| کد خبر: 241793 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ اجرای پروژه ریل گذاری چابهار تا زاهدان و میلک طی دو سال آینده

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام شود.

تین نیوز
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام شود.
 به گزارش تین نیوز علی اکبر صفایی این مطلب را سوم دی ماه 1400 در بازدید از بندر چابهار عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در تقویت بندر چابهار و توسعه سیستان و بلوچستان، اتصال ریلی این بندر  یکی از اولویت های سازمان بنادر است.
وی افزود: طی دو سال آینده پروژه ریل گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام می شود و اعتبار ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای اتصال ریل به بندر چابهار نیز جذب خواهد شد.
صفایی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن ظرفیت بندر چابهار استفاده می شود لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا میزان فعالیت این بندر افزایش پیدا کند.

معاون وزیر راه درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار، خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی انجام شده و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد، افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود.
صفایی افزود: حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشورهای همسایه و CIS می تواند به رونق چابهار کمک کند.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تبريزي ديروز 0 0

    اطلاعات اشتباه به ايشان داده اند و اين پروژه ها طي دو سال ساخته نخواهند شد. نمي داند كه مسير زاهدان ميلك هنوز پيمانكار ندارد و ساخت آن 5 سال طول مي كشد چون بخشي از آن كوهستاني است.