| کد خبر: 256465 |

تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همچنین تغییر مد حمل ونقل از جاده ای به ریلی در اولویت قرار دارد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همچنین تغییر مد حمل ونقل از جاده ای به ریلی در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل ونقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر مهندسی راه آهن گفت: با توجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه و به منظور بهره مندی از مزایای ترانزیت ملی و بین المللی، در حال حاضر توسعه شبکه ریلی کشور در قالب ۴ کریدور اصلی با تمرکز بر اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ارزان، به صرفه و سبز معرفی کرد و گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای تغییر مد حمل و نقل از جاده ای به ریلی، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و رفع گلوگاه های شبکه ریلی کشور است و این هدف در حال حاضر با طراحی و اجرای ۴ کریدور ریلی و اتصال آن به بنادر مهم و مبادی ورودی و خروجی کشور دنبال می شود.

وی ادامه داد: موقعیت ویژه ایران در منطقه از دیرباز تاکنون نشان می دهد با تکمیل شبکه حمل و نقل و ممتد کردن مسیرهای ریلی می توان از ظرفیت های موجود به ویژه بنادر جنوبی و شمالی کشور بهره مند شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در این همایش از تصویب ۴ کریدور اصلی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیرها خبر داد و گفت: کریدور ریلی شرق به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از ایستگاه چابهار تا یونسی در شرق کشور اولین کریدور است که احداث ۶۰۰ کیلومتر بخش جنوبی آن در حال انجام است و انعقاد قرارداد ۲۸۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست.

خادمی از خط ریلی بندرعباس - آستارا به عنوان کریدور ترانزیتی شمال- جنوب مرکزی کشور و مهمترین کریدور کشور یادکرد و ادامه داد: تکمیل کریدور شمال- جنوب موجب اتصال به کشور آذربایجان در شمال و اتصال به هند از طریق بندرعباس می شود و تکمیل شدن حدفاصل رشت تا آستارا، مسیر ترانزیت کالا در کریدور بین المللی هند تا شمال اروپا را ۶ هزار کیلومتر کوتاه تر می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اتصال بندر امام خمینی(ره) به آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان و همچنین اتصال بوشهر به شبکه ریلی را دو کریدور دیگر معرفی کرد و افزود: اتصال بوشهر به شبکه ریلی موجب استفاده از ظرفیت های این بندر می شود. در حال حاضر این مسیر تا شیراز تکمیل شده است و با تکمیل حدفاصل شیراز تا بوشهر و از آنجا تا عسلویه به طول ۵۰۰ کیلومتر این کریدور نیز به صورت پیوسته در دسترس قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۴ کریدور را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵.۸ میلیون یورو اعلام کرد.

خادمی خودکفایی در تولید ریل را از دستاوردهای مهم در توسعه شبکه حمل و نقل کشور دانست و گفت: تولید ریل مورد نیاز ساخت شبکه ریلی در داخل کشور، همچنین استفاده از ریل طویل در مسیر چابهار به زاهدان به عنوان اولین مسیر ریلی جدید از دیگر اقدامات برای تسریع در تکمیل شبکه ریلی محسوب می شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی بومی سازی ساخت خطوط ریلی با استفاده از توان فنی و مهندسی بالای کشور را از افتخارات ملی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در بخش زیرسازی، روسازی، ادوات و تجهیزات ریلی از دیگر دستاوردهای صنعت ریلی کشور است که با توجه به توان فنی، مطالعاتی و اجرایی مهندسان کشور در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تکمیل کریدورهای ریلی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 1 0

    باید به آقای خیرالله خادمی تبریک گفت به خاطر اطلاعات دقیق شان از کریدور ریلی کشور ! مدیر باسابقه، کریدور ریلی کرمانشاه به خسروی و شلمچه به بصره کریدور غرب کشور مثل اینکه فراموشتان شده !؟

  • فرشاد 0 0

    درخصوص کریدور شرق اگر ابتدا مسیر بم ایرانشهر چابهار ساخته می‌شد از لحاظ حمل بار بهتر بود و از سمت بافق به راه آهن خراسان وصل میشد زیرا ایرانشهر و چابهار در مسیر اصلی بود و فقط ایرانَشهر تا بم لازم بود ساخته شود ولی از ایرانشهر به خاش و زاهدان و بیرجند تا یونسی شاید ۱۰۰۰کیلومتر راه آهن باید ساخته شود هرچند که می‌بایست این مسیر هم ساخته شود.