| کد خبر ۳۰۵۲۷۶
کپی شد

◄ ۱۴ سازه بزرگ شامل ۱۵ تونل و ۵ پل در مسیر جلفا–کلاله ساخته می‌ شود

هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اهمیت محور ۱۰۷ کیلومتری جلفا–کلاله گفت: در این پروژه ۱۵ تونل و ۵ پل بزرگ احداث می‌ شود که نقش مهمی در ارتقای ایمنی و افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور خواهد داشت.»

۱۴ سازه بزرگ شامل ۱۵ تونل و ۵ پل در مسیر جلفا–کلاله ساخته می‌ شود
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل گفت: محور ۱۰۷ کیلومتری جلفا - کلاله در استان آذربایجان شرقی به دلیل قرارگیری در مرزهای شمال غربی و اتصال مستقیم به پایانه های مرزی جلفا، نوردوز و کلاله، جایگاه ویژه ای در مبادلات تجاری و ترانزیتی کشور دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در بازدید مشترک با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پروژه بهسازی و تعریض محور ۱۰۷ کیلومتری جلفا - کلاله، این طرح را یکی از مهم ترین پروژه های مرزی کشور دانست و گفت: با افزایش سقف اعتبارات و تجهیز کامل ماشین آلات، روند اجرا شتاب خواهد گرفت.

آذربایجان و ایران پروژه پل کلاله آق‌ بند را تا پایان سال تکمیل می‌ کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید که با همراهی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس، رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، نجف زاده، نماینده خوی و نوین، نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز، انجام شد، با تأکید بر اهمیت این پروژه گفت: محور ۱۰۷ کیلومتری جلفا - کلاله به دلیل قرارگیری در مرزهای شمال غربی و اتصال مستقیم به پایانه های مرزی جلفا، نوردوز و کلاله، جایگاه ویژه ای در مبادلات تجاری و ترانزیتی کشور دارد. در این پروژه بیش از ۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۵ دستگاه تونل و ۵ پل بزرگ پیش بینی شده و حجم آسفالت نیز بالغ بر ۳۹۰ هزار تن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه افزود: اکنون بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و حدود ۹۰۰ نیروی انسانی متخصص شامل پیمانکار، مشاور و آزمایشگاه در این پروژه فعال هستند. البته صعوبت های متعددی نظیر عبور مسیر از حاشیه رودخانه ارس، شرایط کوهستانی و محدودیت های ناشی از تأسیسات زیربنایی و میراث فرهنگی، اجرای پروژه را پیچیده کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیگیری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و هماهنگی های صورت گرفته، موضوع افزایش سقف اعتبارات پروژه در دستور کار است. تا کنون حدود ۲ همت پرداخت شده اما برای تکمیل پروژه به حداقل ۱۲ همت دیگر نیاز داریم. قرار است سازمان برنامه و بودجه با دستور ریاست مجلس و پیگیری نمایندگان، تأمین مالی را تسریع کند.

بازوند ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی از کیلومتر صفر تا ۵۸ در دست اجراست و با افزایش اعتبارات، پیمانکار از کیلومتر ۵۸ تا ۱۰۷ نیز با سرعت بیشتری وارد عمل خواهد شد. هدف گذاری این است که با تأمین نقدینگی و حضور فعال پیمانکار، مدت زمان اجرای پروژه کاهش یافته و این مسیر ترانزیتی زودتر به بهره برداری برسد.

وی این طرح را بزرگ ترین پروژه راهی در منطقه ارس دانست و اظهار داشت: بهره برداری کامل از محور جلفا - کلاله علاوه بر ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات، ظرفیت ترانزیتی کشور در مرز با ارمنستان، آذربایجان و نخجوان را به شکل چشمگیری افزایش می دهد و نقشی کلیدی در توسعه پایدار منطقه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.