| کد خبر: 255926 |

◄ ذوب آهن اصفهان بازوی قدرتمند توسعه شبکه ریلی با تولید 100 هزار تن ریل استاندارد

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد این شرکت با تولید 100 هزار تن ریل استاندارد و تحویل آن به پروژه های توسعه ای بخش ریلی به بازوی توانمند گسترش شبکه ریلی کشور تبدیل شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد این شرکت با تولید 100 هزار تن ریل استاندارد و تحویل آن به پروژه های توسعه ای بخش ریلی به بازوی توانمند گسترش شبکه ریلی کشور تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، توسعه شبکه ریلی کشور در نقاط مختلف و سراسر ایران به صورت مستمر ادامه دارد و نکته قابل توجه این که گسترش شبکه ریلی با کمک شرکت ذوب آهن اصفهان و بدون نیاز به واردات ریل در حال انجام است.

ریل یکی از اصلی ترین ملزومات و نهاده های توسعه شبکه راه آهن است و آلیاژ مخصوص تولید این نهاده مهم حوزه حمل و نقل تا پیش از تولید در شرکت ذوب آهن، در کشور تولید نمی شد.

با تلاش های این شرکت اکنون ریل استاندارد در داخل کشور تولید و بدون محدودیت به پروژه های توسعه ای ریلی عرضه می شود. حرکت مثبت و سازنده ذوب آهن در تولید ملی موجب شده است که مسئولان مختلف کشور از این شرکت تقدیر کرده و مسئولان ذوب آهن در جلسات توسعه شبکه ریلی حضور مستمر داشته باشند.

به تازه گی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از تلاش ذوب آهن اصفهان در جهت تامین ریل مورد نیاز پروژه های خط آهن کشور قدردانی کرد.

تلاش ذوب آهن برای جلوگیری از خروج ارز با تولید محصولات ارزش آفرین

وی که پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در جلسه ای با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس سخن می گفت، بیان کرد: از عملکرد شرکت ذوب آهن در تامین ریل مورد نیاز پروژه های توسعه شبکه ریلی رضایت کامل داریم.

وی همچنین در تماس تلفنی با صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دستور لازم جهت پرداخت مطالبات این مجتمع عظیم صنعتی از شرکت زیرساخت و تهاتر با مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن را صادر کرد.

مهدی کوهی  نیز در این جلسه اظهار کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان قدیمی ترین مجموعه فولادسازی کشور همواره در کنار دولت و در خدمت مردم عزیز کشورمان بوده و هست و تمام سعی خود را برای تولید محصولات ارزش افزا جهت جلوگیری از خروج ارز می کند که نمونه بارز آن تولید ریل مطابق استانداردهای جهانی است.

وی همچنین از همکاری نزدیک ذوب آهن با شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: تولید محصولات جدیدی همچون ریل ملی و تامین شصت و هشت مکانیزم مرتبط با حوزه ریلی از جمله دریچه کشویی، قطعات یدکی، چرخ و محور قطار و ... حاصل این همکاری بوده است.

 شایان ذکر است تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار تن ریل مطابق استانداردهای روز دنیا و بالاترین کیفیت در ذوب آهن اصفهان تولید و تحویل گردیده و حدود ۶۰ هزار تن آن نیز در محورهای ریلی اقصی نقاط کشور نصب شده است.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 2 1

    باسلام
    مدیر عامل محترم ذوب آهن لطفات بفرمایند در طول چند سال این 100 هزارتن ریل را تولید کرده اند وبه چه قیمتی هم تحویل داده اند اینگونه می توانیم ارزیابی کنیم که ایا این کار صرفه اقتصادی دارد یا خیر اگر قرار باشد زمان تولید بالا باشد وقیمت ها هم بالا باشند بلای خودرو سازی سر ما خواهد امد قطعا پروژه های ریلی کشور عقب می افتد و لذا ما دچار مشکل عقب افتادگی در توسعه ریلی خواهیم شد کلی صحبت کردن توسط مدیر عامل ذوب آهن البته مسبوق به سابقه است زیرا در یک جلسه حضوری هم وقتی این سوال ها را از ایشان کردیم پاسخی نداند ریل یک محصول مهم استراتژیک وهمچنین با اهمیت در صنعت ریلی از منظر ایمنی می باشد ولذا لازم است با در نظر گرفتن این موارد ایشان صحبت های دخود را بیان کنند