| کد خبر: 205187 |

◄ راهکار جایگزین برای بهبود شرایط ترافیک کلان‌شهرها

یکپارچگی شبکه حمل و نقل عمومی، راهکاری برای بهبود وضعیت ترافیک کلان‌شهرهای کشور از جمله تهران است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است یکپارچگی شبکه حمل و نقل عمومی، راهکاری برای بهبود وضعیت ترافیک کلان‌شهرهای کشور از جمله تهران است.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل درگاهی گفت: یکپارچگی شبکه حمل ونقل عمومی به معنی قابلیت تامین خدمات و سرویس دهی به بیشترین تعداد سفرهای مبدا - مقصد از طریق یکپارچه‌سازی بهینه خطوط، زمانبندی حرکت قطارها، سیستم‌های اخذ کرایه، سیستم‌های اطلاع‌رسانی و تسهیلات انتقال مسافران بین مدهای مختلف حمل و نقلی است.

وی تاکید کرد: در واقع یکپارچگی شبکه حمل و نقل همگانی را می‌توان هماهنگی بین اجزای سیستم حمل و نقل و بین سیستم حمل ونقل با سیستم ها و زیر سیستم‌های موجود تعریف کرد.

او افزود: بنابراین یکپارچه سازی علاوه بر هماهنگ سازی درون سیستمی به هماهنگ سازی سیستم حمل و نقل با سیستم‌های مرتبط دیگر نیز می‌پردازد.

این کارشناس اظهار کرد: در شهری مثل تهران انواع سیستم حمل و نقل همگانی باید طوری طراحی و به‌کار گرفته شود تا در مناطق مختلف، سیستم حمل و نقل مناسبی فعالیت کرده و همراه با ارتباط و همپوشانی با سیستم‌های حمل و نقل همگانی مختلف، کل شهر طوری پوشش داده شود تا از کل سیستم حمل و نقل همگانی موجود به بهترین شکل استفاده شود.

درگاهی همچنین توسعه خدمات الکترونیک برای حذف سفرهای غیرضروری  و نیز تغییر شیوه سفر از وسایل نقلیه شخصی به عمومی را از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک کلان‌شهرها عنوان کرد و افزود: این بدان معنی است که در مسیرهای طولانی مترو و اتوبوس و در مسیرهای نزدیک از دوچرخه استفاده شود.

این کارشناس ادامه داد: بهره‌گیری از سیستم‌های حمل و نقل همگانی پرظرفیت و اثربخش و استفاده بهینه از سطوح فوقانی و تحتانی خیابان‌ها توسط سیستم‌های حمل و نقل شهری ریلی نیز در کلان‌شهرها اجتناب ناپذیر است.

درگاهی گفت: این سیستم‌ها فاقد آلوده کننده‌های هوا بوده، سرعت متوسط جابه‌جایی مسافر را از ۱۷Km/h خیابانی به ۳۵Km/h ریلی افزایش داده و ظرفیت جابه‌جایی مسافر در هر ساعت و در هر جهت را از حداکثر ۲۵۰۰نفر با اتوبوس به ۳۵۰۰۰نفر با مترو و ۲۰۰۰۰نفر با LRT و ۱۴۰۰۰نفر با منوریل افزایش می‌دهند.

به گفته وی در بین سیستم‌های حمل و نقل ریلی، مترو پرظرفیت‌ترین سیستم حمل و نقل شهری بوده هزینه بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری آن به ازای کیلومتر-مسافر جابه‌جا شده کمتر از قطار سبک شهری و منوریل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.