| کد خبر: 211491 |

آخرین وضعیت از سرگیری پرواز‌های خارجی

با شیوع ویروس کرونا پرواز‌های بین المللی در بسیاری از کشور‌ها متوقف و صنعت هوایی کشور‌ها با مشکلاتی روبرو شد.

تین نیوز

با شیوع ویروس کرونا پرواز‌های بین المللی در بسیاری از کشور‌ها متوقف و صنعت هوایی کشور‌ها با مشکلاتی روبرو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مشاغل و صنایع به ویژه اکثر شرکت‌های هواپیمایی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد و تغییرات بسیاری در سفر‌های بین‌المللی ایجاد کرد.

از ابتدای مواجه شدن با بحران ویروس کرونا در کشور اعمال محدودیت‌ها نیز در سطح گسترده آغاز شد و به دلیل تاکید بر کاهش سفر‌ها حمل و نقل کشور اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی با کاهش شدید مسافر روبرو شد و با کمترین ظرفیت به فعالیت خود ادامه داد.

در ابتدا پرواز‌های داخلی با کمترین ظرفیت خود به فعالیت ادامه دادند، اما پرواز‌های خارجی در روز‌های نخست تعطیل شدند و تنها برخی پرواز‌ها برای بازگرداندن مسافرانی که قصد بازگشت به کشور را داشتند صورت گرفت.

در بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان به مردم توصیه شد از سفر‌های بین‌المللی و غیر ضروری خودداری کنند و به واسطه آن بسیاری از پرواز‌های هوایی کنسل شد.

اعلام زمان از سر گیری پرواز‌ها پس از برداشت محدودیت‌ها

در همین راستا رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با میزان درباره از سرگیری پرواز‌های خارجی گفت: هنوز تصمیم جدیدی در زمینه از سرگیری تمام پرواز‌های خارجی صورت نگرفته است و باید منتظر تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.

وی افزود: در این زمینه باید صبر کرد دید محدودیت‌ها در کشور‌های مقصد در چه زمانی برداشته می‌شود و نحوه پذیرش آن‌ها به چه صورت انجام خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: پس از برداشت محدودیت‌ها نحوه از سرگیری پرواز‌ها طبق برنامه اعلام می‌شود.

چندی پیش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با پیگیری‌های صورت گرفته، موافقت مقامات بهداشتی و صدور مجوز پرواز از سوی هواپیمایی کشوری هلند، پرواز‌های برنامه‌ای هما مجدداً به فرودگاه آمستردام برقرار می‌شود.

لازم به ذکر است این پرواز‌ها با کسب مجوز از وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، روز‌های پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه آمستردام انجام می‌شود.

زمان آغاز فعالیت خطوط هوایی خارجی

خطوط هوایی بین المللی سوییس از هفته آینده انجام ۱۴ پروازهفتگی را در دستور کار قرار می‌دهد.

خطوط هوایی سریلانکا در نظر دارد پرواز‌های باری‌اش را افزایش دهد و پرواز‌های ویژه باری این خطوط هوایی از ۱۸ می‌آغاز می‌شود.

شرکت هواپیمایی قزاقستان ایر نیز چندی پیش اعلام کرد پرواز‌های برنامه‌ریزی شده را از دو شهر بزرگ این کشور از سر می‌گیرد. این از سرگیری خدمات پس از اعلام پایان وضعیت اضطراری ملی است که به طور رسمی در تاریخ ۱۱ ماه مه برگزار می‌شود.

خطوط هوایی چک فعالیت‌هایش را از ۱۸ ماه می‌دوباره از سر می‌گیرد و طبق اعلام هواپیمایی چک پرواز‌ها در مدت زمان کمتر از ۸ روز آینده از سر گرفته می‌شود.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی اعلام کرد قصد دارد پرواز‌ها به مقصد کشور‌های مختلف بین المللی در سراسر جهان را دوباره راه اندازی کند و خدمات به مقاصد آمریکای شمالی، اروپا و آسیا که به دلیل شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بود را از ماه ژوئن از سر می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.