| کد خبر: 162346 |

◄ واکنش به زمزمه بازگشت اتوبوس‌های برقی به تهران

محسن هاشمی رئیس کارگروه حمل‌ونقل عمومی شورای شهر تهران از جایگزینی اتوبوس‌های برقی با مدل‌های گازوئیلی قدیمی برای کمک به کاهش آلودگی هوای تهران خبر داده بود.

تین نیوز

محسن هاشمی رئیس کارگروه حمل‌ونقل عمومی شورای شهر تهران از جایگزینی اتوبوس‌های برقی با مدل‌های گازوئیلی قدیمی برای کمک به کاهش آلودگی هوای تهران خبر داده بود.

سیده فاطمه ذوالقدر عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در واکنش به این خبر گفت: قبل از اجرای مجدد طرح تردد اتوبوس‌های برقی در سطح شهر باید علل جمع‌آوری عجولانه آن‌ها بیان شود .

ذوالقدر افزود: با توجه به اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات مهم شهر تهران است، جایگزینی اتوبوس‌های برقی بجای اتوبوس‌هایی که با سوخت گازوئیلی حرکت می‌کنند می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته در مورداجرای مجدد طرح استفاده از اتوبوس‌های برقی باید به این موضوع هم توجه شود که این اتوبوس‌ها به چه میزان برق نیاز دارند، بنابراین لازم است قبل از اجرای این طرح تمام جوانب امر به‌طور دقیق موردبررسی قرارگرفته و مزایا و معایب آن در نظر گرفته شود.

او خاطرنشان کرد: بی‌تردید وقتی قرار است هر طرح جایگزینی که در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا بکار گرفته شود، باید هزینه متناسب با منابع موجود حوزه شهری داشته باشد، بنابراین نیاز است که در این مورد طرحی کارشناسانه ارائه شود.

ذوالقدر تصریح کرد: به دلیل اینکه پیش‌ از این هم در تهران اتوبوس‌های برقی داشتیم لازم است در بیان علل اجرای مجدد این طرح به پرسش‌های متعددی پیرامون علل توقف اتوبوس‌های برقی پاسخ داده شود و اینکه چرا این اتوبوس‌ها بعدازاینکه جمع‌آوری شدند، مجدداً قرار است وارد چرخه تردد در سطح کلان‌شهرها شوند.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس ، در مورد اظهارنظر برخی مدیران حوزه شهری مبنی‌بر اینکه تعیین اعتبار چهار هزارمیلیاردی در لایحه بودجه 97 پاسخگوی نیاز حوزه حمل‌ونقل نیست تأکید کرد: در این مورد شهرداری باید بین هزینه‌کردها و اعتباراتی که در اختیار دارد یک تناسبی ایجاد کند، چراکه نمی‌توان در شرایط کنونی مصوبه مجلس را تغییر داد، مگر اینکه در بودجه 98 اعتبارات تخصیص‌یافته به این حوزه را ارتقا دهیم.

به نظر کارشناسان عامل بخش بزرگی از آلودگی هوای تهران اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوس‌رانی هستند و نظارت بر این بخش و کاهش آلایندگی این اتوبوس‌ها تأثیر زیادی در هوای تهران و دیگر کلان‌شهرها خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.