| کد خبر: 183484 |

◄ ابلاغ برنامه ها و تمهیدات ایمنی و مدیریت بحران شهرداری‌ها درایام نوروز

برنامه ها، اقدامات و تمهیدات ایمنی و مدیریت بحران شهرداری ها در ایام تعطیلات نوروز1398 به منظور اجرا توسط شهرداری ها از سوی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شد.

تین نیوز

برنامه ها، اقدامات و تمهیدات ایمنی و مدیریت بحران شهرداری ها در ایام تعطیلات نوروز1398 به منظور اجرا توسط شهرداری ها از سوی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به معاونان امور عمرانی استانداری ها ابلاغ شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ در بخشنامه حسین رجب صلاحی به معاونان عمرانی استانداری ها با توجه ابلاغ طرح آمادگی مدیریت بحران استان ویژه نوروز سال 1398 از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آنها خواسته شده ضمن پیش بینی تمهیدات لازم برای فراهم سازی آسایش و رفاه شهروندان در ایام تعطیلات نوروز، کلیه شهرداری های استان ها اقدامات لازم در اجرای مفاد ابلاغیه مذکور به منظور پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح احتمالی با در نظر گرفتن موارد پیشنهادی ذیل به عمل‌آورند.

در این بخشنامه بر حضور فعال شهرداران که رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری هستند در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان و برنامه ریزی و همکاری لازم برای اجرای مصوبات شورا، مطابق شرح وظایف قانونی تاکید شده است.

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری به‌منظور تدوین برنامه اجرایی مجموعه شهرداری برای اجرای این ابلاغیه، همچنین تجزیه‌وتحلیل حوادث و اقدامات شهرداری در سال های گذشته به‌منظور شناسایی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار برای طرح و تصمیم گیری در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان از دیگر موضوعاتی است که در این بخشنامه بر آن تاکید شده است.

در ادامه بر برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال با محوریت سازمان ها و واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی و همکاری کلیه متولیان امر ازجمله؛ اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و بازدارنده، هرس و جمع آوری شاخ و برگ درختان از سطح معابر و پارک ها، جمع آوری پسماندها از سطح معابر و مخازن پسماندها تاکید شده است.

پیش بینی تمهیدات مناسب برای آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان از طریق برپایی نمایشگاه، طراحی و برگزاری مسابقات باهدف؛ ارتقای سطح آگاهی و مشارکت شهروندان در پیشگیری و کنترل حوادث و سوانح و نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در محل های تجمعی شهر ازجمله؛ مراکز مذهبی، تاریخی، تفریحی، پارک ها، مراکز تجاری، محل اسکان مسافرین نوروزی، موزه و ... و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق سایر مواردی است که در بخشنامه معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بر آن تاکید شده است.

همچنین بر استقرار تیم های ویژه مجهز به خودرو و تجهیزات امدادی و آتش نشانی در میادین و مراکز پرتردد ازجمله دسترسی های اصلی شهر، که ورود و خروج از طریق آنها صورت می گیرد، برای ارتقای پوشش ارائه خدمات آتش نشانی به شهروندان و مسافرین نوروزی تاکید شده است.

در این بخشنامه بر برنامه ریزی برای انجام اقدامات لازم در شهرهای بزرگ، مذهبی، تاریخی و تفریحی با توجه به حجم بالای تردد مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی بویژه در اماکن و مراکز تجمعی به‌صورت خاص و اطلاع رسانی حوادث و سوانح متناسب با ابعاد حادثه به سطوح بالاتر مدیریت بحران در سطح شهرستانی، استانی و ملی تاکید شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.