| کد خبر: 198909 |

منابع ۲۰ هزار فقره تسهیلات بازآفرینی شهری تامین شد

منابع ۲۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در محله‌های هدف بازآفرینی شهری، تامین شده است.

تین نیوز

منابع ۲۰ هزار فقره تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در محله‌های هدف بازآفرینی شهری، تامین شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، چهارشنبه‌شب در بجنورد به خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۸ هزار متقاضی دریافت تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده اند و ۶ هزار نفر هم کارهای مربوط به انعقاد قرارداد را انجام داده و مابقی در مرحله فرآیند تکمیل مدارک هستند.

سیدمحمد پژمان افزود: باید اطلاع رسانی در باره اجرای طرح های بازآفرینی شهری و پرداخت تسهیلات به مردم، افزایش یابد و مردم جدی تر وارد این عرصه شوند.

وی درباره گلایه مندی مردم از هزینه های زیاد دریافت انشعاب از دستگاه های خدمات رسان برای اجرای پروژه در محلات هدف بازآفرینی شهری گفت: بر اساس تصمیم دولت، شهرداری ها، هزینه ای برای پروانه ساخت در محله های هدف بازآفرینی شهری دریافت نمی کنند و برای انشعاب دستگاه های خدمات رسان هم به دنبال گرفتن تخفیف هستیم.

پژمان با اشاره به اینکه پروژه های بازآفرینی شهری کند پیش رفته است، گفت: ۲ هزار پروژه در کشور در دست اقدام است و در این پروژه ها، به تمام موضوع زندگی مردم پرداخته می شود و هر بخش مربوط به یک دستگاه اجرایی است و انتظار می رود تمام اعضای ستاد بازآفرینی برای تحقق اهداف همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: برخی دستگاه ها تنگنای مالی را بهانه کرده و یا اینکه تکلیفی برای خود قایل نیستند و این در حالی است که این، تکلیف ملی است و شخص رئیس جمهوری بر نوسازی بافت فرسوده تاکید دارد.

پژمان افزود: در این استان هم درخواست شده است دستگاه های مختلف توان و ظرفیت خود را بیشتر پای کار بیاورند، زیرا اگر قرار باشد به صورت پیمانکاری و با این اعتبارات، کار کنیم نمی توان به اهداف رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: اجرای دو هزار پروژه در کشور، با گذشت هشت ماه از سال، معطل اعتبار است و انتظار می رود با تسریع در مبادله موافقتنامه ها، سازمان برنامه و بودجه هم به تامین منابع، سرعت دهد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بازدید از محله های هدف بازآفرینی شهری شیروان و بجنورد، به خراسان شمالی سفر کرده بود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.