| کد خبر: 181522 |

◄ مخالفت کرونی با گسترش طرح ترافیک به طرح زوج‌وفرد

نرخ زوج و فرد را حذف نکردیم که سه‌برابر آن را از مردم بگیریم. محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران با طرح این موضوع گفت: نباید مصوبه شورا را براساس منفعت شخصی تفسیر کنیم.

تین نیوز

نرخ زوج و فرد را حذف نکردیم که سه‌برابر آن را از مردم بگیریم. محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران با طرح این موضوع گفت: نباید مصوبه شورا را براساس منفعت شخصی تفسیر کنیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، کرونی بابیان این‌که در مدل قبلی طرح‌ترافیک که تا سال ۹۶ اجرا می‌شد، روال بدین‌صورت بود که درصورت خرید طرح‌ترافیک، اجازه تردد در تمامی سطح شهر برای خودروهای دارای طرح صادر می‌شد و مخالف بودن پلاک در روزی که تردد انجام می‌شد نیز باعث جریمه شدن از سوی پلیس نمی‌شد، گفت: ازآنجایی‌که در طرح جدید تعرفه تردد در محدوده زوج و فرد به علت مخالفت فرمانداری حذف شد و عملاً راهکاری برای جلوگیری از جریمه شدن توسط پلیس در مصوبه وجود نداشت بنابراین تبصره‌ای در متن آورده شد که همانند گذشته خودروهایی که تمایل به تردد در محدوده زوج و فرد در روزهای مخالف پلاکشان را دارند با پرداخت مبلغ طرح‌ترافیک از این تسهیل برخوردار شوند.

او با اشاره به این‌که این تبصره باعث نخواهد شد که شهرداری این تسهیلات را به نفع خود تفسیر کرده و نسبت به اخذ عوارض از این گروه خودروها اقدام کند، گفت: اصل موضوع که نرخ تردد در محدوده زوج و فرد بوده در مصوبه حذف‌شده و این فاقد وجاهت قانونی است که نرخ طرح‌ترافیک را به محدوده زوج و فرد تسری دهیم و از شهروندانی که طرح‌ترافیک ندارند و در روز مخالف پلاکشان در محدوده زوج و فرد تردد می‌کنند عوارض اخذ کنیم، چراکه این گروه از خودروها توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

کرونی تأکید کرد: تبصره مذکور صرفاً برای ایجاد مسیری به‌منظور جلوگیری از جریمه پلیس و تبعات بعدی آن بوده که گویا معاونت حمل‌ونقل اصرار دارد آن را تفسیر به نفع کند. اینکه طرح‌ترافیک موفق نبوده و درآمدهای شهرداری از این محل محقق نشده نباید باعث اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و مغایر با منافع شهروندان شود. نرخ زوج و فرد را حذف نکردیم که ۳ برابر آن را از مردم بگیریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.