| کد خبر: 173691 |

◄ راستاد: اپراتورهای بین‌المللی در تمام بنادر بزرگ فعالیت دارند

دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری بنادر کشور خاتمه یافته است از تکمیل زیرساخت‌های فاز سه بندر شهیدرجایی طی مدت سه سال خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمد راستاد در جلسه سالیانه شورای عالی سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان طی یک سال اخیر و تاکید بر اینکه دوره بلاتکلیفی راهبری پایانه‌های کانتینری در بنادر کشور خاتمه یافته است، اظهار کرد: تا پیش‌ازاین راهبری کانتینری بندر شهیدرجایی به‌صورت موقت و یک‌ساله بود و بدون قرارداد بلندمدت اپراتوری راهبری می‌شد اما در سال گذشته با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در چارچوب قرارداد تعریف‌شده، در دو فاز؛ راهبری کانتینری این بندر مدنظر قرار گرفت و درنتیجه موضوع فاز یک بندر شهیدرجایی به‌صورت MC در دستور کار قرار گرفت تا شرکای خارجی در قالب همکاری با اپراتور داخلی فعالیت‌های مربوطه را پیش ببرند.

وی ادامه داد: در فاز بعدی بندر شهیدرجایی نیز توسعه سرمایه‌گذاری متناسب با مدل مالی امکان افزایش زمان قرارداد را ایجاد کرد و درنهایت در دی‌ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، اپراتوری دو پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی به دو اپراتور داخلی موفق که سابقه طولانی در راهبری پایانه های کانتینری داشتند واگذار شد که نقطه عطفی در راهبری کانتینری بنادر کشور به شمار می‌آید.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی علاوه بر این، برنده مناقصه فاز سه بندرشهیدرجایی اعلام‌شده است و کارگاه این فاز در حال حاضر فعال است. همچنین براساس زمان‌بندی صورت گرفته قرار است طی مدت سه سال زیرساخت‌های فاز سه بندر شهیدرجایی کامل شود وهم زمان با آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد روبناها و تجهیزات خواهیم بود.

راستاد با بیان اینکه در گذشته تلاش‌های بسیاری در جهت تکمیل توسعه بندر چابهار صورت گرفته بود، گفت: بهره‌برداری از مرحله اول توسعه بندر چابهار با حضور رئیس‌جمهوری در اواخر سال گذشته مدنظر قرار گرفت. علاوه بر این قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با شرکت هندی IPGL منعقد شد و قرارداد کوتاه‌مدت دیگری نیز به‌منظور راهبری کوتاه‌مدت با این شرکت منعقد شد.

وی افزود: هندی‌ها انگیزه قابل‌توجهی برای استفاده از بندر چابهار به‌عنوان حلقه واسط صادرات، واردات و ترانزیت دارند و سازمان بنادرودریانوردی به حضور سرمایه‌گذاران و اپراتورهای بین‌المللی به‌عنوان یک هدف مهم و راهبردی نگاه می‌کند و این در حالی است که در بنادر بزرگ دنیا نیز شاهد حضور اپراتورهای چندملیتی هستیم و پایانه‌های متعدد در اختیار اپراتورهای بین‌المللی قرار می‌گیرد و این مهم موجب خواهد شد مزیت رقابتی برای بنادر تجاری جهان ارتقا یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: همچون تجربه موفق در بندر شهیدرجایی، در راستای احیای ترافیک کانتینری بندر امام خمینی (ره) نیز حرکت می‌کنیم و امیدواریم شرایط مرتبط با تحریم به‌گونه‌ای پیش برود که به نحو مطلوب از ظرفیت‌های موجود بهره گیریم و شاهد حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در بنادر کشور باشیم.

راستاد افزود: سازمان بنادرودریانوردی اخیرا رتبه برتر در موضوع توسعه دولت الکترونیک را در جشنواره شهیدرجایی در میان دستگاه‌های اجرایی کسب کرد و این اتفاق به‌طور حتم انگیزه سازمانی را برای پیش برد امور ارتقا خواهد داد.

نهادینه شدن فرهنگ توسعه حمل‌ونقل چندوجهی

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، اضافه کرد: در بندر امام اقدامات مطلوبی در حوزه ریلی صورت گرفته است و ظرفیت‌ها به میزان قابل‌توجهی ارتقا یافته است و درمجموع سازمان بنادرودریانوردی طی یک سال اخیر فرهنگ توسعه حمل‌ونقل چندوجهی به‌ویژه در بخش ریلی را نهادینه کرده است. به همین منظور و با تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ریل پایه کردن بنادر نیز اداره کل حمل‌ونقل چندوجهی و امور لجستیکی در سازمان بنادرودریانوردی تشکیل شد تا بتوانیم به‌صورت هدفمند مسائل مربوط به لجستیک را پیش ببریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.