوی چشمانمان به زیر خاک رفت تا خاک از دلهایمان بزداید و هشدار دهد که مرگ نزدیک است حتی به ابرمردی مانند او. امروز در جسم به خاک رفت روح به افلاک. امروز زمین، مهربان مردی از جنس اخلاص را دربر گرفت. امروز امروز امروز وای از امروز. امروز را فراموش نمی کنم‌ و می دانم ثبت است بر جریده عالم دوام او.

سبحان نظری:

درگذشت برادر ارج‌مند، دوست گران‌مایه، مؤمن و دوست‌دار اهل بیت (ع)، مدیر جهادی و متخصص بخش حمل‌ونقل کشور مرحوم دکتر امیر جعفرپور را از صمیم قلب به خانواده، دوستان و همکارانش و نیز اهالی بخش حمل‌ونقل کشور تسلیت عرض می‌کنم. 

این‌جانب در مدت ۲۵ سال دوستی، جز خیر و خوبی و صفا و خلوص از ایشان ندیدم و آن عزیز را مصداق واقعی مؤمنینی می‌دانم که عمرشان را هدر ندادند و بلکه آن را با بهره‌وری فراوان گذراندند و باید در حقشان اقرار نمود:  ٱللَّٰهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرًا.

خداوند متعال روح پاک آن عزیز را که در واپسین روز ماه مبارک رمضان به سوی خود فرا خواند، با مولایش امیرالمؤمنین علی (ع) محشور گرداند و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

جوادرضا واحدی:

با یاد و نام خداوند مهربان و با صلوات بر پیامبر رحمت (ص) و خاندان طاهرینش (ع) با دکتر جعفر پور از مقطع لیسانس در دانشگاه فردوسی مشهد آشنا شده و از آن زمان افتخار دوستی‌ با ایشان را داشتم. ایشان یک نخبه خوش فکر و یک انسان وارسته و کم نظیر بودند. جامعه مهندسی و به خصوص حمل و نقل و صنایع مرتبط با آن از فقدان چنین انسان والا و فرهیخته ای، بسیار متضرر شد. خدا به خانواده محترمشان، همسر مکرمشان و فرزند عزیزشان صبر عطا کند و از خدای متعال می‌خواهم آن عزیز فقید با اولیای الهی و با بهترین بندگانش محشور گردد. ان شاء الله.

شورای مرکزی اندیشکده های بین المللی مجازی ایران /هیئت  موسس جبهه تغییر ایرانیان:

بسم الله الرحمن الرحیم

 انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم جعفرپور

با نهایت تاسف  با خبر شدیم خدمت گذاری دیگر از میهن عزیزمان عضو شورای مرکزی اندیشکده های بین المللی مجازی  علمی کاربردی  ایران، از دهه هفتاد تا کنون که به عنوان یک پژوهشگر، محقق و نخبه بسیار فعال بود و در ده ها سمت از جمله، معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت سوخت کشور ریاست جمهوری،  مدیر کل حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل و معاون وزارت راه و شهرسازی، موسس اتاق فکر حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، عضو اتاق فکر حمل و نقل هوشمند، سرپرست دفتر پژوهش های تخصصی حمل و نقل مرکز تحقیقات و آموزش وزارت راه و ترابری، مشاور برنامه ریزی اتحادیه سازمان اتوبوسرانی های کشور، پژوهشگر برتر در زمینه های مختلف لجستیک و حمل و نقل و ارزش افزوده و دارای ده ها سمت و طرح های پژوهشی و تحقیقاتی لجستیک و....

دکتر امیر جعفر پور فرزند غلامرضا بر اثر سکته مغزی درگذشت که باعث تأسف و تأثر فراوان گردید، بر اساس وصیت ایشان اعضای بدن نامبرده اهداء خواهد شد روحش شاد. ایشان یک تلاشگر  به تمام معنی، با ایمان، صبور، انسان دوست، مقاوم ، مبارز، دلیر، شجاع، وطن دوست، مردم دار  بود  و در نهایت الگو بودن برای  ایرانیان و اقوام و عشایر در گفتار، کردار و پندار، ایشان بخشی از ویژگی های برجسته اخلاقی آن فقید سعید بود. ابعاد و مراتب خدمتگزاری ایشان بر کسی پوشیده نیست.

اندیشکده های بین المللی مجازی و جبهه  تغییر ایرانیان این مصیبت را به خانواده محترم،  به خصوص همسر و فرزندان گرامی، اعضای شورای مرکزی اندیشکده های بین المللی مجازی ایران، همه مسئولی ، اقوام و عشایر و بزرگان و سایر بستگان و عموم مردم و زاگرس نشینان  داخل و خارج کشور تسلیت عرض می نماید و از خدای سبحان برای روح آن مرحوم  رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان طول عمر و صبر و اجر خواهانیم.

به نقل از یکی از همکاران مرحوم جعفرپور:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مردان خدا حیات و مماتشان شور و غوغا دارد. در عهدی که با خدای خود بسته اند هیچ اما و اگر نداشته و همواره به حال انتظار در کارند.  کار را فراتر از وظیفه و عبادت می دانند. منتظرند تا کی و چطور به لقاء پروردگار رسند. او عمری مفید و موثر در علم آموزی و نشر دانش و علم مجاهدت داشت. در ایجاد بستر توسعه حمل و نقل ملی و منطقه ای تلاش کرد. برای هوشمند سازی این حوزه و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در جغرافیای منطقه، وقت مبسوط صرف کرد. از زندگی و آسایش دنیای خود و خانواده گذشت... چگونه افسوس نخوریم. استانداران سیستان و بلوچستان، ساحلی، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، سمنان، اصفهان، فارس، تهران، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی بر تلاش این مرد بزرگ نیک شهادت خواهند داد. شبکه نظارت هوشمند تخلفات جاده ای، هوشمندسازی حمل و نقل شهری، همکاری در تدوین راهبرد جاده ابریشم، همکاری در تدوین برنامه جامع حمل و نقل روسای بالقوه جمهوری، عضو موثر تدوین برنامه توسعه حمل و نقل هوایی و ریلی و . .... از دستاوردهایی است که بی شک به خوبی با نام امیر جعفرپور عجین است. اگر عناوین دستاوردها، تحقیقات و مقالات او را به تحریر درآوریم خود کتابی می شود. رزومه دکتر را آخرین باری که نیاز داشتم 70 ورق A4  شده بود و شگفت زده به ایشان عرض کردم که دکتر متاسفانه فهم درستی از این رزومه ارزشمند وجود نخواهد داشت، حسودان حسودی،  دشمنان دشمنی، کاهلان بهانه جویی و خماران عیب جویی خواهند کرد. با سخاوت سوابق خود را کاست و هشت صفحه تحویلم داد. عرض کردم حالا در مغز مخاطب، جا می گیری خندید و گفت ان شاء الله. خدایا ما جز خوبی مهر گذشت ایثار فداکاری تلاش و کوشش و در طبق اخلاص گذاشتن همه چیزش از او سراغ نداریم. خدایا او را در زمره عباد صالح عباد مخلص علما و فضلا قرار ده و در خیل سربازان اربابش حضرت صاحب الزمان عج  قرار ده. برای بسیاری از دوستان در این گروه عرایضم جدید نیست اما برای وابستگان، فرزندان و خانواده محترمش و احیانا کسانی که ابعاد شخصیتی امیر را کمتر میدانستند، بخشی از مکنونات قلبی ام را نوشتم تا بیش از پیش به آن مرد فرزانه افتخار کنند و بدانند دکتر امیر جعفر پور انسانیت را شرمنده کرده بود. افتخار ما مصاحبت و شاگردی دکتر بود و هست و خواهد بود. امیدوارم در رکاب اربابش مجدد به این عالم بازگردد و حظ معنوی اش را از زندگی کامل کند. والعاقبه للمتقین والصالحین

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدعلی سرکشیکیان 4 0

    هرچه تامل میکنم میبینم ایشان چقدر در همه ابعاد انسان کاملی بودند...

    در استعداد و هوش، در تلاش بی منت برای پیشرفت کشور، در روابط با زیردستان، در روابط با خانواده، حتی در روابط با بدخواهانشان، در خدمت به کشور، در تعهد و پاک دستی و ...
    دکتر جعفرپور در قلب های ما جاودانه هست.
    به خاطر دارم ایشان چه شخصیت استواری در فراز و فرودها داشت. یکبار برای ایشان اتفاق ناگواری (در زمینه کاری) پیش آمد.
    تیم همراه ایشان مدتی در شُک و ناامیدی بودند و دست از هر کاری کشیده بودیم. در همان روز ایشان را هر بار میدیدم، خم به ابرو نیاورده و امیدوار ادامه میدادند... حتی در حال آماده کردن عیدی نوروز (یک کتاب) برای همکارانش بود ...
    یکی یکی و شخصا کتاب ها را یادداشت نوشت و تحویل دوستان داد. در همان روز!

  • سیدعلی استیری 3 0

    خبر تاثر انگیز و دردناک ارتحال مردی از صاحبان فکر و اندیشه و عمل در حوزه‌ حمل و نقل و عزیزی متعهد، متین و با اخلاق دکتر امیر جعفرپور که در جوار رحمت الهی قرار گرفت هر انسانی را به درد می آورد. این مصیبت را به خانواده ایشان و همکاران انمرحوم در وزارت راه تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان ارزوی صبر جمیل و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت الهی خواستارم.سیدعلی استیری

  • سید میثم لاجوردی 3 0

    دکتر جعفر پور از جمله مسئولان و کارشناسان دلسوز حوزه حمل و نقل بود که بواقع تلاش بی وقفه و مخلصانه ای را برای ارتقاء و اعتلاء کشور در حوزه مهمی نظیر حمل و نقل داشت. اخلاق و اعتقاد راسخ این بزرگ مرد زبان زد کارشناسان این حوزه هست.
    روح بزرگش قرین رحمت باد

  • علیرضا سلمانی 3 0

    بسیار غمگینم
    ایشان فردی متواضع، با ایمان، دلسوز، تلاشگر و.. بودند. برای من فراتر از یک استاد بودند.
    روحشان شاد

  • حسین حسین پوراول 2 0

    انالله وانا الیه راجعون۰برادری صدیق۰استادی عالم۰متواضع و کم نظیر۰مدیری پاک دست۰لایق و خستگی ناپذیر۰بودند بمعنای واقعی سلم فی الاسلام را با خلاء وجودی ایشان تجربه کردیم!یقین دارم روح پاکش و مرام استوارش در خدمت صادقانه به ملک و ملت پیش روی دوستداران وهمکاران و یارانش یار و مددکار خواهد بود۰داغ هجران این یارسفر کرده بسیارسنگین است۰از خدای مهربان طلب رفعت وعلو مقام برای آن یار سفرکرده و صبرجزیل و اجرجمیل برای خانواده محترم و والدین عزیز و منسوبین بسوگ نشسته اش دارم۰عاش سعیدا و مات سعیدا

  • علی اکبر تجلی 3 0

    دوست خوب ، باسواد ، تلاشگر ، با اراده و محجوبی بودند.
    خداوند رحمت کند...

  • سیدعلی شفیعی 2 0

    انا لله و انا الیه راجعون.
    با تاسف فراوان درگذشت ناگهانی دوست،همکاروبرادر عزیزتر ازجانم دکتر امیر جعفر پور را که مقارن با اخرین روز ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر است به حضور پدر، مادر و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و علو درجات، برای بازماندگان محترم و دوستان و دوستداران آن مرحوم، سلامتی و صبر آرزومندم.

  • ناشناس 0 0

    روحش شاد

  • حامد کرمانیون 2 0

    بسم الله الرحمن الرحیم
    انا لله و انا الیه راجعون

    روح بلند مجاهد نستوه، بسیجی تلاشکر، استاد وارسته، دکتر امیر جعفر پور به ملکوت اعلی پیوست، به نمایندگی از اعضای ایرانی انجمن مهندسین مکانیک امریکا، ضایعه فقدان استاد عزیز را تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران الهی برای ایشان و صبر جمیل برای بازماندگان و خانواده محترمشان آرزومندم.
    حامد کرمانیون

  • حامد کرمانیون 2 0

    مردی از جنس ایثار، مهربانی، بزرگ‌منشی، مردم داری، دانش، جوانمردی از میان ما رفت، باور این ضایعه سخت و طاقت فرسا و زجر آور است،
    روح مرد خدایی که با رفتنش نیز به خیلی ها جان داد و اعضای پیکر مطهر شان اهدا شد به خدا پیوست،
    امیر عزیز
    مهربانترینم
    برادر عزیزم
    رفتنت در باورم نمیگنجد، عيدت مبارک مرد خدا ، برادر مهربانم

    حامد کرمانیون

  • امیر علی ثقفی 2 0

    شنیدم که یکی از گنج های بزرگی که می توانست در لجستیک کشور نقشی ایفا کند و با اخلاص و تلاش خود نام ایران را سربلند کند از این عالم رفت و به سوی پروردگار خود رفت.
    امیدوارم که خداوند بزرگ به ما امکان جبران زحماتش را بدهد و دیگر اینگونه داغدیده نگردیم گر چه که همه چیز نزد خداست
    کار ها سخت است و امیدوارم که امکان جبران باشه
    انا لله و انا الیه راجعون

  • رسول جوادیان 3 0

    انا لله و انا الیه راجعون- آقای دکتر امیر جعفرپور دوست و همکار ۲۰ ساله ما در واپسین ساعات ماه مبارک رمضان به رحمت خدا رفتند.بی شک دستاوردهای بسیاری در حوزه حمل و نقل کشور میراث این مرد بزرگ می باشد.ایشان همواره فردی خستگی ناپذیر،صاحب فکر و اندیشه و متخصص و متعهد در حوزه حمل ونقل بودند.فقدان ایشان برای همه دوستان و همکاران حوزه حمل و نقل کشور ناباورانه و غمی سنگین بود.ایشان این توفیق را داشتند که در روز عید فطر اعضای پیکر مطهر خود را به نیازمندان اهدا کنند و سبک بال به دیار باقی سفر کنند.این ضایعه و مصیبت را ابتدا به خانواده آن مرحوم و سپس خدمت همه همکاران و دوستان تسلیت عرض می نمایم.از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت را طلب می کنم.رسول جوادیان رییس اداره مجلات و نشریات علمی مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی

  • حامد کرمانیون 2 0

    دوست و همکار گرامی ام مشاور دانا و اندیشمند در وزارت راه دکتر جعفر پور عزیز
    روح بلندت همیشه در آرامش ، درس های بیشماری از تو آموختم، راهت پر رهرو

  • مرتضی راشدی 4 0

    بنام خدا
    کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام
    روی باز و فهم عمیق و روحیه مشارکت عالی این نیروی خدوم ضایعه ای است که مدتهای مدید از کالبد و جان محموعه حمل و نقل کشور فراموش نخواهد شد روحیه انقلابی و تعهد علمی و نگاه تخصصی او گوشه ای از صفات عالیه او بود حقیر به نوبه خود این ضایعه غمبار و سنگین را مقدمتا به خانواده محترم و سپس به خانواده حمل و نقل کشور تعزیت و تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان علو درجات و برای خانواده محترم معزا صبر و اجر از درگاه ایزد منان خواهانم

  • مسعود مصدقی 3 0

    درگذشت دوست و همکار عزیزم جناب آقای دکتر امیر جعفرپور را به جامعه حمل و نقل کشور و خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض می نمایم.
    باب آشنایی بنده با دکتر جعفر پور به حضور هر ساله ایشان در مرز شلمچه و چذابه جهت خدمت گذاری به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین حسینی بر میگردد.
    ایشان انسانی وارسته ، دلسوز ، متخصص، متعهد و عاشق امام حسین (ع) و ائمه اطهار بود .
    روحش شاد و یادش ماندگار

  • روح اله راذف 3 0

    انا لله و انا الیه راجعون
    در گذشت نابهنگام مدیر بزرگوار و دوست و همسفر عزیزمان در حج سال ۹۸ را که در عین تعهد و مدیریت بالایی که داشت ، دارای روح بلند و برخورد بسیار گرم و دارای اخلاق حسنه و بار وباور مدیران سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در زمان مدیریت دفتر حمل ونقل سازمان شهرداری‌ها و سرپرستی اتحادیه تاکسیرانی ها ی کشور بود را به خانواده محترم ایشان و کلیه مدیران سازمان‌های حمل ونقل کشور تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای روح بلند آن مرحوم در آخرین ساعات ماه مبارک رمضان علو درجات و رحمت ومغفرت الهی را خواستارم
    راشدفر ،مدیر سازمان حمل ونقل بار ومسافر شهرداری خمینی شهر

  • مزدک عبایی 2 0

    امیر به معنای دقیق کلمه محترم و نجیب بود و خبر فقدانش شوک‌آور و باور نکردنی.
    روحش و یادش گرامی
    کار ارزشمند امیر و خانواده‌اش در اهدای اعضای بدنش، تکمیل کننده تمام خوبی‌هایی بود که از امیر سراغ داشتیم.

  • جوادرضا واحدی 2 0

    با یاد و نام خداوند مهربان و با صلوات بر پیامبر رحمت (ص) و خاندان طاهرینش (ع)

    با دکتر جعفر پور از مقطع لیسانس در دانشگاه فردوسی مشهد آشنا شده و از آن زمان افتخار دوستی‌ با ایشان را داشتم. ایشان یک نخبه خوش فکر و یک انسان وارسته و کم نظیر بودند. جامعه مهندسی و به خصوص حمل و نقل و صنایع مرتبط با آن از فقدان چنین انسان والا و فرهیخته ای، بسیار متضرر شد. خدا به خانواده محترمشان، همسر مکرمشان و فرزند عزیزشان صبر عطاکند و از خدای متعال می‌خواهم آن عزیز فقید با اولیای الهی و با بهترین بندگانش محشور گردد.
    ان شاء الله.

    جوادرضا واحدی
    عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد

  • محمود جوان جعفری 2 0

    با دکتر جعفر پور در دوره دکتری علم و صنعت آشنا شدم من دانشجوی مهندسی صنایع بودم، حدود بیست و پنج سال پیش، جوانی خالص متواضع و متخصص بود، سالها بعد از مشاوره او بهره جستم تا در دوره دکتری مدیریت استراتژیک شرکت کنم، خالصانه و مشفقانه مشورت و امید می داد، بی چشمداشت با رویی گشاده و سرشار از صمیمیت، دقیقترین تحلیل‌ها را ارائه می کرد. چه حیف و چه زود از دنیای ما رفتی! روحت شاد و در اعلی علیین

  • سعید خانجانی 1 0

    از شنیدن خبر دردناکِ ضایعه‌ی جبران ناپذیر درگذشت برادر عزیز جناب آقای دکتر جعفرپور، که لحظه لحظه‌ی عمر بابرکتش را در مسیر رضای خدا سپری کرد، بینهایت متاثر و متاسف شدم. امیدوارم روح بلندشان در آستان قرب الهی آرام گیرد.

    می‌دانم که تسلیت من هرگز تسلی بخش خاطر آزرده‌ی خانواده معزز ایشان نخواهد بود اما بر خود فرض دانستم به پاس نسبت فامیلی و دوستی با آن عزیز سفر کرده، از صمیم قلب و عمق جان با خانواده، دوستان و برادران ایشان همدردی کنم
    سعید خانجانی

  • سيدمرتضي ناصريان 1 0

    با سلام و احترام- با تمجيد فراوان از مرحوم دكتر جعفرپور كه دوستدارانش در جملات فوق سعي كردند روح بزرگ او را تصوير كنند، در اينترنت كه جستجو كردم آخرين مقاله منتشره ايشان را در فايلي با آدرس ذيل ديدم كه توجه به اهداف و راهبردهاي موردنظر ايشان در بخش حمل و نقل در اين مقاله به خوبي بيان شده است. اگر افرادي بخواهند راه آن مرحوم را در بخش حمل و نقل ادامه دهند اين مقاله مي تواند كمك باشد و توصيه مي كنم مطالعه فرماييد.
    https://issk.sndu.ac.ir/article_824_9ae082ab04570d0eae6524b81d82f773.pdf

  • مرتضي لك معروفي 0 0

    و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون
    خبردرگذشت «مهندس جعفرپور» عزیز چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می نشیند،روحش شاد و راه و يادش جاودان

    ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌اي جز تسلیم و رضا نیست

  • سید علی مدرس دزفولی 0 0

    علیرغم گذشت بیش از دو هفته از فوت دکتر امیر جعفر پور ، هنوز درک این موضوع برام بسیار سخته که چقدر ساده تر از اونکه فکر می کنیم مرگ اتفاق میفته و هر چند هر کسی به بهانه ای میره و بدون شک تا پیمانه پر نشده باشه مرگ فرا نمی رسه ، ولی بازم نمی تونم این قضیه رو در خصوص امیر باور کنم و مرتبا حسرت میخورم که چرا بجز دو سالی که در مقطع ارشد همکلاسی بودیم ، از بقیه ایام عمر پر برکت و پر بار و همچنین کوتاهش استفاده نکردیم و قدرشو ندونستیم .
    امیر جان هر چند می دونم که نیازی به دعای امثال من نداری و با کوله بار وزینی از اعمال نیک که در دوران زندگیت برای خودت فراهم آوردی و به بهترین شکل هم -اهدای عضو - اون رو خاتمه دادی ، بهترین جایگاه رو در جنت برای خودت تدارک دیدی ، فقط برای آرامش خودم هم که شده از صمیم قلب آرزو می کنم که خداوند به خانواده ات صبر عنایت کنه و خودت هم در در بهشت برین به آرامش ابدی دست پیدا کنی .
    امیر جان چقدر کرونا دیدارمون رو به تعویق انداخت و آخر سر هم اجل اجازه نداد که ب پاس ربع قرن دوستی ، دیداری تازه کنیم .
    هزاران حیف و هزاران حیف .............