| کد خبر: 159804 |

تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران

تعیین تکلیف مدیران تاکسیرانی تا ساخت و ساز در پادگان 06 و انتقاد از انتشار خبر در یک کانال تلگرامی از جمله تذکراتی بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز مطرح کردند.

تین نیوز

تعیین تکلیف مدیران تاکسیرانی تا ساخت و ساز در پادگان 06 و انتقاد از انتشار خبر در یک کانال تلگرامی از جمله تذکراتی بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز مطرح کردند.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران برخی مدیران تاکسیرانی شهر تهران را مساله دار نامید و گفت: برخی مدیران مسئله دار گذشته تاکسیرانی همچنان فعالیت می کنند و ریشه بسیاری از مشکلات این سازمان هستند.

محمد علیخانی افزود: بخشی از معضلات و مشکلات رانندگان تاکسی به دلیل عملکرد این مدیران است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده ناظر شورا در سازمان تاکسیرانی برخی افراد با ما ملاقات می کنند، گفت: جالب است بدانید این مدیران، افراد را تهدید کرده اند که آنها را به خاک سیاه می نشانند و می گویند که پیش اعضاء شورا نروید.

علیخانی عنوان کرد: به نظر می رسد این تهدیدها موثر واقع شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از شهردار تهران درخواست می کنم هر چه سریعتر تکلیف این مدیران متخلف را روشن و آنها را به مراجع قانونی معرفی کنند.

ساخت و ساز در پادگان 06 تاثیر جدی در سرنوشت شهر تهران دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه در تذکر خود بیان داشت: مساحت مرکز آموزش 06 درجه داری، 50 هکتار است و هرگونه ساخت و ساز در آن در سرنوشت شهر تاثیر جدی دارد.

علی اعطا با بیان اینکه تذکر من درباره مرکز آموزش درجه داری 06 است که به اشتباه پادگان خوانده می شود، افزود: کمیسیون ماده 5 مصوبه ای درباره بارگذاری در این محدوده داشت اما با توجه به اینکه پروژه بزرگ مقیاس است لازم بود به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی برسد.

وی مساحت این مجموعه را 50 هکتار عنوان کرد و گفت: هر گونه تصمیم گیری برای بارگذاری تاثیر جدی در سرنوشت شهر دارد و لازم است افکار عمومی از این موضوع مطلع باشند.

اعطا تاکید کرد: لازم است به عنوان نمایندگان مستقیم مردم بیشتر در جریان قرار گیریم که شهرداری به چه صورت این موضوع را جلو می‌برد.

وی با بیان اینکه کسی مخالف ساخت و ساز نیست اما ساخت و ساز باید دارای منطقی باشد که در آن مشخص باشد گفت: خوشبختانه شورای عالی شهرسازی این موضوع را به جلسه بعد موکول کرده است.

انتقاد عضو شورای شهر از خبر یک کانال تلگرامی

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز از دیگر اعضای شورا در ادامه این جلسه از انتشار خبری نادرست در یک کانال تلگرامی جعلی در مورد ناتوانی کمیته در نام گذاری خیابانی به نام محمد مصدق انتقاد کرد.

محمدجواد حق‌شناس افزود: این کانال تلگرامی که مشاورین قانون نام دارد، اعلام کرده که کمیته نامگذاری نمی تواند خیابانی را به نام مصدق ثبت کند و دکتر محمد مصدق ویژگی های لازم برای نامگذاری را ندارد.

وی گفت: این کانال تلگرامی، با ادبیاتی توهین آمیز، قصور صورت گرفته توسط کمیسیون نامگذاری در شورای چهارم در خصوص نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق را، به اقدامات کمیسیون نامگذاری در شورای پنجم نسبت داده اند.

حق شناس ادامه داد: این اقدام، به نوعی کار سازمان‌دهی شده و تخریب منسجم علیه شورا است و در حالی که در خصوص این نام گذاری مصوبه ای نداشتیم و استناد گزارش به مصوبه شورای چهارم است.

حق شناس خاطرنشان کرد: این در حالی است که در جلسات اخیر کمیسیون نامگذاری شورای پنجم، با در نظر گرفتن مباحث کارشناسی و نظرات شهروندان، معبری به نام دکتر مصدق نامگذاری شد که به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تخریب سازمان یافته علیه شورا باید پیگیری شود چراکه ما خیابانی انتخاب کردیم و به واحد مربوطه برای پیگیری اطلاع داده شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.