◄ درخواست آخوندی برای تامین اعتبار محورهای منتهی به چابهار
در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامهوبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار اعلام درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.
در نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامهوبودجه برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار درخواست اعتبار ویژه شد.
خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اعلام این مطلب گفت: این مسیرها بندر چابهار را به کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی متصل میکند.
بهگزارش تیننیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خادمی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهادی به دولت گفت: یکی از آنها کریدور شرق-غرب بهموازات سواحل خلیجفارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حدفاصل بندر امام تا مرز بازرگان است.
او بابیان اینکه «در کریدور شرقی-غربی شماره ۱ بهغیراز ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ کیلومتر مذکور نیز در دست مناقصه قرار دارد» گفت: کارکرد این کریدور توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پسکرانهها تا بندر گوادر پاکستان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیریهای انجامشده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس افزود: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوهبر حوزه بنادر و راهآهن در بخش جادهای نیز به جد پیگیر است.
خادمی توسعه زیرساختهای جادهای با توجه به سرمایهگذاریهای خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور میشود در سال آینده شاهد توسعه راههای منتهی به بندر چابهار باشیم.
نیاز به اعتبار ۴۵۰۰ میلیاردتومانی برای تکمیل کمربندیهای بزرگراه ساحلی خزر
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در ادامه به پروژههای بزرگراهی شمال کشور اشاره کرد و گفت: محور بزرگراهی ساحلی دریای خزر تکمیلشده است و هماکنون عملیات احداث کمربندیهای شهرها در دست اجرا است که برای تکمیل پروژههای آن ۴۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار لازم است.
خادمی با اشاره به طرح تعریض محورهای شریانی، به دوبانده و چهارخطه محور فیروزکوه بیان داشت: سال گذشته تمامی بخشهای برونشهری این محور حدفاصل تهران تا قائمشهر بهطور کامل چهارخطه شد و با توجه به اینکه بخشیهایی از محور فیروزکوه از داخل شهرها عبور میکند، تمرکز شرکت هماکنون در بخش برونشهری، منظر آرایی و ارتقا ایمنی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خاطرنشان کرد: طبق طراحی و برنامهریزی صورت گرفته بهزودی عملیات اجرایی ساخت یک دستگاه پل در شهر پل سفید آغاز و حداکثر تا دو سال آینده آماده بهرهبرداری میشود.
معرفی بزرگراههای باقابلیت ارتقا به معاونت توسعه آزادراهها
خادمی به برنامه شرکت برای ارتقا بزرگراهها به آزادراهها اظهار داشت: تعدادی از بزرگراههای کشور که قابلیت ارتقا به آزادراه را داشتهاند شناسایی و به معاونت ساخت و توسعه آزادراهها معرفیشدهاند.
او با تعیینکننده بودن نظر سرمایهگذار برای اجرای این قبیل پروژهها افزود: بیشتر محورهای بزرگراهی کشور در زمره پروژههای قابل ارتقا قرار میگیرند و ازجمله این بزرگراهها میتوان به قطعات مختلف در محور تهران-بندرعباس، کمربندی اراک و محور بیستون-کرمانشاه-حمیل اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژهها در سه بخش درحال پیگیری هستند که دسته اول شامل آنهایی که قرارداد آنها منعقدشده؛ دسته دوم محورهای در دست مذاکره با سرمایهگذار و دسته سوم پروژههای در دست بررسی میشوند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.