| کد خبر: 165423 |

◄ افتتاح ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوس‌های برقی BYD در واشنگتن

با توجه به توسعه روزافزون اتوبوس‌های الکتریکی در ناوگان شهر واشنگتن، نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم این اتوبوس‌های الکتریکی در این شهر به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

با توجه به توسعه روزافزون اتوبوس‌های الکتریکی در ناوگان شهر واشنگتن، نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم این اتوبوس‌های الکتریکی در این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش وب‌سایت greencarcongress، مهندسان عمران و برق نیز با همکاری شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند به‌منظور گسترش حمل‌ونقل عمومی پاک و دوستدار محیط‌زیست و توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از وسایل نقلیه برقی، ایستگاه‌های شارژ بی‌سیمی را طراحی و ایجاد کنند تا رانندگان با سرعت بیشتر و زحمت کمتری بتوانند خودروی خود را شارژ کرده و به پیمودن مسافت موردنظر خود ادامه دهند.

در حال حاضر نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوس‌های برقی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا آغاز به کارکرده است.

امروزه با گسترش فناوری خودروهای برقی، شرکت‌های اتوبوس‌رانی با همکاری غول‌های تولیدکننده اتوبوس‌های برقی همچون هیوندای، پراترا، دایملر و بی وای دی در تلاش‌اند تا اتوبوس‌های برقی، الکتریکی و پاک را وارد ناوگان حمل‌ونقل خود کنند. این ایستگاه شارژ بی‌سیم در واشنگتن به اتوبوس‌های ساخت شرکت BYD چین شارژ دهی خواهد کرد.

سال گذشته شرکت پراترا رکورد میزان حرکت ۱۸۰۰ کیلومتر را برای اتوبوس برقی تولیدی خود (کاتالیست E۲) شکست. هم‌اکنون روش‌های شارژ خودروهای برقی در کشورهای مختلف متفاوت است اما متداول‌ترین آن‌ها، ایستگاه‌های شارژ با استفاده از کابل شارژر است.

اما فناوری شارژ بی‌سیم این خودروها از اهمیت خاص و به سزایی برخوردار است و بسیاری از شرکت‌ها درحال‌توسعه این فناوری نوین هستند.

شرکت مومنتوم داینمیکس (Momentum Dynamics) که درزمینهٔ توسعه و ساخت تجهیزات شارژ بی‌سیم خودروهای برقی فعالیت می‌کند، به‌تازگی پروژه‌ ساخت نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات را در آمریکای شمالی کلید زد. این ایستگاه شارژ بی‌سیم که در شهر ونتاچی ایالت واشنگتن است، اتوبوس‌های برقی ساخت شرکت BYD  را در طول مسیر حرکت روزانه شارژ می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیران این شرکت بر این باورند که استفاده از اتوبوس‌های برقی و توسعه این‌گونه خودروها سالانه مقادیر زیادی از هزینه‌های هنگفت دولتی و شهری را می‌کاهد و به حفظ محیط‌زیست نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

پیش‌ازاین شرکت BMW آلمان برای خودروهای سواری الکتریکی خود، سیستم شارژ بی‌سیم داخل پارکینگ را تولید کرده بود که با استقبال مشتریان روبرو شده بود.

مزیت فناوری شارژ بی‌سیم در این است که خودرو الکتریکی با حرکت یا توقف در محدوده‌ای خاص می‌تواند شارژ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.