| کد خبر: 181026 |

◄ قالیباف در سالگرد پلاسکو: از شایعه بگذریم

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: خاطرم هست وقتی حادثه پلاسکو اتفاق افتاد به دوستان عرض کردم به سهم خودم تا روزی که در قید حیاتم خودم را مدیون این شهدای آتش‌نشان دانسته و مکلف می‌دانم در خدمت خانواده‌های آنان باشم.

تین نیوز

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دومین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: خاطرم هست وقتی حادثه پلاسکو اتفاق افتاد به دوستان عرض کردم به سهم خودم تا روزی که در قید حیاتم خودم را مدیون این شهدای آتش‌نشان دانسته و مکلف می‌دانم در خدمت خانواده‌های آنان باشم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، قالیباف افزود: هر جامعه‌ای را که نگاه کنیم وقتی پایدار است و به‌پیش می‌رود که آرامش و امنیت داشته باشد. چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی، چه تک‌تک افراد، چه خانواده، چه مردم یک شهر و چه مردم یک کشور زمانی به حیات جمعی و معنوی خود می‌توانند ادامه دهند و بندگی خدا را بکنند که آن جامعه آن خانواده آن شهر در آرامش، آسایش و امنیت باشد. به برکت مجاهدت شهدا از دوران دفاع مقدس گرفته تا شهدای آتش‌نشان امروز آرامش و امنیت داریم.

او بابیان اینکه ازاین‌جهت شهدا را تکریم می‌کنیم و انحا را مظهر و نماد فداکاری و ایثار و ازخودگذشتگی می‌دانیم زیرا آنان جانشان را تقدیم کردند تا من و شما بتوانیم زندگی کنیم، اظهارکرد: حال این شهدا چه شهدایی باشند که در میدان دفاع مقدس و دفاع از امنیت کشور جان خود را ازدست‌داده‌اند، چه شهدایی که امنیت داخلی و نگهبانی از مرزها را برعهده دارند و چه شهدای مدافع حرم که امنیت امروزمان را مدیون انحا هستیم، این ناامنی را آن‌هایی که هزاران کیلومتر از این منطقه دورند و فتنه‌انگیزی کرده‌اند ایجاد کرده اما وقتی آمار را می‌بینید متوجه می‌شوید که درحالی‌که انحا خودشان را مهد آرامش و امنیت می‌دانند، عملیات تروریستی که منجر به تلفات جانی در آنجاها شده بیش از هفت برابر کشور ماست که این به‌دلیل فداکاری و مجاهدت و گذشت شهداست که این امنیت را داریم- و چه شهدای آتش‌نشان.

شهردار اسبق تهران ادامه داد: شهدای آتش‌نشانی هم شهدایی هستند که با اخلاص و چشم‌باز فداکاری کرده و جانشان را برای امنیت شهروندان این شهر دادند و این از مصادیق جهاد فی سبیل الله است. ما بافرهنگ رزمندگان و دفاع مقدس مأنوس هستیم و تربیت‌شده آن فرهنگیم. با توجه به این موضوع به جهت روحی و روانی و آمادگی برای ایثارگری، کاری که شهدای آتش‌نشان انجام دادند، بالاتر از روحیه رزمندگانی بود که در پشت خاکریز جنگیدند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس در تشریح دلیل این مقایسه گفت: حتماً در جمع ما دوستان رزمنده جانباز و اهل جبهه هستند. در دوران دفاع مقدس فضای حاکم بر کشور و بر خانواده‌ای که رزمنده به جبهه می‌فرستادند و بر روحیه خود رزمندگان همه فضای جنگ بود و آمادگی برای هر خطری فراهم بود اما واقعیت این است که امروز فرهنگی که حاکم است فضای پشت خاکریز و جبهه نیست بلکه فضای زندگی روزمره مردمی است که دارند زندگی عادی می‌کنند. حال در این فضا آمادگی برای جان‌فشانی و جان دادن بسیار سخت‌تر از فضای پشت خاکریز است. این عمق ایثارگری آتش‌نشانان عزیز در حادثه پلاسکو آنها مشخص است که تعدادی از انحا در شیفت نبودند و وقت استراحتشان بود اما تا متوجه این حادثه می‌شوند بدون اینکه فراخوانی دریافت کنند می‌آیند برای کمک. بعضی از این‌ها حتی به پایگاه هم نرفته و آمدند محل حادثه و لباس از همکارانشان گرفتند و عملیات انجام دادند و به شهادت رسیدند.

قالیباف با تأکید بر رشادت شهدای حادثه پلاسکو که حضور در عملیات اطفای حریق را به‌طور داوطلبانه بر بودن در جمع گرم خانواده ترجیح دادند، گفت: ما امشب در جمعمان میزبان خانواده این عزیزان هستیم که فرزندانی این‌چنین تربیت کردند که جانشان را فدای نجات مردم این شهرکردند. ازاین‌جهت است که ما مدیون این شهدا و خانواده‌هایشان هستیم.

شهردار اسبق تهران بابیان اینکه آتش‌نشانی یکی از مشاغل شرافتمندی است که در خدمت مستقیم به مردم است، بیان کرد: روز گذشته نیز یک آتش‌نشان دیگر با فداکاری جان‌فشانی کرد. شهید جامعی در یک مأموریت جان خود را تقدیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در ساختمان پلاسکو چهار پنج‌هزار نفر اعم از مراجعه‌کنندگان و کسانی که آنجا کار می‌کنند روزانه تردد داشتند، گفت: البته از شایعه‌سازی‌هایی که در آن مقطع انجام دادند بگذریم؛ اما این ساختمان با آن عظمت و بزرگی و تردد و شلوغی، افرادی که در آن شرایط می‌خواستند هر طور شده وارد شوند و اموالشان را نجات دهند، کمترین خسارت جانی را برای شهروندان داشت، زیرا همه بچه‌های آتش‌نشان تلاش کردند جان مردم آنجا را نجات دهند. این ثمره تلاش آن شهداست که یکی‌یکی وارد مغازه‌ها شدند و حتی درهایی که قفل بود را شکستند تا مطمئن شوند کسی آنجا نمانده و البته با بذل جان خود این امنیت را فراهم کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.