| کد خبر: 211722 |

رپرتاژ آگهی

◄ روش‌ها کاهش هزینه‌ تحصیل در کانادا 2022

از آنجایی که امر مهاجرت به خصوص امر مهاجرت تحصیلی در بین افراد جوانتر بسیار پرطرفدار شده و از سوی دیگر، با نشان دادن چراغ سبز از سوی بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر در جهت افزایش روزافزون تعداد دانشجو، افراد بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور بیشتر از قبل راغب شده‌اند.

تین نیوز

یکی از این کشورها که بسیار در زمینه پذیرش دانشجوی بین‌المللی و اخذ اقامت به آن‌ها برتری دارد، کشور کانادا است. کانادا به عنوان یکی از دانشجو پذیرترین کشورهای جهان، در سال 2021 میلادی با پذیرش بیش از 450 هزار دانشجوی بین‌المللی، رکورد خود را در این زمینه شکست. در نتیجه تحصیل در کانادا هدف اصلی و آرزوی بسیاری از متقاضیان تحصیل  در خارج از کشور شده است. کانادا با تمام خوبی‌ها و ارجحیت‌هایش برای تحصیل تنها یک امتیاز نه چندان مثبت در این زمینه داشته و آن هم هزینه‌های نسبتا بالای آن برای تحصیل است که در این مطلب قصد داریم با بیان چند ترفند ساده، روش‌های کاهش هزینه‌ تحصیل در کانادا را بیان کنیم.

پذیرش از دانشگاه‌های با شهریه ارزان‌تر

با میانگین‌گیری از کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌ها، شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور 25 هزار دلار است. اگرچه که عموما دانشگاه‌های با اعتبار و رتبه بالاتر به ویژه آن‌هایی که نرخ پذیرش بالایی دارند شهریه‌های بیشتری داشته اما در کل دانشگاه با رتبه بالا صرفا گران نیست و بالعکس دانشگاه‌های با رتبه پایین صرفا ارزان نیستند. از میان 97 دانشگاه اصلی کانادا، شما می‌توانید چندی دانشگاه با رتبه زیر 20 و حتی مواردی با رتبه زیر 10 (بسته به مقطع تحصیلی) پیدا کرده که با این رتبه‌های عالی، شهریه ارزانی نیز دارند. اگر هم که رتبه‌ی دانشگاه دغدغه نیست، کارتان راحت‌تر خواهد بود.

اتمام سریع دوره تحصیلی

اتمام سریع‌تر دوره تحصیلی با گذراندن دروس فشرده و برداشت واحدهای بیشتر در ترم به شما کمک کرده تا دوره تحصیلی خود را سریع‌تر به اتمام برسانید. برای نمونه اگر دوره‌ی ارشد شما 3 ساله باشد، با این کار می‌توانید در 2 سال دوره کارشناسی 4 ساله را در 3 سال به پایان برسانید. 1 سال صرفه‌جویی زمانی به این طریق معادل حداقل 30 هزار دلار صرفه‌جویی در هزینه است.

اخذ بورسیه تحصیلی

در صورتی که از شرایط اخذ بورسیه مانند معدل و ریزنمرات بالا، نمره بالای مدرک زبان، دستاوردهای علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، کاری و... بهره‌مند باشید، می‌توانید برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید. در این راستا اگر شرایطتان کافی باشد؛ به خصوص در مقطع دکتری و بعد در مقطع کارشناسی ارشد، شانس اخذ بورسیه کامل را خواهید داشت. اما در غیر این صورت برای بورسیه‌های کمک هزینه اقدام نیز نمایید و آن‌ها حداقل کمک شایانی به هزینه‌های تحصیل می‌کنند.

کتاب و لوازم تحصیلی دست دوم

از آنجایی که کتب دانشگاهی در کانادا ارزان نیست، خرید کتاب‌های دسته دوم از کتاب فروشی‌هایی در راستای همین هدف، یا قرض گرفتن یا خرید با قیمت پایین‌تر از دانشجویان ترم‌های بالاتر کمک خوبی به هزینه‌های کتاب‌های درسی می‌نماید. این قضیه برای لوازم تحصیل نیز صادق است؛ برای مثال برای برخی رشته‌ها مانند نقشه‌کشی یا رشته‌های هنری و... که نیاز به لوازم و تجهیزات شخصی دارند و دیگر موارد مشابه.

شغل پاره وقت دانشجویی

در اکثر مقاصد تحصیلی دنیا از جمله کانادا، دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را خواهند داشت که این میزان در تعطیلات نیز به 40 ساعت می‌رسد. در حالت کلی بسته به شغل دانشجویی مورد نظر، درآمد حاصل از این اشتغال می‌تواند بین 35 تا 55 درصد از درآمد متوسط ملی را به همراه داشته باشد. برای مثال یک دیباگر و تست کننده اپلیکیشن و نرم افزار می‌تواند 34 دلار در ساعت درآمد داشته (بسیار بالاتر از متوسط درآمد ملی) درحالی که یک گارسون در حدود 12 دلار در ساعت (حداقل دستمزد) حقوق می‌گیرد.

صرفه‌ جویی در مخارج محل اقامت

توصیه اکید ما برای مهاجرت به کانادا و اقامت در حین تحصیل در این کشور، تهیه خوابگاه دانشجویی بوده و در صورت عدم ارائه خوابگاه از سوی دانشگاه، تهیه اتاق در ساختمان‌های مخصوص اقامت دانشجویی در شهر می‌باشد؛ چرا که شما با اقامت در خوابگاه دانشجویی سالانه حدود 4 تا نهایت 6 هزار دلار هزینه خواهید داشت، در صورتی که هزینه اجاره‌خانه در شهرهای محبوب حداقل سالیانه 12 هزار دلار خواهد بود، مگر آنکه چند نفره اجاره نمایید که باز هزینه تسهیلاتی مانند برق و آب و گاز، اینترنت، تعمیرات و... مانند خوابگاه رایگان نخواهد بود و هزینه مسیر تا دانشگاه هم اضافه خواهد شد.

صرفه جویی در هزینه‌های سفر/ رفت و آمد

در صورت وجود فاصله و مسیری تا دانشگاه و کوتاهی مسیر، پیاده‌روی برای سلامت و همچنین صرفه‌جویی در هزینه رفت و آمد ارجحیت دارد و در صورت طولانی بودن مسیر، حتما از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید؛ چرا که تاکسی در کانادا ارزان نبوده و شما صرفا با سوار شدن بر تاکسی (بدون پیمودن مسافت) ملزم به پرداخت چند دلار خواهید شد.

Picture1

Picture2

Picture3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.