| کد خبر: 198542 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ تدوین دستورالعمل در کاهش هزینه‌های روسازی

به منظور کاهش هزینه‌های اجرای رویه‌های آسفالتی، دستورالعمل جدیدی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت:‌ به منظور کاهش هزینه‌های اجرای رویه‌های آسفالتی، دستورالعمل جدیدی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در یازدهمین همایش ملی قیر، آسفالت و ماشین‌آلات ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بهبود وضعیت روسازی راه‌های کشور گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با روش‌های نوین، کارهای مثبتی در حال انجام است اما در این مسیر نیاز به تلاش بیشتری حس می‌شود.

 خادمی اعلام کرد: حدود ۶۰ درصد قیر در پروژه‌های وزارت راه‌ و شهرسازی و ۴۰ درصد دیگر در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

وی افزایش قیمت قیر را یکی از نادرترین نرخ‌های افزایش یافته در کشور اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود  با روش‌های سنتی نمی‌توانیم عملکرد مناسبی در طراحی، اجرا و نگهداری راه‌ها انتظار داشته باشیم.

خادمی افزود: در سال‌های گذشته قیر ۳۰ درصد هزینه رویه آسفالتی را تشکیل می‌داد، اما امروز به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه قیمت قیر نیز از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از روش‌های نوین در اجرای روسازی را گام مهمی در این راه برشمرد و گفت: تغییر رویکرد در روش‌های طراحی و اجرا به ویژه در روسازی راه‌ها موجب کاهش هزینه‌های راهسازی و صرفه‌جویی در منابع ملی است.

وی توجه به طراحی‌ مسیر و افزایش ریسک پذیری مطالعات را موجب بهینه شدن هزینه‌های اجرا دانست و گفت: افزایش کیفیت قیر مصرفی و آسفالت یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه‌های نگهداری راه‌ها است که با کنترل کیفیت دقیق، می‌توان عمر لایه‌های روسازی را طولانی‌تر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از تدوین دستورالعمل جدیدی در این حوزه خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه‌های اجرای رویه‌های آسفالتی دستورالعمل جدیدی با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین است.

خادمی در تشریح روش‌های کارآمد در این زمینه به تغییر پروسه تولید قیر در کارخانجات اشاره کرد و افزود: در این زمینه نظارت بر کارخانه‌های تولید آسفالت هم نیاز به بازنگری دارد که هم‌اکنون در شورای عالی شرکت ساخت و توسعه مقرر است که برای ناظران آزمون توانمندی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: استفاده از نیروهای اجرایی ماهر، متخصص و با تجربه از سوی پیمانکاران می تواند درصد بالایی از مشکلات در اجرای روسازی را کاهش دهد و با توجه به استفاده از ماشین‌آلات به روز در پروژه‌ها، آموزش و افزایش مهارت دست‌اندرکاران بیش از گذشته احساس می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.