| کد خبر: 177457 |

◄ شهرداری مسئول تمام اتوبوس‌های تهران نیست

متاسفانه بیش از 60 درصد ناوگان اتوبوسی تهران فرسوده است و این مهم نیز به دلیل عدم همراهی دولت در تخصیص بودجه خرید اتوبوس جدید است.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر مشارکت شهروندان در هرچه بهتر شدن زیست‌پذیری این کلان‌شهر، گفت: هر اتوبوسی که در شهر تردد می‌کند متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیمان سنندجی با تاکید بر این نکته که حق مردم است که در هوای پاک تنفس کنند، اظهار کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند شهرداری در تلاش است تا از میزان آلایندگی در تهران بکاهد اما قطع یقین تمامی اتوبوس‌هایی که در شهر تردد می‌کنند متعلق به این سازمان نیستند.

وی بخشی از اتوبوس‌ها را متعلق به سازمان راهداری و سیستم حمل‌ونقل برون‌شهری دانست و افزود: مسئولیت نظارت بر دودزا بودن این قبیل وسایل نقلیه با سازمان راهداری و وزارت راه است.

سنندجی به گزارشات مردمی و متوقف کردن اتوبوس‌های دودزای شرکت واحد اتوبوسرانی اشاره داشت و افزود: برخی اتوبوس‌ها علیرغم دریافت برگه معاینه‌فنی در فاصله تیرماه تا آبان‌ماه بار دیگر به مشکل فنی‌دچار شده‌اند که به محض دریافت گزارش متوقف و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

به گفته وی، نقص فنی مختص خودرو است و اتوبوس‌ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در تهران اتوبوسی با سن بالای 10 سال نباید تردد کند اما متاسفانه بیش از 60 درصد ناوگان اتوبوسی تهران فرسوده است و این مهم نیز به دلیل عدم همراهی دولت در تخصیص بودجه خرید اتوبوس جدید است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه از سال 89 تاکنون اتوبوسی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران نشده است، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران تا به امروز به تنهایی بار مسئولیت حمل‌ونقل عمومی را به دوش کشیده است.

سنندجی تصریح کرد: براساس مصوبه سال گذشته دولت مقرر شد تا از محل صرفه‌جوئی سوخت اتوبوس‌های جدید و گاز سوز به شهر تهران تخصیص پیدا بکند که این اتفاق هنوز نیفتاده است. امیدوار هستیم که این مصوبه اجرائی شود که اگر ممکن شود، اتوبوس‌های دیزل به تدریج از چرخه حمل‌ونقل خارج می‌شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که، این‌که گفته می‌شود اتوبوس‌های شهر تهران سهم زیادی در آلوده کردن هوای شهر دارند صحیح نیست و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های تحت نظارت ما مجهز به سیستم گاز سوز هستند. بیش از 3 هزاردستگاه اتوبوس‌ها شهرداری گازسوز هستند. سیاست مدیریت شهری حذف اتوبوس‌های دودزا از چرخه حمل‌ونقل شهری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.