| کد خبر: 269190 |

آمادگی فنی برای اجرای راه آهن رشت آستارا وجود ندارد

در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راه آهن رشت آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راه آهن رشت آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو، موضوع در کمیسیون مشترک هم مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، خیرالله خادمی در سفر اخیر هیات روسی به ایران موضوع انعقاد قرارداد اجرایی راه آهن رشت آستارا در کمیسیون مشترک مطرح نشد. از آنجایی که هنوز آمادگی فنی برای اجرای پروژه وجود ندارد، از این رو، موضوع در کمیسیون مشترک هم  مطرح نشد و به زمان دیگری موکول شد.

خادمی درباره تعیین تکلیف انعقاد قرارداد اجرایی راه آهن رشت آستارا با روسیه اظهار داشت: وی درباره تعیین قیمت نهایی این قرارداد، گفت: برای انعقاد قرارداد اجرایی راه آهن رشت- آستارا، روس ها باید قیمت نهایی قرارداد را اعلام کنند و روس ها هم هنوز قیمت نهایی قرارداد را به شرکت ساخت اعلام نکردند. باید توجه داشت قرارداد راه آهن رشت- آستارا قرارداد مهمی است و مذاکرات در این باره با روس ها به طور مستمر در حال انجام بوده و این پروژه مهم نیاز به مطالعات دارد که از سمت دو طرف این اقدامات در حال انجام است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 12 4

    این درست است که روس ها اگر خود سرمایه گذاری کنند عبور بار از این محور هم تضمین می شود اما مذاکره برای مذاکره هم صحیح نیست یعنی باید یک بازه نرمالی تعریف شود و بعد از آن اگر روس ها ورود نکردند خودمان منابع ساخت قطعه ریلی رشت آستارا را تامین کنیم ما اگر این زیرساخت را بسازیم باخت نخواهیم داد حتی اگر روس ها در عبور بار هم تعلل کنند , چون هم باعث ارتقای زیست و سطح انواع کسب و کار در منطقه می شود هم بالاخره بخشی از بار بین المللی را هم جذب خواهد کرد همه چیز هم بحث مالی اقتصادی ندارد مثلا می شود لشگر 16 زرهی قزوین را ریلی به مرز آستارا رساند تا در صورت لزوم , عملیات انتقال نیرو با حجم و سرعت بیشتری انجام بشه .
    ما تجربه چابهار و هند را داریم 2 دهه مذاکره کردیم برای مذاکرات بعدی ! حتی در هند شاهد چرخش کلی حکومت حاکم هم بودیم اما رفتار هندی ها تغییری نکرد و هنوز در دهلی , تور گردش چابهار متقاضی دارد ! یعنی این رفتار از جایی بالاتر از حکومت هند ناشی می شود هندی که مشترک المنافع انگلیس هم هست و فرماندار بریتانیا در این کشور حضور دارد . 2 دهه مذاکره کردیم اونم برای 70 80 میلیون دلار !
    کشور نباید معطل بماند بالاخره یک جا بتوانند ما را تحریم می کنند یک جا بتوانند ضربه نظامی امنیتی می زنن و ... یکجا هم سراغ سایر طرح ها می رن مثل معطل کردن کشور ما , شما همین بندر چابهار را می توانستید با سرمایه گذاری بخش خصوصی خودمان توسعه بدین به این شکل که به این همه صنایع عریض و طویل بزرگ , قدیمی و حتی مدرنی که داریم در اراضی پس کرانه بندر چابهار زمین و معافیت مالیاتی و یکسری شرایط مناسب صادراتی می دادین که بیان و کارخانه های تکمیل بسازن و در مقابل در بندر چابهار سرمایه گذاری هایی داشته باشن به عنوان مثال این همه صنایع بزرگ غذایی داریم که حداقل 2 3 تاشون می توانند برندهای مطرح و محبوب جهانی باشند این ها با چنین طرحی می توانستند مثلا یکسری سیلو و سردخانه در این بندر احداث کنند به همین شکل , خود بندر هم تامین بار و گردش مالی می شد و از این سوت و کوری در می آمد یا این همه کارخانه تولید لوازم و مصالح ساختمانی داریم مثل کارخانه های کاشی سازی که باز این ها می توانستند سرمایه گذاری هایی در بندر داشته باشند امثال تراکتورسازی و هپکو و ... را داریم باز این ها می توانستند در زمینه کاری خود یکسری سرمایه گذاری در بندر بکنند یا کلی صنایع بزرگ در اراک داریم و ... شما که برای 2 دهه دنبال 70 80 میلیون دلار دوییدین می توانستید همین 70 80 میلیون دلار را خورد خورد از دل همین کشور تامین کنید و البته چند 10 هزار شغل جدید هم در این منطقه ایجاد کنید انشاله تجربه کنیم نشود که به سال 1425 برسیم مقامات امروز ما و روسیه به بازنشستگی برسند و بعد مقامات جدید بگویند خوب مذاکره با روس ها ادامه دارد !!!!!!!! "مذاکره باید بازه داشته باشد ."

  • ناشناس 5 2

    هزینه اجرای راه آهن رشت-آستارا حداکثر ۶۰۰ میلیون یورو است.
    سقف خط اعتباری روسیه ۱.۶ میلیارد یورو است. در حالیکه طرف روس و شرکت کاسپین سرویسز مبلغ ۲.۶ میلیارد یورو را برای اجرای این طرح پیشنهاد داده است.

    • محمدنژاد 2 0

      چه خبرههه؟!!
      چرا اینجوریی؟؟!!
      چه اصراریه با این عدد قرارداد بستن؟؟!
      مگه خودمون نمیتونیم با یک سوم ش این راه آهن و بسازیم؟؟!!!

  • ناشناس 9 1

    آقای خادمی میخواهد به هر قیمتی در پست شان باقی بمانند. بقا ایشان منجر به لطمات بدی شده و خواهد شد. رشت- آستارا یکی از همین دسته لطمات بزرگ ایشان است.
    بنظر میرسد ۸ سال مدیرعاملی ایشان بر شرکت ساخت کفایت میکند

  • یاسین 7 1

    چی رو دارید مطالعه میکنید نزدیک یکساله

  • کارشناس ریلی 1 0

    باسلام
    جناب آقای دکتر خادمی در صورت امکان منظورتان از آمادگی فنی را توضیح دهید واقعا یعنی چی؟
    برادر من مشکل اینست که اولا شرکت ساخت وتوسعه راه آهن فاقد کارشناس خبره برای جلسات فنی می باشد از سوی دیگر شرکت مدیر طرح شما هم فغاقد کارشنایان خبره در این حوزه است که مقابل کارشناسان بسیار خبره روسی بنشینند و لذا نتیجه قطعا این خو اهد بود که کلاه سر شما خواهن گذاشت تجربه نشان داده که قیمت روسها همیشه ود همه پروژه ها دو تا سه برابر است مگر اینکه طرفهای خبره جلوی ایشان باشند که اینجا متاسفانه شما دو هیچ عقب هستید
    به نظر من از افراد متخصص وخبره کمک بگیرید تا سریعتر و با قیمت مناسبتر به نتیجه برسید
    وگرنه روسها خوب بلد هستند قیمت بالا را توجیه کنند
    ضمنا قیمت های بین المللی ساخت راه آهن کاملا روشن است با یک جستجو در اینتذنت و تحلیل آنها به راحتی می توانید بفهمید پروژه چقدر هزینه دارد.