| کد خبر: 170103 |

◄ اتصال دو مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال

درحال‌حاضر 16 پروژه آزادراهی به‌طور هم‌زمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژه‌ها به هفت هزار و 800 کیلومتر می‌رسد.

تین نیوز

درحال‌حاضر 16 پروژه آزادراهی به‌طور هم‌زمان در ایران درحال اجرا است. خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل با اعلام این خبر گفت: مجموع طول این پروژه‌ها به هفت هزار و 800 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،  خادمی در جلسه کارگروه فنی راه و شهرسازی در فرمانداری خرم‌آباد مسافت آزادراه‌های فعلی کشور را ۱۷ هزار کیلومتر برشمرد و اظهار داشت: بیش از پنج هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و ۱۵ هزار نفر در طرح‌های آزادراهی کشور فعال هستند و تلاش می‌شود تا سال آینده، ۲۸۱ کیلومتر آزادراه بهره‌برداری شود.

او همچنین افزود: از صدسال گذشته با آغاز ریل سازی در کشور تاکنون ۱۳ هزار کیلومتر مسیر راه‌آهن ایجادشده و درحال‌حاضر کار احداث سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر جدید در دست اقدام است.

خادمی روند احداث راه‌آهن‌های جدید را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود امسال سه مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شوند.

خادمی همچنین اضافه کرد: درحال‌حاضر بسیاری از طرح‌های عمرانی شرایط بسیار سختی دارند و با مشکل دسترسی به منابع مالی مواجه هستند.

او افزود: باوجود مشکلات پیش رو، اقدامات بزرگ و طرح‌های کلیدی در بخش‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در دست اقدام است.

 ۳۰ درصد اعتبارات استان‌ها در حوزه راه و شهرسازی تخصیص یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: باید ۲۸ تا ۳۰ درصد اعتبارات استان‌ها در بخش راه و شهرسازی تخصیص یابد در غیر این صورت به این حوزه ظلم می‌شود.

خادمی بیان کرد: درحال‌حاضر طرح راه‌آهن دورود-خرم‌آباد با ۱۱۴ کیلومتر طول، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و راه‌آهن ازنا-الیگودرز-اصفهان مشکلات اعتباری دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل‌ونقل کشور افزود: طرح‌های راه‌آهن در صورت اتصال به مسیرهای سراسری جنوب در ترانزیت بار مؤثر خواهد بود و به همین دلیل مطالعات فاز اول و دوم، عبور خطوط ریلی از پل‌دختر تکمیل‌شده است.

او با اشاره به اشتغال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در طرح‌های آزادراهی و ریلی لرستان اضافه کرد: چنانچه زیرسازی طرح‌ها در استان تکمیل شود، وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار مرحله روسازی را تقبل خواهد کرد.

درحال‌حاضر ظرفیت بنادر ایران در حد مطلوبی است و این ظرفیت درحال‌توسعه است؛ اما در مناطقی مانند استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ترانزیت زمینی کمتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر است و این امر باعث دل‌زدگی سرمایه‌گذاران از فعالیت در این استان‌ها می‌شود.

توسعه مسیرهای آزادراهی و ریلی می‌تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت ایران بکند و باعث شود تا رونق به بنادر کشور نیز بازگردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام راه اهن چابهاررابایدپیگیری کنید زاهدان به چابهار وکرمان به ایرانشهر وراه اهن آستاردرمسیرترانزیت وترانزیت ارزآوراست