| کد خبر: 247309 |

راه آهن چابهار تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های کشور با بیان این که برای تکمیل راه آهن چابهار ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: پیش بینی می شود این طرح تا ۱۴۰۳ به پایان برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های کشور با بیان این که برای تکمیل راه آهن چابهار ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: پیش بینی می شود این طرح تا ۱۴۰۳ به پایان برسد.

​به گزارش تین نیوز،  خیراله خادمی گفت: بزرگ ترین طرح ریلی کشور، چابهار است که نزدیک 1.9 میلیون متر مکعب بتون ریزی دراین طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه از 628 کیلومتر مسیر ریلی بندر چابهار تا زاهدان 35 کیلومتر پل و تونل است، خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح 74 درصد بوده وکار های زیر سازی روبه اتمام است.

مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیر بنا ها افزود: این مسیر ریلی به چند فاز تقسیم شده فاز اول زاهدان - خاش به طول 155 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 98 درصد است که بعد از بازدید کارشناسی راه آهن شرایط برای بهره برداری فراهم میشود فاز دوم از چابهار به نیک شهر است وفاز سوم قسمت میانی طرح که صعب العبور وکوهستانی است نیز با روند خوبی پیش رفته است برای تمام این محور 12 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

خادمی یادآور شد: سال 98 از صندوق توسعه ملی 300 میلیون یورو برای این طرح اختصاص یافته است حدود 3500 نیرو در این طرح مشغول به فعالیت هستند، پیش بینی می شود این طرح تا 1403 به پایان برسد و برای تامین مالی این طرح هم از تهاتر نفتی و صندوق توسعه ملی استفاده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    پس لازم شد تا سال ۱۴۰۳ هم بمانید تا این پروژه بهره برداری شود.
    علی برکت اله.