◄ آذربایجان و ایران پروژه پل کلاله آق بند را تا پایان سال تکمیل می کنند
رئیس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی از بهره برداری پل کلاله–آقبند تا پایان سال خبر داد و گفت: با تکمیل پل، ظرفیت تردد کامیون ها در مسیر اتصال آذربایجان به نخجوان از طریق ایران افزایش می یابد.

امین ترفع، رئیس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی ساخت پل جدید کریدور ارس در سمت ایران و تکمیل عملیات در سوی آذربایجان، اعلام کرد: «پروژه پل کلاله آق بند تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و با افتتاح آن، ظرفیت تردد کامیون ها در مسیر اتصال آذربایجان به نخجوان از طریق ایران به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.»
به گزارش تین نیوز، درباره امکان انحراف در مسیر کریدور زنگزور اظهار داشت: علمیات توسعه ظرفیت جاده جلفا به کلاله در حال انجام است و ظرفیت بسیار بالایی دارد و کشور جمهوری آذربایجان به طور مستمر روند پیشرفت پروژه را از ایران پیگیری می کند.
وی ادامه داد: علمیات ساخت پل در این مسیر توسط آذربایجان در مسیر کلاله- آق بند در حال اجرا است، پیشرفت بالایی دارد و در سمت آذربایجان علمیات ساخت پل تکمیل شده است. در سمت ایران هم بیش از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال این پل به افتتاح می رسد.
رییس مرکز امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه علمیات اجرایی اتصال آذربایجان به نخجوان از مسیر ایران با پل ها و جاده های جدید در حال اجرا است و دو کشور هنوز در حال پیگیری راه اندازی این مسیر هستند، گفت: همین الان هم این مسیر بین کشورها برقرار است و بعد از فروپاشی شوروی و استقلال کشورهای قفقاز و آسیای مرکزی، اتصال آذربایجان و نخجوان همواره در این سال ها از مسیر ایران بوده است.
ترفع تاکید کرد: کریدور ارس مسیر جدیدی نیست و در تمام سال های گذشته وجود داشته و اتفاق جدید در این کریدور ساخت پل جدید در این مسیر است و با احداث این پل ظرفیت جاده اتصال آذربایجان به نخجوان از کلاله به جلفا افزایش پیدا می کند.
وی در پاسخ به این سوال که این مسیر با احداث پل جدید چه ظرفیتی برای ترانزیت و عبور کالا را خواهد داشت، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ٢۵٠ کامیون ظرفیت تردد در این مسیر را دارد و می توان این عدد را افزایش داد.