| کد خبر: 153032 |

دولت و مجلس به دنبال تعریف نظام مالی پایدار برای شهرداری ها هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دولت و مجلس در تلاش هستند تا به واسطه افزایش جمعیت شهرها و سکونتگاه های شهری، یک نظام مالی پایدار را برای شهرداری ها تعریف کنند.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: دولت و مجلس در تلاش هستند تا به واسطه افزایش جمعیت شهرها و سکونتگاه های شهری، یک نظام مالی پایدار را برای شهرداری ها تعریف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری در شورای اداری شهرستان سقز که با محوریت تکریم و معارفه شهردار سابق و فعلی شهر سقز برگزار شد، گفت: امروزه در کشور با چالش زیست محیطی مواجه هستیم و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی محیط زیست را تهدید می کند.

وی عنوان کرد: افزایش جمعیت شهرها نشان می دهد باید با رویکرد نوین به مدیریت شهرها بپردازیم، بنابراین با تفکر سنتی نمی توان شهرهای کنونی را اداره کرد؛ چراکه شهروندان خدمات مطلوب و ارتقای کیفیت زندگی را از مسئولان طلب می کنند و لذا شهرداران و شوراها باید با این رویکرد کار کنند.

وی بر ضرورت برگزاری جلسات هم اندیشی توسعه شهر در سقز تاکید کرد و گفت: این جلسات بویژه در حوزه عمرانی بسیار مهم است، چراکه عمران شهری ویترین اقدامات دولت است.

قادری اظهارداشت: کمیسیون عمران مجلس طرحی در دستور کار دارد تا در سهم ارزش افزوده شهرهای کشور تجدیدنظر شود.

وی  بیان کرد: دولت و مجلس در تلاش هستند تا به واسطه افزایش جمعیت شهرها و سکونتگاه های شهری، یک نظام مالی پایدار را برای شهرداری ها تعریف کنند.

وی افزود: با تصمیمی که توسط مجلس در حال پیگیری است مشکل شهرداری های شهرهای دارای بیش از یکصدهزار نفر جمعیت که از کمک های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کمتر برخودار هستند حل خواهد شد.

قادری توجه به هسته مرکزی و همچنین حاشیه شهرها را یک امر بسیار مهم دانست و گفت: وجود ۳۵ هزارهکتار بافت فرسوده و ناکارآمد مسئله دار در کشور که با کوچکترین زلزله تحت تاثیر قرار می گیرند، می طلبد که به این مقوله بیش از پیش توجه شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی حاشیه شهرها به لحاظ کالبدی، اقتصادی و اجتماعی باید در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: همه دستگاه های عضو ستاد توانمندسازی در سطح استان و شهرستان های استان لازم است تا در راستای ارتقای خدمات شهری در حاشیه شهرها تلاش کنند و در توزیع اعتبارات در کمیته های برنامه ریزی شهرستانی به مطالعات توانمندسازی حواشی شهرها توجه و برنامه ها هم راستا با این مطالعات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار داشت: در مطالعات طرح جامع ناحیه شمال استان که با محوریت سقز تعریف شده است، جایگاه خاصی برای این شهر در نظر گرفته شده است.

وی نزدیکی به مرز و به شهر بانه را از جمله پتانسیل های شهر سقز دانست و گفت: استفاده صحیح از این ظرفیت ها می تواند پیامدهای مثبتی برای شهرستان سقز داشته باشد که باید از آنها استفاده کرد.

قادری با بیان اینکه آنچه مردم را در شهرها آزار می دهد، ترافیک است، گفت: حمل و نقل عمومی کارامد می تواند مشکلات شهری را حل کند و شهرهای توسعه یافته دنیا توانسته اند بر این معضل غلبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: باید با اجرای شبکه معابر و خدماتی که در طرح های توسعه شهری پیش بینی شده زمینه ساماندهی ترافیک را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه عمر خدمت شهرداران در شهرداریهای مراکز شهرستانهای استان کمتر از ۲ سال است، گفت: شوراها باید در انتخاب شهرداران دقت کنند تا شهرداران زمان کافی برای اجرای برنامه ها را داشته باشند.

وی وجود اختلاف میان شهرداریها و شوراها را بزرگترین آسیبی دانست که در کشور به شهرداریها وارد می شود و افزود: بنابراین شهرداریها و شوراها یکپارچه و متحد عمل کنند تا آسیبی پیش نیاید.

گفتنی است، در پایان این مراسم چیا صالحی بابامیری به عنوان شهردار جدید شهر سقز معرفی و جایگزین ضیا نعمانی شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.