| کد خبر: 182050 |

◄ امکان افتتاح چندایستگاه از خط 6 وجود دارد

طبق بازدیدها و بررسی‌های انجام‌شده، امکان افتتاح چهارتا پنج ایستگاه از خط ۶ مترو تا پایان سال وجود دارد. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر افزود: البته آقایان پورسیدآقایی و امام و همین‌طور شهردار تهران باید این موضوع را پیگیری کنند.

تین نیوز

طبق بازدیدها و بررسی‌های انجام‌شده، امکان افتتاح چهارتا پنج ایستگاه از خط ۶ مترو تا پایان سال وجود دارد. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر افزود: البته آقایان پورسیدآقایی و امام و همین‌طور شهردار تهران باید این موضوع را پیگیری کنند. 

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هاشمی، پیش از جلسه صبح امروز شورای‌شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۷۷ که اولین خط مترو راه‌اندازی شد، همواره رسم براین بوده تا در اسفندماه هرساله تعدادی ایستگاه افتتاح شود.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه برخی از اعضای شورای‌شهر نسبت به اجرای طرح‌ترافیک در سال ۹۷ انتقاداتی را داشتند، گفت: دریافت عوارض به‌منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا موردتوجه مدیریت شهری است.  

هاشمی تصریح کرد: طرحی که در سال ۹۷ اجرایی شد حاصل جمع‌بندی جلسات شورای‌عالی ترافیک، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مشاوران و کارشناسان بود. این‌که عده‌ای می‌گویند این طرح خوب نیست، کافی نخواهد بود، اگر کسی مدعی است که طرح‌ترافیک خوب نیست برای آن جایگزین معرفی کند.

رئیس شورای‌شهر تهران بابیان اینکه در بحث آلودگی هوا، سوخت و قیمت آن و همین‌طور نوع خودرو تأثیرگذار است، اضافه کرد: مردم باید به سمت خرید خودروهایی حرکت کنند که سوخت کم‌تری مصرف می‌کنند. در حوزه خودرو رقابت جهانی برای تولید خودروهایی است که سوخت کم‌تری مصرف می‌کنند؛ اما متأسفانه تکنولوژی در کشور ما قدیمی و مصرف سوخت بالا است.  

هاشمی بابیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته هزینه توسعه حمل‌ونقل عمومی از مالیات‌های بر سوخت به دست می‌آید، عنوان کرد: هیچ کشوری سوخت را به قیمتی که تمام می‌شود، ارائه نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال، در اروپا، یک یورو مالیات بر هر لیتر سوخت می‌بندند و اخیراً موضوعات مربوط به جلیقه زردها در فرانسه به خاطر افزایش مالیات بر سوخت بود، اما این درحالی است که در کشور ما سوخت کم‌تر از قیمتی که برای دولت تمام می‌شود به دست مردم می‌رسد و مشکل اینجاست که ما در کشور زیربنایی تفکر نمی‌کنیم.  

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره تغییر و افزایش محدوده طرح‌ترافیک گفت: این موضوع دراختیار شورای‌عالی ترافیک است و در شورای‌شهر به آن رسیدگی نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.