| کد خبر: 201430 |

یک کارشناس پیشنهاد داد:

◄ مدیریت بهینه زمان توقف قطارهای مترو با کمک کارکنان ایستگا‌ه‌ها

در زمان‌هایی که اوج ترافیک مسافری و اختلال ترافیکی در میسر ریلی وجود دارد، علاوه بر ماموران سکوها، می‌توان از کارکنان اختصاصی سکو نیز استفاده کرد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است کارکنان ایستگا‌ه‌ها به خصوص ماموران سکوها یکی از عوامل تاثیرگذار در مدیریت بهینه زمان توقف قطارهای مترو در ایستگاه‌ها هستند.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل درگاهی افزود: عملکرد و اقدامات به موقع و حرفه‌ای ماموران سکوها بر حرکت منظم قطارها تاثیرگذار است.

وی به تین نیوز گفت: در ایستگاه‌هایی که با استقبال چشمگیر مسافران مواجه شده و در زمان‌هایی که اوج ترافیک مسافری و اختلال ترافیکی در میسر ریلی وجود دارد، علاوه بر ماموران سکوها، می‌توان از کارکنان اختصاصی سکو نیز استفاده کرد.

کارشناس مرکز کنترل و فرمان متروی تهران ادامه داد: کارکنان اختصاصی سکو، آن دسته از کارکنانی هستند که به طور منظم برای مدیریت زمان توقف در سکو به شکلی ویژه در مورد موضوعاتی شامل مقابله با بحران (درگیری و نزاع)، اختلالات ترافیکی، تعمیرات قطار، امدادرسانی و کمک‌های اولیه، ورود غیرمجاز به حریم ریلی و... آموزش‌ می‌بینند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، درگاهی بیان کرد: در مواقع  پر ازدحام، از این افراد در سکو استفاده می‌شود و مناسب‌ترین شکل حضور آنها در سکو به صورت نیمه وقت یا موقتی است البته این افراد می‌توانند عضو تمام وقت کارکنان سکو نیز باشند و مانند اعضای ارشد در زمان باقی مانده از روز به کار خود ادامه دهند.

کارشناس مرکز کنترل و فرمان متروی تهران تاکید کرد: لندن، بروکسل، هنگ کنگ، سانتیاگو، نیویورک و سیدنی دارای کارکنان اختصاصی سکو بوده که زمان توقف را در طول ساعات اوج ترافیک مدیریت و مسافران را به بخش‌های با ظرفیت‌های بیشتر در سکو هدایت می‌کنند و مانع از به زور وارد شدن مسافر به قطار با درهای بسته می‌شوند درحالی که کارکنان ایستگاه، اطلاع‌رسانی‌های همگانی را انجام داده و مسافران را به رعایت نکات ایمنی توصیه کرده و بر دستیاران ایستگاه نظارت می‌کنند.

وی افزود: به طورمثال در سانتیاگو، کارکنان سکو تنها در ایستگاه‌های پر ازدحام و زمان‌های اوج ترافیک صبحگاهی (07:00-09:30) و شامگاهی (18:00-20:30) درسکو مستقر می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس گفت: در نهایت این کارکنان با کاهش تراکم مسافران درسکو، کاهش تاخیر در اعزام قطارها و کاهش ازدحام بیش ازحد درون قطارها، از مدیریت زمان توقف به شکل سودمند پشتیبانی می‌کنند.

درگاهی بیان کرد: بنابراین می‌توان گفت این کارکنان به راهبران قطارها در انجام سریع و ایمن فرآیند ورود به ایستگاه و باز و بسته کردن درها، اعزام از ایستگاه و حفظ برنامه‌ریزی زمانی تعیین شده برای اعزام قطارها از ایستگاه کمک می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.