| کد خبر: 197787 |

سفر به خراسان رضوی؛

◄ بهره برداری بخشی از کریدور جنوب به شمال شرق کشور

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: در راستای توسعه مناطق محروم کشور و گسترش شبکه راه‌های ارتباطی استان خراسان رضوی بخش دیگری از کریدور جنوب به شمال شرق کشور بهره برداری و عملیات اجرایی 28 کیلومتر از محور سنگان- تربت حیدریه با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: در راستای توسعه مناطق محروم کشور و گسترش شبکه راه‌های ارتباطی استان خراسان رضوی بخش دیگری از کریدور جنوب به شمال شرق کشور بهره برداری و عملیات اجرایی 28 کیلومتر از محور سنگان- تربت حیدریه با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی 28 کیلومتر از محور سنگان- تربت‌حیدریه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: این محور نقش مهمی در  انتقال سنگ آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور  دارد و یکی از مهمترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی  باند دوم محور سنگان- تربت حیدریه در دو قطعه اجرایی آغاز می‌شود که قطعه یک به طول 16 کیلومتر با اعتبار هزار و 14 میلیارد ریال و قطعه 10 به طول 12 کیلومتر با اعتبار 568 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح حجم عملیات اجرایی در قطعه یک این پروژه گفت: 371 هزارمتر مکعب خاکبرداری، 860 هزار متر مکعب خاکریزی، 21 هزار متر مکعب بتن ریزی و بنایی، 288 هزار متر مکعب اساس و زیراساس، 107 هزار تن آسفالت در این قطعه انجام می‌شود.
خادمی افزود: 705 هزار متر مکعب خاکبرداری، 359 هزار مترمکعب خاکریزی، 21 هزار متر مکعب بتن و بنایی، 116 هزار متر مکعب اساس و زیر اساس و 71 هزار تن آسفالت نیز بخش دیگری از عملیات اجرایی قطعه 10 این پروژه به طول 12 کیلومتر است. 
 
بهره برداری بخش دیگری از کریدور سراسری جنوب به شمال شرق کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح 10 کیلومتر دیگر از بزرگراه مهنه- گناباد در این سفر خبر داد و گفت: در راستای تسهیل سفر زوار بارگاه حرم ثامن‌الحجج از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور و ترانزیت بار به سمت آسیای میانه و افغانستان امروز بخش دیگری از بزرگراه مهنه- گناباد زیر عبور قرار گرفت.
خادمی با تاکید بر اهمیت این کریدور در توسعه ترانزیت کالا و مسافر گفت:‌ با توجه به اهمیت سواحل مکران و موقعیت بی نظیر بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان، تکمیل هرچه سریعتر این کریدور یکی از اولویت‌های اساسی است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه بزرگراه مهنه- گناباد را بخشی از این کریدور معرفی کرد و گفت:‌ این محور 67 کیلومتر است که تاکنون 42 کیلومتر آن به صورت بزرگراه زیر عبور قرار گرفته و امروز شاهد بهره‌بردرای  10 کیلومتر دیگر از آن با صرف اعتبار 150 میلیارد ریال هستیم.
وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده محور را 82 درصد اعلام و عنوان کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی 15 کیلومتر باقیمانده از این محور 250 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بخش‌ اعظمی از محور بیرجند- مشهد در استان خراسان رضوی و خراسان شمالی در سال‌های گذشته به بزرگراه تبدیل شده است و بخش‌های کمی از این محور در نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی باقی مانده است که با تکمیل هرچه سریعتر ضمن افزایش طول پیوسته بزرگراه و افزایش ظرفیت سرعت، ایمنی نیز افزایش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.