| کد خبر: 153065 |

سخنگوی شورای شهر تهران: ورود شهرداری و شورا به مسائل غیرشهری باید نظام مند شود

سخنگوی شورای شهرتهران با بیان اینکه در سالهای اخیر شهرداری وارد فعالیت هایی شده که در حیطه وظایف این نهاد نیست افزود: ورود شهرداری و شورا به مسائل غیرشهری باید نظام مند شود.

تین نیوز

    سخنگوی شورای شهرتهران با بیان اینکه در سالهای اخیر شهرداری وارد فعالیت هایی شده که در حیطه وظایف این نهاد نیست افزود: ورود شهرداری و شورا به مسائل غیرشهری باید نظام مند شود.

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات گفت: شورا نسبت به ورود شهرداری به مسائل غیر مرتبط با شهر و شهرداری حساسیت خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افراد توانمندی در بخش های مختلف شهرداری مشغول به کار هستند که باید از ظرفیت های آنان استفاده کرد و قدر آنان را دانست افزود: البته در سالهای اخیر نیروی انسانی گسترده ای وارد مجموعه شهرداری شده است.

اعطا گفت: شهرداری در سالهای اخیر در جذب نیرو دست و دل بازانه عمل کرده است افزود: مقایسه شهرداری کلانشهر تهران با سایر کلانشهرها تفاوت غیرقابل درک اشتغال نیروی انسانی را نشان می دهد که میراث مسئولیت های گذشته است.

وی همچنین با بیان اینکه مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری از گذشته محرز شده است افزود: نمی توان این عدد را نهایی دانست چرا که به مرور زمان مسائل جدیدی مشخص می شود.

اعطا گفت: بخشی از این بدهی ها به پیمانکاران و بخشی بدهی به بانک ها از جمله بانک شهر است که میراث مدیریت گذشته شهری است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در دوره جدید تلاش می کند بهترین تعامل را با دولت داشته باشد افزود: امیدواری هایی برای حمایت دولت از حمل و نقل ریلی و دیگر بخش ها وجود دارد.

اعطا با اشاره به بدهی های دولت ها در گذشته به شهرداری در ادوار مختلف گفت: در تفسیر قانون در مورد تکلیف دولت نسبت به شهرداری و میزان و نوع تعهد دولت به این نهاد اختلاف نظرهایی همواره وجود داشته است که برخی دولت را مجاز و برخی دولت را مکلف تفسیر می کردند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.