| کد خبر: 188442 |

کاهش سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال ۹۸

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال ۹۸ کاهش پیدا کرد.

تین نیوز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد سهمیه طرح ترافیک معلولان در سال ۹۸ کاهش پیدا کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز (شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه) به منظور ارائه گزارش اقدامات سازمان بهزیستی کشور در سیل اخیر برگزار شد، در خصوص طرح ترافیک ویژه معلولان در سال جدید اظهار کرد: پلاک ویژه معلولان طبق روال گذشته بدون هیچ محدودیتی برای معلولان دارای شرایط صادر می‌شود، البته به معلولان خفیف از جمله ناشنوایان پلاک داده نمی‌شود.

وی افزود: در رابطه با سهمیه طرح ترافیک نیز سال گذشته به معلولان ۳۶۰ سهمیه داده شد که امسال به ۲۴۰ طرح کاهش پیدا کرد، البته این طرح‌ها روزانه شمار است و باید راهکاری را برای تقسیم این سهمیه بین معلولان فراهم کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: به معلولان تا ۹۰ درصد نیز برای خرید طرح ترافیک تخفیف داده می‌شود.

نفریه تصریح کرد: همزمان با وقوع سیل اخیر، به سرعت در سازمان بهزبستی ستاد بحران تشکیل شد.

وی بیان کرد: در مناطق سیل زده ۱۵۷ مرکز سازمان بهزیستی وجود داشت که از این تعداد ۹۴ مرکز شبانه روزی و مابقی روزانه بودند که با وقوع سیل ۳ مرکز جابجا شد.

نفریه در رابطه با ارسال اقلام و کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده گفت: ۱۸۰۰ کارتن لباس، ۲۴۰۰ مورد وسایل کمک‌توانبخشی مانند ویلچر و عصا، ۹۵۰ مورد وسایل ضروری منزل در میان مددجویان توزیع شده و ۱۶ هزار بازدید از مراکز روستایی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: به ۲۸ هزار و ۷۱۱ نفر کمک معیشت بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان پرداخت شده است که جمعا هزینه ۲۰ میلیارد تومانی در بر داشته و ۳ میلیارد تومان نیز کمک موردی به افراد پرداخت شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ۳۱ هزار و ۶۴۴ معلول نیز درگیر سیل بودند.

نفریه در رابطه با بهره‌مندی معلولان از آزمون استخدامی دولت گفت: همان استفاده ۳ درصدی کاملاً هماهنگ شده است و تا زمانی که ما این موضوع را تأیید نکنیم، جذب و استخدامی انجام نمی‌شود.

وی گفت: ۲ تا ۳ دستگاه سال گذشته متناسب رفتار نکردند و سختگیرانه عمل کردند که رفع شد و آنچه که انتظار داریم این نیست که مشکل استخدام معلولان با این آزمون برطرف شود، چرا که میزان استخدام‌ها پایین است و برای افراد معلول لیسانس به بالا امکان جذب فراهم است. در هر صورت اگر استخدامی بدون هماهنگی بهزیستی اتفاق افتد، استخدام‌ها ابطال می‌شود و باید حتماً با این سازمان هماهنگ باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.