| کد خبر: 161194 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ شهرداری تهران روزانه 30 میلیارد تومان جریمه دیون می‌دهد

عضو شوراس اسلامی شهر تهران از این‌که، شهرداری روزی 30 میلیارد تومان جریمه دیون پرداخت می‌کند خبر داد.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران از این‌که، شهرداری روزی 30 میلیارد تومان جریمه دیون پرداخت می‌کند خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ناهید خداکرمی اظهار کرد: در کل بودجه 45 موسسه از شهرداری کمک دریافت می‌کنند و یکی از گره‌های کوری که مشکلات شهرداری را نهادینه کرده همین بودجه‌های سرگردان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که « 45 میلیارد خیلی زیاد است و در واقع جریمه یک روز و نیم از دیون شهرداری این مبلغ را تشکیل می‌دهد»، تصریح کرد: شهرداری تهران روزانه 30 میلیارد تومان جریمه پرداخت دیون می دهد.

خداکرمی با تاکید بر این مهم که در شهرداری به دلیل جابه‌جائی مبالغ زیاد در روز شاید اعداد کم به نظر می‌آید، ابراز داشت: قطعا کمک ۴۵ میلیاردی کم نیست و شهرداری می‌تواند با استفاده از این مبلغ بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها را به نتیجه رسانده و توسعه دهد.

به گزارش تین‌نیوز، این سخنان در حالی گفته شد که شهرداری گذشته دیون بسیاری را برای مدیریت جدید به یادگار گذاشته و روزی نیست که پیمانکاران مقابل ساختمان شهرداری و یا شورای شهر اجتماع نکنند و شعار سر ندهند، طلب پیمانکارانی که از یک تا 500 میلیون تومان بود در گام اول پرداخت شد، در همین راستا برای مناطق 22 گانه سهمیه‌ای در نظر گرفته شد و از شهرداران مناطق خواسته شد که دو معیار عدد کوچک طلب و زمان طولانی را در پرداخت دیون مد نظر قرار بگیرند و بر همین اساس اعداد پایین‌تر زودتر در این طرح پرداخت می‌شود.

در معاونت مالی کمیته‌ای برای نظارت و در راستای عدم تضییع حقوق پیمانکاران تشکیل شده است، دستگاه‌های نظارتی چون نظارت و بازرسی شهرداری و همچنین حسابرسان در این کمیته عضو هستند که روند پرداخت بدهی‌ها را رصد می‌کنند.

در بودجه سال 96 در بخش بودجه نقدی و غیرنقدی، چند منبع در نظر گرفته شده که با اتکاء بر آنها این دیون پرداخت می‌شود.

با این اتفاق و محدود بودن بوده شهرداری تهران در سال 97 چندان امیدی به توسعه و تجهیز حمل‌ونقل عمومی و کلید خوردن پروژه‌های عمرانی نمی‌توان داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.