| کد خبر: 172627 |

◄ ترامپ با اجرای تعرفه صفر تجارت خودرو بین اروپا و آمریکا مخالفت کرد

درخواست لغو دوجانبه تعرفه‌های خودرو میان واشنگتن و بروکسل که توسط اتحادیه اروپا مطرح شد از جانب آمریکا رد شد.

تین نیوز

آمریکا درخواست لغو دوجانبه تعرفه‌های خودرو میان واشنگتن و بروکسل که توسط اتحادیه اروپا مطرح شده را رد کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، ترامپ با این توجیه که مشتریان اروپایی معمولاً عادت به خرید خودروهای تولید همین قاره را دارند گفت: این پیشنهاد به‌اندازه کافی مناسب نیست.

کمیسیونر تجاری پارلمان اروپا در کمیسیون تجاری از آمادگی اروپا برای به صفر رساندن تعرفه‌های خود بر خودرو در قبال انجام اقدام مشابه از سوی آمریکا خبر داد.

هم‌اکنون آمریکا تعرفه‌های ۲۵ درصدی را بر کامیون‌های سبک و پیک‌آپ و نیز تعرفه‌ ۵/ ۲ درصدی را بر خودروهای سبک اعمال کرده است. این درحالی است که اتحادیه اروپا تعرفه ۱۰ درصدی را برای همه خودروهای وارداتی درنظر گرفته است.

ماه گذشته و هم‌زمان با دیدار ترامپ و ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی اروپایی افزایش یافت و دو طرف توافق کردند در راستای حذف تمامی تعرفه‌های خودرویی تلاش کنند.

خودروهای اروپایی باکیفیت، فناوری و امکانات بیشتر نسبت به خودروهای آمریکایی سهم قابل‌ملاحظه‌ای از بازار این کشور را دراختیار دارند. به‌طورکلی خودروهای آمریکایی در این کشور در جایگاه سوم قرار دارند و خودروهای آسیایی و اروپایی جایگاه‌های بالاتری نسبت به محصولات سه غول خودروسازی آمریکا به دست آورده‌اند.

در ایالات‌متحده برندهایی مانند تویوتا، فولکس‌واگن، هوندا، آئودی، بنز، ب‌ام‌و، نیسان، هیوندای، کیا و ... توانسته‌اند بخش بزرگی از بازار آمریکا را دراختیار بگیرند.

در سال‌های اخیر خودروسازان آمریکایی که زمانی سهم زیادی از خودروسازان دنیا را دراختیار داشتند با عدم توسعه مناسب همگام با بازار مجبور شده‌اند بخشی از سهام خود را نیز دراختیار اروپایی‌ها و آسیایی‌ها قرار دهند.

درحال‌حاضر شرکت فورد، کمپانی ولوو را در اروپا ازدست‌داده و سهامی خود در شرکت مزدا را هم کاهش داده است.

شرکت جنرال‌موتورز به‌عنوان مالک شرکت ساب و اوپل مجبور به واگذاری هر دو شرکت شده و فعالیت شرکت خودروسازی دوو دیگر شرکت متعلق به GM هم به‌شدت کاهش‌یافته است.

شرکت کرایسلر هم که صاحب برندهای خوش‌نامی چون جیپ و دوج بوده است درحال‌حاضر بخش اعظم سهامش دراختیار فیات ایتالیا است و تصمیمات مدیریتی در آن تابع نظرات آنیلی‌ها است.

درمجموع می‌توان گفت که صنعت خودرو آمریکا دیگر در سطح اول دنیا مطرح نیست و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی با قدمتی کمتر از یک‌سوم قدمت برندهای آمریکایی این روزها به‌راحتی خودروسازان این ابرقدرت اقتصادی را به چالش می‌کشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.