| کد خبر: 243913 |

یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌های شهرداری شناسایی شد

یکی از راه‌های نفوذ به این سامانه‌ها توسط نیروهای متخصص شهرداری تهران شناسایی شده است.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از شناسایی یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران و حمله سایبری به این سامانه‌ها خبر داد و گفت: یکی از راه‌های نفوذ به این سامانه‌ها توسط نیروهای متخصص شهرداری تهران شناسایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران در حاشیه شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین اقدامات شهرداری تهران برای راه‌اندازی سامانه‌های هک شده این مجموعه گفت:‌ همان گونه که در جلسه قبل عنوان کردم سامانه‌های شهرداری تهران با یک عملیات و حمله وسیع توسط دشمنان مورد حمله سایبری قرار گرفت و باید بپذیریم که این حمله سایبری به سامانه‌های پمپ‌بنزین با حمله به سامانه های شهرداری متفاوت بوده و قابل قیاس نیست.

وی افزود: با توجه به گستردگی سامانه‌های شهرداری تهران که بالغ بر 50 هزار کاربر، پیمانکار و شهروند تهرانی را خدمت‌رسانی می‌کند و این خدمت در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود، پس از این حمله برخی از این بخش‌ها در فرایند خدمت‌رسانی دچار اختلال شده‌اند.

چمران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای راه‌اندازی مجدد این سامانه‌ها گفت: پس از این حادثه نیروهای متخصص شهرداری تهران ورود جدی به کار داشتند و البته بخش‌هایی از این سامانه‌ها نیز وارد چرخه خدمت شدند که به تدریج نیز مابقی این سامانه ها وارد چرخه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص شهرداری تهران یکی از راه‌های نفوذ به سامانه‌ها را شناسایی کرده‌اند، افزود: پنجشنبه بازدیدی از سازمان فاوا شهرداری تهران داشتم و حتی آزمایش‌هایی برای راه‌اندازی سامانه‌های شهرسازی، مالی و حتی حساب شهروندی سامانه "تهران من" صورت گرفت و امروز نیز این سامانه‌ها در دسترس قرار گرفتند؛ اما دو الی سه بخش نیز باید به زودی راه‌اندازی شود که براساس اعلام مسئولین سازمان فاوا این بخش‌ها به زودی وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه اطلاعات شهروندان حذف و مورد سرقت قرار نگرفته است، افزود: اطلاعاتی از جمله عوارض، طرح ترافیک و... در مجموعه شهرداری وجود دارد و چنانچه این اطلاعات حذف هم می‌شد شهرداری از آن‌ها بک‌آپ دارد.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا فرد یا افرادی در پی این حمله سایبری شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: در این بخش نیز بنده مطالبی را خوانده‌ام اما اطلاع دقیقی ندارم.

تمام اطلاعات شهروندان و مبالغی که پرداخت کرده اند در سیستم موجود است

به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در ابتدای جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: تجمع مردم در روز تولد امام رضا علیه السلام نشان از عشق آنها به امام مهربانی ها دارد. فردا نیز روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی است و امیدوارم این ستاد فرهنگی بتواند به وظایف خود عمل کند. انقلاب ما نو و جدید بود و انتظار داریم ستاد انقلاب فرهنگی پویا و کارآمد باشد.

وی افزود: قرار بر این بود که دفاتر خدمات الکترونیک که هنوز نتوانستند وارد مدار شوند کار خود را آغاز کنند.تمام اطلاعات شهروندان و مبالغی که پرداخت کرده اند در سیستم موجود است اما این حمله بسیار وسیع بوده است.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به روز مبارزه با کودکان کار گفت: امیدوارم هیچ زمانی کودک کاری که تکدی گری می‌کند نداشته باشیم.

چمران با اشاره به حادثه قطار طبس مشهد گفت: یک لحظه اشتباه می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد اما امیدواریم این مشکلات تکرار نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.