| کد خبر: 163491 |

◄ سیاست مدیریت شهری گذشته خودرو‌ محور بود

متاسفانه در مدیریت گذشته سیاست‌های شهری، استفاده از خودروهای شخصی را تشویق و همین امر آلودگی هوا را تشدید کرد، چرا که درصد قابل توجهی از آلودگی هوای تهران به ناوگان حمل‌ونقل شهری مربوط می‌شود.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از سیاست‌ ترویج استفاده از خودرو‌های شخصی در دوره مدیریت شهری  گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علی اعطاء اظهار کرد: متاسفانه در مدیریت گذشته سیاست‌های شهری، استفاده از خودروهای شخصی را تشویق و همین امر آلودگی هوا را تشدید کرد، چرا که درصد قابل توجهی از آلودگی هوای تهران به ناوگان حمل‌ونقل شهری مربوط می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به دلیل دیگر افزایش آلودگی در شهر تهران اشاره و تصریح کرد: کسب درآمد از محل فروش تراکم مصداق بارز جرم ارتشا است که در گذشته به آن توجه قانونی صورت نگرفته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، یادآور شد: در طرح‌های جامع و تفصیلی، تراکم مجاز برای هر پهنه از شهر مشخص شده است، فروش تراکم غیر قانونی با افزایش ظرفیت جمعیت‌پذیری مترادف است و این به معنای افزایش عبور و مرور خودروها است.

اعطاء به نطر حقوقدانان در خصوص تراکم فروشی اشاره کرد و گفت: حقوقدانان اعتقاد دارند تخلف از قوانین و مقررات شهرسازی و معماری و فروش غیر قانونی تراکم در برابر دریافت پول، مصداق جرم ارتشا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فایل بودجه سال ٩٧ پایتخت، برای نخستین بار با فرمت اکسل در سایت شهرداری تهران قرار گرفته است، در این دوره از مدیریت شهری و با توجه به تاکید شهردار تهران از ساخت و سازهای غیر قانونی جلوگیری خواهد شد و اجازه داده نخواهد شد تا برخی از سودجویان با اعمال نفوذشان به اهداف خود برسند و تراکم فروشی کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.