| کد خبر: 196066 |

نصب و جابه‌جایی گاردریل معابر به ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

حیدرنیا گفت: روزانه ۱۰ شاخه گارد ریل تعویض می‌شود که اگر در تعداد روز‌های سال ضرب شود رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

تین نیوز
حیدرنیا گفت: روزانه ۱۰ شاخه گارد ریل تعویض می‌شود که اگر در تعداد روز‌های سال ضرب شود رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران چندی پیش در نشست با مدیران و معاونان شهرداری یکی از مناطق تهران بر نصب علائم راهنمایی و رانندگی مانند گاردریل در پشت جداول معابر تأکید کرد و اعلام کرد هرگونه نصب گاردریل در معابر مناطق که پایه آن بر روی آسفالت خیابان قرار داشته باشد ممنوع است.

امیرحسین حیدرنیا معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه 2 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح آخرین اقدام‌های انجام شده این منطقه در انتقال گاردریل معابر به پشت جداول گفت: ما اگر بخواهیم گاردریل معابر را به فضای پشت جدول انتقال دهیم نیازمند قطعه ای به عنوان فضاساز هستیم تا فاصله‌ای ایجاد کند تا بتوانیم گاردریل را پشت جداول نصب کنیم.

حیدرنیا با تاکید بر این نکته که نصب فاصله‌گذار در گاردریل موجب کاهش مقاومت و امنیت گاردریل می‌شود، گفت: در مکان‌هایی می‌توان از فضاساز استفاده کنیم تا گاردریل‌ها را بتوانیم به پشت جداول انتقال دهیم، تا کار رفت و روب معابر چه به‌صورت مکانیزه و یا به‌صورت انفرادی انجام شود.

او با اشاره به حوادثی که برای نیروهای خدمات شهری در طول شب رخ داده است، گفت:  بارها مشاهده شده است کارگران خدمات شهری بدون آن‌که جلیقه شب رنگی بر تن داشته باشند در نیمه‌های شب در خلوتی خیابان‌ها و اتوبان‌ها اقدام به نظافت معابر می‌کنند که به دفعات دچار حادثه شده اند.

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه 2 با اشاره به رفت‌وروب معابر  به‌صورت مکانیزه گفت: بارها پلیس راهور به علت ایمن نبودن شکل رفت‌روب معابر از ادامه فعالیت نیروهای خدمات شهری جلوگیری کرده و این اقدام همواره برای ما جای سوال بود که ایمن نبودن شکل انجام خدمات شهری دلیل بر متوقف شدن عملیات خدمات شهری مطرح شد.


بیشتر بخوانید: نابودی ۱۲۸ هکتار از باغ‌های پایتخت در ۱۰ سال گذشته 


او تاکید کرد: برای نظافت مکانیزه معابر پایتخت باید گاردریل معابر به پشت جداول انتقال پیدا کند که این امر مستلزم تخصیص بودجه و هزینه‌کرد است.

حیدرنیا با اشاره به اعتبارات سالیانه گفت: متأسفانه امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات مدیریت شهری در این حوزه کاهش پیدا کرده و ما تنها با این اعتبار می‌توانیم بحث نگه‌داشت گاردریل معابر را انجام دهیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه ۲ با اشاره به این نکته که روزانه ۱۰ شاخه گاردریل در معابر این منطقه تعویض می‌شود، گفت: اگر این عدد را در ۳۶۵روز سال ضرب کنیم هزینه‌ای که برای تعویض آن باید پرداخت شود مبلغی بالغ بر ۲ تا ۳میلیارد تومان است که ما در حال حاضر اعتباری برای جابجایی و برش پایه گاردریل برای انتقال آن به پشت جداول معابر نداریم.

او با اشاره به این نکته که در مکان‌هایی از معابر امکان جابجایی گاردریل وجود ندارد، گفت: در برخی از معابر که انهار از آن‌جا عبور کرده امکان جا‌به‌جایی گاردریل به پشت جداول وجود ندارد و این موضوع را با سازمان حمل ونقل نیز مطرح کردیم که به نظر می‌رسد حل این مشکل در برخی از معابر نیاز به همکاری و پیگیری سازمان حمل ونقل و ترافیک دارد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.