| کد خبر: 191333 |

◄ متولی جدید برای پشتیبانی از ساخت مسکن در دو بخش بنیاد مسکن و بازآفرینی شهری

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از محول شدن وظیفه پشتیبانی از ساخت مسکن در دو بخش بنیاد مسکن اقلاب اسلامی و بازآفرینی شهری خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از محول شدن وظیفه پشتیبانی از ساخت مسکن در دو بخش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بازآفرینی شهری به این سازمان، خبر داد و گفت: در بازآفرینی شهری باید زنده سازی محلات فرسوده در نظر گرفته شود و اقدامات زیرساختی برای خرید زمین و بهسازی محلات با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز ، علی نبیان با اشاره به اقدامات ملی ساخت مسکن در کشور و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به این نکته و تعریف وظایف سازمان ملی زمین و مسکن در این بخش، اظهار کرد: حسب تاکیدات وزیر راه و شهر سازی، سازمان ملی زمین و مسکن در راستای عمل به وظایف خود، اقدامات مقتضی را در دستور کار خود قرار داد.

وی به سخنان وزیر راه  در خصوص  لزوم تعامل سازمان ملی زمین و مسکن، بازآفرینی شهری و سایر زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی در نهضت خانه‌سازی این وزارتخانه پرداخت و افزود: در بازآفرینی شهری باید زنده‌سازی محلات فرسوده در نظر گرفته شود و اقدامات زیرساختی برای خرید زمین و بهسازی محلات با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

نبیان بار دیگر بر تاکیدات اسلامی در ارتباط با اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه ها مشکلات حقوقی دارند که با رایزنی با قوه قضاییه مقرر شده این دعاوی در شعبه مخصوصی رسیدگی شوند تا هر چه سریع تر بتوان آن‌ها را نیز تعیین تکلیف کنیم.

معاون وزیر راه با بیان این مطلب که جدای از موضوعات مطرح شده بحث مشارکت در امر ساخت یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که سازمان ملی زمین و مسکن در صدد پرداختن به آن است و کارهایی نیز در این‌باره صورت داده است، گفت: این مهم با ابلاغیه‌ای که از سوی وزیر راه و شهرسازی به تمامی مدیران راه و شهرسازی ارسال شد پس از بررسی‌های اولیه قطعاً به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

نبیان به جلسه‌ای که به منظور بررسی جوانب دستور وزیر راه در خصوص پرداختن به موضوع ساخت مسکن تشکیل شد، اشاره کرد و افزود: با همت وتلاشی که در همکاران خود سراغ دارم، امید می‌رود شاهد گامی جدید در صنعت ساخت وساز در کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به این موضوع نیز پرداخت که، تأمین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه‌های کم‌درآمد به خانه مناسب، ارتقاء کیفی و کمّی مسکن تولیدی

کشور، حمایت از سرمایه‌گذاری در امرتولید مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین و تولید صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی موجود، از جمله مواردی است که وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به آن دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به اقشار ویژه را از وظایف دیگر این سازمان برشمرد وگفت: 173 هکتار زمین برای اختصاص به 22080 نفر از اقشار ویژه در کشور واگذار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از واگذاری یک میلیون و 190 هزار و 360 واحد مسکن مهر از ابتدا خبر داد وخاطرنشان کرد: از این تعداد یک میلیون و 15 هزار و 690 واحد به اتمام رسیده که در 8 ماه اخیر نیز 54 هزار و 385 واحد به متقاضیان تحویل داده شده و امید است تا پایان سال 98 این تعداد مسکن مهر هم تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.