| کد خبر: 205285 |

عضو شورای تهران: سهمیه‌ طرح ترافیک کاهش نمی‌یابد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که سهمیه طرح ترافیک سالانه امسال کم نمی‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد که سهمیه طرح ترافیک سالانه امسال کم نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حجت نظری اظهار داشت: خبرنگاران و اقشاری که برای طرح ترافیک مشمول سهمیه می شدند، امسال نیز همانند سال های گذشته سهمیه دریافت می کنند.

وی گفت: سهمیه هایی که از پیش تعیین شده بود برقرار است و به همان کمیت سال گذشته ارائه می شود.

نظری با اشاره به کیفیت ارائه طرح ترافیک به اقشار مختلف اظهار داشت: مطابق سال گذشته کارگروهی متشکل از کمیسیون های عمران، حمل و نقل، ‌ فرهنگی و اجتماعی برای کیفیت و چگونگی ارائه سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران تصمیم‌گیری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر شفاف سازی در حوزه ارائه سهمیه طرح های ترافیک تاکید و خاطر نشان کرد: تمام طرح هایی که در قالب سهمیه به شهروندان ارائه می‌شود باید به اطلاع عموم برسد.

وی تاکید کرد:‌ شهروندان حق دارند بدانند که عوارضی که از آنها دریافت می‌شود و بخشی از آن در قالب سهمیه ارائه می شود، به کدام بخش از جامعه، ‌ به چه میزان و با چه ترتیبی در اختیار مخاطبان قرار می گیرند.

نسخه سال آینده طرح ترافیک شهر تهران چندی پیش با تغییرات جزئی در میزان عوارض در شورای اسلامی شهر تهران، تصویب شد؛  رقم پایه نرخ عوارض تردد در محدوده‌های کنترل ترافیکی شهر موسوم به حلقه اول و دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر که در سال جاری ۲۳ هزار تومان بود، در سال آینده حدود یک‌پنجم افزایش یافته و به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

در عین حال کلیات فرمول محاسبه نرخ عوارض مانند سال گذشته تابعی از زمان ورود و خروج در محدوده، نوع معاینه فنی خودرو (عادی یا برتر)، زمان پرداخت (دو سر پیک، یک‌سر پیک و غیرپیک) و محدوده تردد (حلقه اول یا دوم) خواهد بود.

بر اساس آمار سال گذشته به ۲ هزارخبرنگار طرح ترافیک با سهمیه خبرنگاری ارائه شد؛ برخی توانیابان، جانبازان، ‌ پزشکان سهمیه طرح ترافیک دریافت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.