| کد خبر: 140621 |

در نشست تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک اعلام شد:

نبود رمپ استاندارد در اتوبان کرج

نبود رمپ استاندارد در اتوبان کرج و وجود تعداد زیاد ورودی و خروجی‌های در آزادراه‌های استان ازجمله مشکلاتی است که در نشست تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد.

تین نیوز

نبود رمپ استاندارد در اتوبان کرج و وجود تعداد زیاد ورودی و خروجی‌های در آزادراه‌های استان ازجمله مشکلاتی است که در نشست تخصصی حمل‌ونقل و ترافیک مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، یعقوب میرکتولی در ‏نشست خبری تخصصی با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک که پیش از ظهر دوشنبه در سالن شهدای البرز برگزار شد، بابیان اینکه شهرداری‌ها برابر قانون شهرهای بالای 50 هزار نفر موظف به ساخت پایانه‌های مسافربری هستند، اظهار کرد: تا این لحظه به پایانه‌های بخش خصوصی مجوز صادر نشده است .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه پایانه شهید کلانتری جوابگوی نیاز استان البرز نیست، این پایانه 22 شرکت مسافربری را در خود جای‌داده است، افزود: در سنوات گذشته 40 هکتار زمین در جنوب آزادراه برای احداث پایانه مسافربری کرج در نظر گرفته شد که به دلایل مختلف از مساحت زمین کاسته و به دلیل نبود اعتبار احداث آن محقق نشده است .

میرکتولی با تأکید بر اینکه بهای بلیت دریافتی از مسافران مصوب انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر با تائید سازمان راهداری کشور است، گفت: شبکه سیر مسافری ابتدای شهریور سال جاری در سراسر کشور اجرا خواهد شد .

وی تأکید کرد: با استفاده از سامانه «سپهتن» برخورد لازم با متخلفان جاده‌ای صورت خواهد پذیرفت، این سامانه برای حمل‌ونقل عمومی و رانندگان اتوبوس آثار مثبتی را به همراه خواهد داشت .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه نگهداری پل‌های هوایی مکانیزه در جاده‌ها مشکل است و کارشناسان توصیه‌ای بر این مهم نداشته‌اند، تصریح کرد: طرح شیب‌راهه برای این پل‌ها در جاده‌ها در نظر گرفته‌شده که بنا داریم در استان البرز اجرایی شود .

میرکتولی بابیان اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد به آزادراه‌های واقع در استان البرز یکی از مشکلات اساسی محسوب می‌شود، گفت: وجود این تعداد ورودی و خروجی به‌گونه‌ای شده که نمی‌توان عنوان اتوبان را به این راه‌ها نسبت داد .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز بیان کرد: برای هر لاین عبور و مرور بایستی 150 متر رمپ داشته باشیم، در هیچ جای اتوبان چنین چیزی را شاهد نیستیم از طرفی باید به این مهم اشاره کرد که ورود و خروج به اتوبان شرایط و قوانین خاص خود را دارد که باید موردتوجه قرار گیرد از طرفی باید به این نکته اذعان داشت که با همکاری دادستانی بیش از 10 مورد تجاوز به حریم راه در کرج اعمال قانون شده است .

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.