| کد خبر: 141629 |

◄ پروژه‌های اولویت‌داری که اعتبار ندارند

هنوز در بخش ریلی اولویت‌های اول شناسایی نشده‌اند و تحت فشارهای سیاسی پروژه‌های کم اهمیت اجرا و بودجه کشور حرام می‌شود.

تین نیوز

 بر اساس سخن نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خط‌آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافته است؛‌ اعتباری که به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مالی بالای این پروژه نیست. 
‌عبدالغفور ایران‌نژاد در گفت‌وگو با «گسترش تجارت» بر لزوم افزایش ردیف بودجه این پروژه تاکید کرد و افزود: ساخت این پروژه در بخش چابهار- ایرانشهر از سال ۹۲ آغاز شده و بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای این بخش لازم است زیرا در این مسیر بیش از ۶۰ پل و صدها تونل باید ساخته شود. 

وی با تاکید بر اینکه مجموع بودجه اختصاص داده‌شده به خط‌آهن چابهار از سوی دولت تاکنون حدود ۵۰۰میلیارد تومان و در مقابل حجم پروژه، ناچیز بوده است، افزود: جا دارد بودجه حدود ۲ هزار میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص داده شود. 

ایران‌نژاد با تاکید بر اینکه اختصاص سالانه ۳۰ میلیارد تومان بودجه به خط‌آهن چابهار، کمکی به توسعه این پروژه نخواهد کرد، ادامه داد: به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه ریلی، تاکنون نتوانسته‌ایم از مزیت‌ها و موقعیت ویژه بندر چابهار به خوبی استفاده کنیم. 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود عنوان کرد: اولویت اول بخش ریلی باید اتصال چابهار به زاهدان باشد تا بدین طریق این بندر به‌ خطوط ریلی سراسری متصل شود.

وی در ادامه پیام خود نوشت: پیشنهاد دارم کنسرسیومی برای ساخت راه‌آهن چابهار زاهدان شکل بگیرد که هند، ژاپن، ایران و حتی کره نیز در آن شریک باشند.

این کاربر تاکید کرد: مطمئنا با ایجاد کنسرسیوم راحت‌تر می‌توان از تامین سرمایه مطمئن شد.
وی با بیان این‌که راه‌آهن سریع‌السیر قم اراک که قرار است در آن 1.7 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شود در اولویت نیست، افزود: باید سعی کرد در پروژه های اولویت‌دار مانند چابهار که پروژه‌ای جهانی و ملی و با آینده اقتصادی ایران مرتبط است، بودجه صرف شود.

وی افزود: متاسفانه هنوز در بخش ریلی اولویت‌های اول شناسایی نشده‌اند و تحت فشارهای سیاسی پروژه‌های کم اهمیت اجرا و بودجه کشور بدون کمترین بازدهی، حرام می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.