| کد خبر: 188465 |

شهردار تهران:

◄ منافع ساکنان محله‌ها اولویت دارد

شهردار تهران بر حفظ منافع ساکنان در طرح بازآفرینی شهری تاکید کرد.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز پیروز حناچی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت شهرسازی و شهرداری تهران اظهار داشت: توجه به منافع ساکنان محله باید در اولویت است باید از تجربیات پیشین نیز باید درس گرفت.

او در ادامه به طرح‌های تجمع و تفصیلی تهران اشاره کرد و گفت: درگذشته در خصوص نوسازی بافت فرسوده اقداماتی انجام شد که امیدواریم در این دوره نیز با نگاه همه‌جانبه بتوانیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم.

شهردار تهران بابیان این‌که این پروژه باید نشان دهد که چگونه می‌توان ارزش‌های گذشته را به زندگی امروز وارد کرد و تداوم بخشید گفت: لازم است نهاد برنامه‌ریزی و مطالعات شهر تهران این پروژه‌ها کنترل کند تا شاهد ناهنجاری‌ها نباشیم و از سوی دیگر امیدوارم این تفاهم‌نامه منجر به بهتر شدن زندگی شهری شود.

رئیس شورای تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح جامع تهران سال 86 به تصویب رسید و چند سال قبل از آن‌که روی این طرح کار می‌شد در آن زمان گروه کارشناس سری هم به ما زدند و نقشه‌های توسعه مترو را دریافت کردند. در طرح جامع تهران 95 درصد به موضوع شهرسازی پرداخته‌شده و طرح جامع پسماند، حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل، توزیع آب، توزیع برق، تصفیه‌خانه‌ها هیچ جایگاهی در این طرح ندارند.

محسن هاشمی داد:‌ ایراد گرفتیم گفتند این طرح‌ها در طرح تفصیلی تهران دیده خواهد شد، اما درنهایت یک قرارداد با شرکت «پ ب» امضا شد. درنهایت رسیدیم به این‌که هرجایی از تهران را ساختند گفتند این جزو طرح تفصیلی است. در منطقه 22 هم که گفتند طرح تفصیلی ندارد و هر چه خواستند ساختند.

وی بابیان این‌که به سبک کاسب‌کارانه به شهر نگاه شد، گفت: نمی‌دانیم در 256 ایستگاه مترو چه اتفاقی روی دهد. قرار بود در هر منطقه تهران یک منطقه پسماند داشته باشد. یا تصفیه‌خانه‌های تهران مجاور قرار گیرد و آب همان منطقه در همان منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرسازان فقط به ساختمان توجه می‌کنند و در نهایت شهری می‌سازیم که کاملا دچار مشکل است، افزود: در نوسازی بافت فرسوده، شهرسازان به قدری بر سر زمین این مناطق زدند و به قدری زمین مناطق بالای شهر را بالا بردند که زمین مناطق فرسوده ارزش خود را هر سال از دست می‌دهد. به عنوان مثال زمین در هرندی (دروازه غار) زمین متری 3 میلوین تومان بود سال بعد به دو میلوین تومان کاهش یافته بود. این در حالی بود که در نیاوران 15 میلیون تومان 6 ماه بعد متری 30 میلیون تومان افزایش می‌یافت.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.