| کد خبر ۳۰۷۶۸۱
کپی شد
تعریض و بهسازی قطعه راهبردی کریدور شمال–جنوب با مشارکت بخش خصوصی غاز شد

قطعه ۶۵ کیلومتری آزادراه ساوه–سلفچگان قلب تپنده کریدورهای کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه پروژه تعریض و بهسازی آزادره ساوه-سلفچگان به عنوان قطعه راهبردی کریدور شمال–جنوب، با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود، گفت: این آزادراه نه تنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب می شود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقش آفرینی می کند.

قطعه ۶۵ کیلومتری آزادراه ساوه–سلفچگان قلب تپنده کریدورهای کشور
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با بیان اینکه پروژه تعریض و بهسازی آزادره ساوه-سلفچگان به عنوان قطعه راهبردی کریدور شمال–جنوب، با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود، گفت: این آزادراه نه تنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب می شود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقش آفرینی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، از آغاز عملیات تعریض و بهسازی یکی از مهم ترین قطعات کریدور شمال–جنوب کشور خبر داد و گفت: قطعه ۶۵ کیلومتری پروژه آزادراهی ساوه-سلفچگان که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، نه تنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب می شود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقش آفرینی می کند و می توان آن را قلب تپنده شبکه حمل ونقل کشور دانست.

وی با اشاره به اهمیت این محور در اتصال مناطق مختلف کشور افزود: این مسیر به دلیل حجم بالای تردد، دچار اشباع شده و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با مشارکت بخش خصوصی، عملیات تعریض از چهار خط به ۶ خط و بهسازی کامل آن را آغاز کنیم.

بازوند با قدردانی از سرمایه گذار پروژه، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اجرا می شود که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۱۰ درصد توسط دولت تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به سوابق سرمایه گذار این پروژه گفت: یکی از پروژه های شاخص ایشان، اجرای محور خرم آباد–پلدختر–پل زال بود که با شکافتن ۱۱۰ کیلومتر از رشته کوه های زاگرس، مسیر خرم آباد به اندیمشک را از چهار ساعت به حدود دو ساعت کاهش داد و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت به همراه داشت.

بازوند در ادامه به خاطره ای از دوران استانداری خود در لرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰، زمانی که استاندار لرستان بودم، از مهندس هاشم زاده درخواست کردم به جای ساخت هتل در بام لرستان، به احداث پل در مسیر پرترافیک رودخانه خرم آباد اقدام کند. ایشان بدون دریافت حتی یک ریال از دولت، دو پل به ارزش ۱۴ میلیارد تومان احداث کرد و تنها شرطش این بود که نامی از او برده نشود. مردم لرستان هنوز هم با احترام و نیکی از این اقدام یاد می کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت چنین سرمایه گذاران توانمندی، پروژه های عمرانی کشور با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود و برکات آن شامل حال مردم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.