| کد خبر: 257737 |

◄ تکمیل و بهره‌ برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری+ نام آزادراه ها

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری برنامه ریزی شده است.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری برنامه ریزی شده است.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی 29 خرداد افزود: برای سال جاری شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه ها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل سه برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه ها در کشور محسوب می شود.

وی افزود: بهره برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز اصفهان که طولانی ترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر، باقیمانده آزادراه منجیل رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین رشت به طول ۸.۵ کیلومتر که حدود ۷.۵ کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامه هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در برنامه تکمیل و بهره برداری امسال قرار دارد.

خادمی همچنین تکمیل و بهره برداری از بخشی از آزادراه مرند تبریز و بخشی از آزاد راه مراغه هشترود را از دیگر برنامه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد.

به گفته وی، سهم دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه های بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان است که ضرورت دارد تا این سرمایه برای تکمیل پروژه ها تخصیص یابد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 3 0

    سلام .درخصوص استفاده از آزاد راه مگر نباید برای کاربران استفاده از آزادراه اختیاری باشد نه اجباری اگر من نخواهم از بزرگراه استفاده کنم مگر نباید جاده قدیم یا جایگزین داشته باشند وکه بنده از آن عبورکنم .خدمت مدیریت بزرگراه زنجان تبریز عرض کنم چرا من باید مجبور باشم از سمت میانه به زنجان اجبارا از آزادراه عبورکنم و از نیک پی به زنجان جاده قدیم را کامیون ممنوع زده اند تا کامیونها مجبورباشند از آزادراه عبورکنند من اگر نخواهم از آزادراه عبورکنم چرا باید پلیس راه زنجان میانه جریمه کامیون ممنوع دربیابان را برای من صادرکند چرا مدیریت آزادراه با پلیس هماهنگی کرده که کامیونها را مجبورکنند از آزادراه عبورکنند.پلیس محترم راهور باید پاسخگو باشد .