| کد خبر ۳۰۷۴۹۰
کپی شد

اصلاح 8600کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور

مدیرکل بهره برداری از آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از اجرای بخش اول برنامه جامع پیاده سازی و توسعه جامع مدیریت بهسازی و نگهداری آزادراه های کشور خبر داد.

تین نیوز |

مدیرکل بهره برداری از آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از اجرای بخش اول برنامه جامع پیاده سازی و توسعه جامع مدیریت بهسازی و نگهداری آزادراه های کشور خبر داد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد جورابچی  با اشاره به اجرای بخش اول برنامه جامع پیاده سازی و توسعه جامع مدیریت بهسازی و نگهداری آزادراه های کشور از ابتدای مهر ماه سال 1403 تا مهرماه 1404 اظهار کرد: این برنامه با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و شرکت مهندسین مشاور ذی صلاح برای حدود هشت هزار و 600 کیلومتر-خط از آزادراه های مشارکتی کشور با دستگاه های پیشرفته اسکنر جاده ای و همچنین مغزه گیری آسفالت و چاهک های دستی اجرا شد.

وی با اشاره به تداوم اجرای این برنامه جامع مطالعاتی و بررسی های دقیق آن طی مدت سه سال افزود: هدف از اجرای این برنامه سنجش وضعیت رویه آسفالت و لایه های مقاطع مختلف آن با رویکرد علمی مدیریت نگهداری و بهینه سازی هزینه های نگهداری آزادراه های کشور است.

جورابچی خاطرنشان کرد: مطالعات شبکه آزادراهی با دستگاه اسکن لیزر برای احصای ابرای از داده انجام می شود تا بررسی ریزترین تَرَک ها و مشکلات سطح و عمق لایه های روسازی قابل تحلیل دقیق و آسان شود و علاوه بر آن آزمایشات میدانی نظیر FWB ، گرُگیری و سایر آزمایشات از جمله سنجش ناهمواریIRI نیز در کل شبکه برداشت می شود.

مدیرکل بهره برداری از آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از اجرای برنامه در بخش اول برداشت های سطحی و عمقی شبکه آزادراهی و کار مطالعاتی بخشی از محورها بر اساس داده های برداشت شده را یادآورشد و گفت: در این راستا آموزش های تخصصی لازم به همکاران شرکت های آزادراهی علاوه بر کار مطالعاتی نیز به سرعت در حال انجام است تا اپراتورها بتوانند کار تحلیلی را جداگانه در هر شرکت  انجام دهند و اقدامات عملیاتی نیز همزمان بر اساس خروجی های تحلیلی فوق و نیاز  مقاطع شبکه اجرا شود.

جورابچی، تصریح کرد: بدیهی است بر اساس داده های آماری برداشت شده از شبکه و تحلیل های پیش گفته عملیات نگهداری و بهسازی آسفالت به دلیل رویکرد علمی و ابزارهای دانشی در ذات خود بهره وری لازم را چه به لحاظ هزینه ای و چه عملکردی به همراه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.