| کد خبر: 169688 |

خادمی خبر داد:

◄ راه‌آهن قزوین-رشت مجددا به شرکت ساخت بازگشت

فقط بخش قزوین – رشت مجدداد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بازگشت اما این رفت‌وبرگشت با اتلاف وقت همراه شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تایید خبر بازگشت پروژه راه آهن قزوین-رشت به شرکت ساخت، از بهره برداری از این خط تا چند ماه آینده خبر داد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تین تیور خبر بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین رشت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل را تائید کرد و گفت: فقط بخش قزوین – رشت مجدداً به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بازگشت اما این رفت‌وبرگشت با اتلاف وقت همراه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بخش رشت – انزلی- آستارا به شرکت راه‌آهن واگذارشده است.

وی در خصوص زمان افتتاح این خط، این را هم گفت که احتمالاً تا چند ماه آینده راه‌آهن قزوین – رشت به بهره‌برداری می‌رسد و ادامه داد: در حال حاضر موضوعاتی چون رلواژ، جوشکاری و آماده‌سازی خط مانده است و اکنون هم در حال انجام کارهای اداری و حقوقی پروژه در بازگشت به شرکت ساخت هستیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز در جریان مصوبه‌ای که روز شانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه نهایی شد کار پیگیری اجرایی پروژه ریلی قزوین – رشت – آستارا به‌جای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از سوی شرکت راه‌آهن پیگیری‌ شد که ظاهرا اکنون بخشی از پروژه مجددا به شرکت ساخت بازگشته است.

این انتقال انتقادات زیادی را نسبت به بلاتکلیفی پیمانکار پروژه همراه داشت که ظاهراً کار بهره‌برداری را نیز به تأخیر انداخت.

مسیر ریلی قزوین - رشت به‌عنوان یکی از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی وارد فاز اجرایی شد که تاکنون راه‌آهن شهرهای همدان و کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده و راه‌آهن رشت، ارومیه و خط دوم تبریز نیز در مراحل پایانی خود به سر می‌برند..

طول خط راه‌آهن موجود در کشور هم‌اینک حدود ۱۳ هزار کیلومتر است و بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط جدید در حال اجراست..

پنج استان کشور ازجمله آذربایجان شرقی و غربی و گیلان به‌زودی و در سال جاری به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد..

پنج استان دیگر بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.