| کد خبر: 174195 |

◄ آسیب‌شناسی پیاده‌روی در تهران

یکی از معضلات مربوط به تسهیلات عابر پیاده، بحث عملکرد نامناسب و عدم کارایی برخی پل‌های عابر پیاده است.

تین نیوز

یکی از حقوق شهروندان دارد فضای مناسب به منظور پیاده‌روی و ایمن برای عبور و مرور در معابر شهری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یکی از کارشناسان حوزه شهری در این‌باره، گفت: در کنار مهیا بودن فضای پیاده‌رو و پیاده راه در شهرها، یکی از شقوق پیاده‌روی ایمن بودن پل‌های عابر پیاده مناسب برای این منظور در شهرها به خصوص کلان‌شهرها است.

 بهزاد کیائی در این‌باره افزود: استفاده عموم مردم از مد پیاده‌روی یکی از ارکان اصلی دستیابی به حمل‌ونقل پایدار به شمار می‌رود. به همین خاطر و با توجه به آسیب‌پذیر بودن عابران پیاده، به خصوص افراد سالمند و کودکان، در عبور از عرض خیابان مسئله ایمنی تردد عابران از عرض خیابان از پایه‌های اصلی حمل‌ونقل مطلوب شهری محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت وجود پیاده راه و پیاده‌رو در یک شهر انسان محور پرداخت و ابراز داشت: یکی از معضلات مربوط به تسهیلات عابر پیاده، بحث عملکرد نامناسب و عدم کارایی برخی پل‌های عابر پیاده است.

کیائی تاکید کرد: درهمین راستا و به منظور آسیب شناسی پل‌های عابر پیاده در شهر تهران، یکی از دلایل عدم کارایی گذرگاه‌های غیرهم سطح عابرین پیاده را می‌توان در مکان‌یابی نامناسب و قصور در اعمال تدابیر لازم برای افزایش جذابیت این گذرگاه‌ها خلاصه کرد.

کارشناس امور  شهری خاطر نشان کرد: به منظور مرتفع کردن مشکلات موجود در سهولت تردد عابران پیاده در شهرها، مدیریت شهری باید راهکارهایی بیابد تا در هوشمند شدن شهر این موضوع مهم نیز مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.