| کد خبر: 168548 |

احتمالا مترو، عامل خشک شدن قنات ۸ هزارساله چشمه علی شهرری است

علی بیت الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: احتمال دارد دلیل خشک شدن قنات چشمه علی که روند خشک شدن آن از اسفند سال گذشته آغاز شده، عبور خط ۶ مترو باشد.

تین نیوز

علی بیت الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: احتمال دارد دلیل خشک شدن قنات چشمه علی که روند خشک شدن آن از اسفند سال گذشته آغاز شده، عبور خط ۶ مترو باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بیت الهی بیان این مطلب افزود: توسعه ما پایدار نیست و در انجام یک کار به آثار زیست محیطی و اصول اولیه محاسبات مهندسی آن توجه نمی کنیم.

او اظهار داشت: چشمه علی (یا چشملی) که دارای قدمت ۷ تا ۸ هزار ساله دارد واقع در بزرگراه شهید آوینی در منطقه ۲۰ تهران که با احداث قطعه شهر ری خط ۶ مترو و ایستگاه های دولت آباد و چشمه علی بعد از هزاران سال آب دهی و ایجاد فضای خاطره انگیز برای مردم شهر ری و تهران اواخر اسفند ۹۶ به طور کامل خشک شد.

بیت‌اللهی افزود: این قنات در حال حاضر خشک شده است و روند خشک شدن آن از اسفند سال گذشته آغاز شد و احتمال آن می‌رود که دلیل خشک شدن آن عبور خط ریلی مترو از آن منطقه باشد.

او ادامه داد: خط ریلی مترو در این منطقه شمالی – جنوبی است و عبور آن از این منطقه منجر به قطع شدن رگه‌های آب شده است.

مدیر بخش زلزله و رانش زمین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: برای بررسی بیشتر اقدام به مطالعات میدانی در این منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.