| کد خبر: 198651 |

آمریکا معافیت گمرکی تایلند را تعلیق کرد

رئیس جمهوری آمریکا دستور داد معافیت گمرکی تایلند تعلیق و معافیت مشابه برای اوکراین که پیشتر متوقف شده بود، از سرگرفته شود.

تین نیوز

رئیس جمهوری آمریکا دستور داد معافیت گمرکی تایلند تعلیق و معافیت مشابه برای اوکراین که پیشتر متوقف شده بود، از سرگرفته شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد شنبه گفت که به دلیل رعایت نکردن حقوق مالکیت معنوی از سوی اوکراین، پیشتر دستور به تعلیق معافیت گمرکی برای این کشور داده بود، اما به دلیل پیشرفت‌هایی که کی‌یف در این زمینه داشته، این معافیت را ازسرمی‌گیرد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا پس از اعلام این خبر گفت که پایان تعلیق معافیت گمرکی برای اوکراین، سبب می‌شود که این کشور یک سوم از 36 میلیون دلار مزیت تجاری میان دو طرف را بار دیگر به دست آورد.

ترامپ در تصمیمی جداگانه دستور داد که معافیت گمرکی برای برخی از محصولات تایلند به دلیل خودداری این کشور از احقاق حقوق شناخته شده بین‌المللی برای کارگران، تعلیق شود.

این تعلیق که از شش ماه دیگر اعمال می‌شود، روی یک سوم صادرات تایلند به آمریکا از جمله صادرات غذاهای دریایی تاثیر می‌گذارد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که تعلیق تجارت معاف از گمرک درباره برخی از صادرات آفریقای جنوبی به دلیل مسائل مالکیت معنوی و جمهوری آذربایجان به دلیل نگرانی پیرامون حقوق کارگران در حال بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.