| کد خبر: 238867 |

◄ استقرار اتوبوس‌ های سیار شب‌ خوابی پایتخت

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به ساماندهی همراه‌ سراها و گرمخانه‌ ها در پایتخت گفت: بنا داریم اتوبوس‌ هایی را برای کسانی که نمی‌خواهند در شب‌ های سرد به گرمخانه یا همراه‌سرا بروند جهت استفاده در شب در برخی از نقاط تهران مستقر کنیم.

تین نیوز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به ساماندهی همراه سراها و گرمخانه ها در پایتخت گفت: بنا داریم اتوبوس هایی را برای کسانی که نمی خواهند در شب های سرد به گرمخانه یا همراه سرا بروند جهت استفاده در شب در برخی از نقاط تهران مستقر کنیم.

به گزارش تین نیوز،  محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در صحن شورا حضور یافت و موضوعاتی درباره ماجرای اتوبوس خوابی مطرح کرد.

وی با اشاره به معضل بی خانمانی در پایتخت اظهار داشت: ساماندهی گرمخانه ها در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر از طریق گرمخانه ها می توانند خدمات مربوطه را دریافت کنند و شب ها در گرمخانه ها اسکان یابند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: شهروندان نیز در صورت مشاهده با موارد بی خانمانی می توانند از طریق سامانه 137 به ما اطلاع دهند و راهنمایی های لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد همراه سراها گفت: همزمان با کاهش شیوع کرونا مراجعات بیماران از شهرستان ها به پایتخت افزایش یافته و ما بر همین اساس بازبینی در همراه سراها را با همراهی مناطق شهرداری انجام داده ایم و اکنون توسعه همراه سراها و ساماندهی آنها مدنظر قرار گرفته است.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: از مددکاران بیمارستان ها نیز خواهش کرده ایم در صورت مشاهده موارد نیاز به استفاده از همراه سرا برای همراهان بیماران آنها را به مراکز مربوطه معرفی کنند.

وی بیان داشت: ناگفته نماند برخی بنا به دلایل مختلف تمایل استفاده از گرمخانه و یا همراه سراها ندارند لذا اتوبوس هایی را برای کسانی که  حاضر نیستند و متقاعد نیستند از همراه سرا یا گرمخانه استفاده کنند در نظر گرفته ایم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: درشب های سرد این اتوبوس ها در میادین اصلی و محل های تجمعی استقرار می یابند تا به نوعی امکان اسکان موقت برای این افراد ایجاد شود تا در شب های سرد این افراد دچار مشکلات بیشتر نشوند.

توکلی زاده گفت: همچنین با هماهنگی شهردار تهران پیشنهاد شده بتوانیم از سالن های مدیریت بحران در شب های سرد جهت حمایت از این افراد بهره مند شویم. همچنین در حال صحبت با خیرین در مناطق مختلف از جمله منطقه 6 هستیم تا محل هایی هم خیرین بدین منظور اختصاص دهند.

وی اعلام کرد: اتوبوس های شب خوابی در برخی از محلات مانند شوش، هرندی، ترمینال جنوب و راه آهن استقرار یافته تا در شب های سرد و یخبندان شهروندانی که تمایل ندارند به گرمخانه بروند از این اتوبوس ها استفاده کنند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: آیا واقعا استفاده از این اتوبوس ها برای بی خانمان ها درست است؟ و آیا این اتوبوس ها که قرار است شهروندان برای حمل و نقل از آن استفاده کنند جهت اتوبوس خوابی استفاده شود؟

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: تا وقتی می توانیم فضا و مکان برای این افراد اختصاص دهیم اتوبوس خوابی چندان مفهومی ندارد.

در پاسخ صحبت های چمران معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: اتوبوس ها از نوع بی آر تی  نیست و بنا داریم این اتوبوس ها کلا جدا از اتوبوس های حمل و نقل باشد و مددکار هم در این اتوبوس ها استقرار یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.